beantwoord

Dienstregeling ochtend Breda-Bergen op Zoom in IOS reisplanner app incorrect


Reputatie 2
Al maanden toont de IOS NS app een incorrecte dienstregeling op het traject Breda-Bergen op Zoom. Ik heb dit al twee keer direct doorgegeven aan app support in de app zelf maar dit heeft niet geholpen. Vandaar nu maar via de NS Community, wellicht krijgt een van de moderators meer voor elkaar ūüėČ.
Het probleem: tussen 8:15 en 12:15 worden alleen de ritten van :45 getoond, die van :15 vallen weg. Redelijk irritant als je voorafgaande de reis wil zien of deze zonder vertraging te doen is. Nu tik ik eerst Breda-Roosendaal in, bekijk dan de tijden en sporen om vervolgens Roosendaal- Bergen op Zoom in te voeren voor dezelfde info. Zo zie ik of er geen vertraging is om de overstap in Roosendaal te halen en of de overstap cross platform is of van 3a naar 4b. Vaak is de overstap van 3a naar 4a dus dat kan het probleem iig niet zijn zoals in het verleden wel eens voor is gekomen. Kan hier eindelijk eens naar gekeken worden? Dan kan ik de omslachtige manier van traject checken eindelijk achterwege laten. En denken de onbekende reizigers op dit traject eens niet dat er maar een keer per uur een trein

icon

Beste antwoord door Julian 5 juli 2019, 09:58

Ik heb intern even een lijntje uitgegooid.
Er lijkt bij die treinen specifiek een verschil te zitten in de perronaanduiding, namelijk 4a vs 4A (ondanks dat het uiteraard hetzelfde perron is). Echter bij die laatste wordt de aansluiting niet weergegeven, bij die eerste wel.
Bekijk origineel

42 reacties

Badge +3

Deze discussie mag echt in het archief van ‚Äėgrappige‚Äô dingen waar NS (of ProRail) tijden later pas achter komt en op acteert. De A moet een a zijn, hoe lastig was dat om het allemaal te laten kloppen?

Nou ja, ongeveer zoals https://community.ns.nl/ns-flex-60/klassewissel-ns-flex-weekend-vrij-56999?postid=441148#post441148 (een 7 in een 3 veranderen, en wat volgde. Heb het maar even laten staan zoals het was..)

 

Reputatie 7
Badge +2

Ik reis sinds maart veel minder met de trein in Nederland en al helemaal niet meer van/naar Bergen op Zoom, dus was dit eigenlijk al helemaal vergeten.

Wat goed, de A is in een a veranderd en het werkt zo te zien probleemloos. Beter laat dan nooit. :thinking::smiley: 

Hopelijk werkt de oplossing ook voor vergelijkbare gevallen die ik nog af en toe voorbij zag komen.

Het duurt even, maar dan heb je ook wat. :wink: 

Reputatie 7
Badge +3

Nou al? :thinking::stuck_out_tongue:

Het lijkt erop dat het nu goed staat. Correct me if I'm wrong. :slight_smile:

Ik heb goed en slecht nieuws.

Het goede nieuws is dat er hard aan gewerkt wordt;

‚ÄúDe benodigde software release staat nu in de TEST omgeving. Deze TEST omgeving kan niet een op een overgezet worden naar de PRODUCTIE omgeving. Dit moet "gecontroleerd" gedaan worden waardoor er bij allerlei tussenstappen testen moeten worden uitgevoerd.‚ÄĚ

 

Het slechte nieuws;

‚ÄúHet is lastig hiervoor een planning af te gegeven, maar hiervoor moet rekening gehouden worden met zeker 3-5 weken.‚ÄĚ

 

Eind maart neem ik weer contact op hierover met mijn contactpersoon. Mocht ik eerder een reactie krijgen, dan laat ik dat uiteraard weten.

Tot die tijd zal ik niet meer wekelijks een update sturen.

Ik heb vandaag om een update gevraagd.

Ik heb helaas nog geen terugkoppeling ontvangen. 

Dat is bekend, bedankt voor het doorgeven. Er wordt op de achtergrond naar gekeken. Alleen laat helaas de oplossing op zich wachten. Ik hoop dat ik over een week meer weet!

Reputatie 7
Badge +2

Het probleem is erger geworden i.p.v. beter, want er ontbreken nu ook 's avonds reizen. Zoals vandaag bijvoorbeeld de reis van 19:15 uur. 

Ook worden sommige reizen nu soms wel weergegeven, maar dan met een overstap van 33 minuten. :weary:

@Rizana NS Misschien moeten je collega's het antwoord van @Julian eens doorlezen. Hij slaat volgens mij echt de spijker op zijn kop. Wel heel teleurstellend dat er in meer dan een half jaar bij NS niemand in staat is geweest om daar iets mee te doen.

