beantwoord

Dienstregeling ochtend Breda-Bergen op Zoom in IOS reisplanner app incorrect

Toon eerste bericht

42 reacties

Wat goed dat je dit hier aankaart. Ik denk dat het te maken heeft met de korte overstap. De trein vanuit Breda komt om XX.33 aan, en de vertrektijd van de IC richting Vlissingen vertrekt om XX.36. Drie minuten is wel erg krap. Voor jou is het misschien haalbaar, maar dat is niet voor iedereen het geval. Ik ga dit voor de zekerheid navragen. Ik kom erop terug, PaulBSA!
Reputatie 7
Badge +2
Het is een overstap op hetzelfde perron, dus vanaf 2 minuten wordt deze overstap normaal gesproken weergegeven door de reisplanner. Bij de reis van 8:15 is de overstaptijd ook 3 minuten.

Bij de 'verdwenen aansluitingen', bijvoorbeeld die van 10:36, staat bij mij het vertrekspoor 4a in rood weergegeven in plaats van in blauw.

Reputatie 7
Badge +2
Ik vind dit eigenlijk wel een aardig probleem. Bij spoorwijzigingen verdwijnen de reizen met overstap.

Bij mij zijn de reizen van 16:14 en 17:14 van Apeldoorn naar Den Haag Centraal hier verdwenen, zonder logische reden behalve dat het spoor gewijzigd is (maar wel een haalbare overstap).

Het zorgt ervoor dat je reizen met (potentiële) overstap echt in stukken moet gaan hakken, omdat je anders een verkeerd advies krijgt.

Voor Apeldoorn - Amsterdam moet je dus echt Apeldoorn tot Amersfoort en Amersfoort tot Amsterdam apart gaan plannen, omdat anders de snelste reisroute gewoon ontbreekt.

Komt nog bij dat de snelste route soms via Utrecht gaat, dus dan moet je ook nog Apeldoorn tot Utrecht en Utrecht tot Amsterdam er naast gaan leggen. Op langere routes wordt het nog veel gecompliceerder...

Reputatie 7
Badge +2

Bedankt voor je reactie @Jouke NS .

Dat had ik gelezen. Alleen zou het onderzoek een aantal weken duren en het topic is opnieuw op beantwoord gezet terwijl er niets beantwoord of opgelost is. 

Ik begrijp niet waarom een reis met treinen van NS niet op de normale manier via de NS Reisplanner te plannen is en wel via alle andere reisplanners. De DB-app geeft bijvoorbeeld deze reizen wel probleemloos weer, net als 9292. En het beperkt zich niet alleen tot dit traject natuurlijk.

Tot nu toe is NS ook niet in staat geweest staat uit te leggen waarom en/of dit op te lossen. Terwijl het topic van vijf maanden geleden is en het probleem al langer speelt.

Ik heb goed en slecht nieuws.

Het goede nieuws is dat er hard aan gewerkt wordt;

“De benodigde software release staat nu in de TEST omgeving. Deze TEST omgeving kan niet een op een overgezet worden naar de PRODUCTIE omgeving. Dit moet "gecontroleerd" gedaan worden waardoor er bij allerlei tussenstappen testen moeten worden uitgevoerd.”

Het slechte nieuws;

“Het is lastig hiervoor een planning af te gegeven, maar hiervoor moet rekening gehouden worden met zeker 3-5 weken.”

Eind maart neem ik weer contact op hierover met mijn contactpersoon. Mocht ik eerder een reactie krijgen, dan laat ik dat uiteraard weten.

Tot die tijd zal ik niet meer wekelijks een update sturen.

Ik heb het onder de aandacht gebracht en er wordt onderzoek naar gedaan. Ik hoop gauw een update te kunnen geven.
Bedankt voor je aanvulling, masd.

Het duurt even, maar dan heb je ook wat. :wink: 

Reputatie 7
Badge +2

Ik reis sinds maart veel minder met de trein in Nederland en al helemaal niet meer van/naar Bergen op Zoom, dus was dit eigenlijk al helemaal vergeten.

Wat goed, de A is in een a veranderd en het werkt zo te zien probleemloos. Beter laat dan nooit. :thinking::smiley: 

Hopelijk werkt de oplossing ook voor vergelijkbare gevallen die ik nog af en toe voorbij zag komen.

Badge +3

Deze discussie mag echt in het archief van ‘grappige’ dingen waar NS (of ProRail) tijden later pas achter komt en op acteert. De A moet een a zijn, hoe lastig was dat om het allemaal te laten kloppen?

Nou ja, ongeveer zoals https://community.ns.nl/ns-flex-60/klassewissel-ns-flex-weekend-vrij-56999?postid=441148#post441148 (een 7 in een 3 veranderen, en wat volgde. Heb het maar even laten staan zoals het was..)

Mijn excuses voor de late reactie, PaulBSA. Het is zeker bij ons onder de aandacht en er wordt aan gewerkt. Ik heb zojuist gevraagd naar de voortgang van het onderzoek. Zodra ik iets weet, lees je het hier!
Reputatie 7
Badge +2
@PaulBSA

Je kunt het probleem met de NS-reisplanner trouwens omzeilen door van met 9292 van deur tot deur advies te plannen i.p.v. station naar station.

De verdwenen adviezen worden dan wel getoond.

Ik heb helaas nog niet meer info. Ik zal nogmaals om een update vragen, hopelijk is er inmiddels meer bekend.  

Reputatie 7
Badge +2
Dat begrijp ik! Er wordt nu goed naar gekeken, wellicht dat dit anders kan. Het is dus bij ons onder de aandacht. En ik kom erop terug.

Goed om te lezen dat er naar gekeken wordt. 🙂

Op dit moment is het doorgegeven. Ik ga er vanuit dat hier aan gewerkt wordt.Als ik volgende week nog geen reactie heb, dan vraag ik een terugkoppeling.

Reputatie 7
Badge +2

@Rizana NS  Er ontbreken nog steeds ritten en dit komt nog steeds dagelijks voor. Ook vlak voor en zelfs na vertrek nog. Vandaag bijvoorbeeld de ritten van 9:15 en van 10:15.

Het vertrekspoor in Roosendaal was 4a, net als de rit ervoor en erna. Dit was van tevoren bekend en ook gewoon in de NS reisplanner te vinden, wel met een A i.p.v. a. Alleen de overstap ontbreekt in de reisplanner, de losse reis van Roosendaal naar Bergen op Zoom was gewoon met correct vertrekspoor te vinden.  

Reputatie 7
Badge +2

Het probleem is erger geworden i.p.v. beter, want er ontbreken nu ook 's avonds reizen. Zoals vandaag bijvoorbeeld de reis van 19:15 uur. 

Ook worden sommige reizen nu soms wel weergegeven, maar dan met een overstap van 33 minuten. :weary:

@Rizana NS Misschien moeten je collega's het antwoord van @Julian eens doorlezen. Hij slaat volgens mij echt de spijker op zijn kop. Wel heel teleurstellend dat er in meer dan een half jaar bij NS niemand in staat is geweest om daar iets mee te doen.

Ik heb inmiddels een reactie, waarin staat dat de case in behandeling is. Onderzoek kan een aantal weken duren. Vervolgens moet het dan nog aangepast worden op de website. Ook dat kan tijd in beslag nemen. Kortom, op korte termijn zie je geen aanpassing.

Ik update dit topic niet meer wekelijks, omdat dit geen zin heeft. Zodra er meer bekend is, hoor ik dit en laat ik het onder dit bericht weten.

Reageer