 

 

@Rizana NS  Er ontbreken nog steeds ritten en dit komt nog steeds dagelijks voor. Ook vlak voor en zelfs na vertrek nog. Vandaag bijvoorbeeld de ritten van 9:15 en van 10:15.

Het vertrekspoor in Roosendaal was 4a, net als de rit ervoor en erna. Dit was van tevoren bekend en ook gewoon in de NS reisplanner te vinden, wel met een A i.p.v. a. Alleen de overstap ontbreekt in de reisplanner, de losse reis van Roosendaal naar Bergen op Zoom was gewoon met correct vertrekspoor te vinden.  

 

 

6 maanden bezig en nu met de nieuwe dienstregeling nog steeds niet opgelost…. Ik vind dit een beetje triest.

Ik heb dit nogmaals uitgevraagd. Hopelijk kan ik je snel voorzien van een reactie.

Op dit moment is het doorgegeven. Ik ga er vanuit dat hier aan gewerkt wordt.Als ik volgende week nog geen reactie heb, dan vraag ik een terugkoppeling.

Reputatie 7
Badge +2

@Rizana NS  Er ontbreken nog steeds ritten en dit komt nog steeds dagelijks voor. Ook vlak voor en zelfs na vertrek nog. Vandaag bijvoorbeeld de ritten van 9:15 en van 10:15.

Het vertrekspoor in Roosendaal was 4a, net als de rit ervoor en erna. Dit was van tevoren bekend en ook gewoon in de NS reisplanner te vinden, wel met een A i.p.v. a. Alleen de overstap ontbreekt in de reisplanner, de losse reis van Roosendaal naar Bergen op Zoom was gewoon met correct vertrekspoor te vinden.  

 

 

Ik heb inmiddels ook al een reactie! 

In het specifieke geval voor morgen (trein van 11.15) is er van die trein nog geen vertrekspoor bekend in Roosendaal (de trein waarop je overstapt vanaf Breda). Dat zal morgen alsnog gebeuren, en dan kan het wel. Vrijdag staat 11:15 uur wel in de reisplanner. Mijn collega gaat hiervan een melding maken, zodat dit opgepakt kan worden en in de toekomst hopelijk niet meer voorkomt. 

Ik zie het. Ik ga dit navragen en ik kom erop terug.

Reputatie 7
Badge +2

Volgens mij is het nu opgelost en staat 09.15 weer in de reisplanner. 

9.15 is nu zichtbaar en 11:15 nu ook, maar het is nog steeds niet opgelost. Ik heb even gekeken en er ontbreken op dit traject nog steeds ritten.

 @PaulBSA aangegeven dat er reizen ontbreken tussen 8:15 en 12:15 en de reis van 10.15 ontbreekt bijvoorbeeld nog steeds. Dit betreft gewoon een overstap van 3a naar 4a, exact hetzelfde als die van andere ritten die er wel altijd in hebben gestaan (bijvoorbeeld 8:15 uur).

Goedemorgen, 

 

Volgens mij is het nu opgelost en staat 09.15 weer in de reisplanner. Laat je me weten als je hetzelfde ziet, @PaulBSA ?

Ik heb helaas nog niet meer info. Ik zal nogmaals om een update vragen, hopelijk is er inmiddels meer bekend.  

Ik ben het met je eens dat je nog recht hebt op een reactie van ons, masd. Ik heb haar inmiddels over je vraag ge√Įnformeerd en zij komt erop terug. Ik heb helaas geen inzage in de route die zij tot nu toe heeft afgelegd om een reactie op je vraag te krijgen.¬†

Reputatie 7
Badge +2

Bedankt voor je reactie @Jouke NS .

Dat had ik gelezen. Alleen zou het onderzoek een aantal weken duren en het topic is opnieuw op beantwoord gezet terwijl er niets beantwoord of opgelost is. 

Ik begrijp niet waarom een reis met treinen van NS niet op de normale manier via de NS Reisplanner te plannen is en wel via alle andere reisplanners. De DB-app geeft bijvoorbeeld deze reizen wel probleemloos weer, net als 9292. En het beperkt zich niet alleen tot dit traject natuurlijk.

Tot nu toe is NS ook niet in staat geweest staat uit te leggen waarom en/of dit op te lossen. Terwijl het topic van vijf maanden geleden is en het probleem al langer speelt.

 

 

Ik ga ervan uit dat Rizana NS hiermee bezig is, nog steeds. Haar laatste reactie geeft aan dat ze het bij zal houden en zal aangeven als er iets is gebeurt. @Rizana NS  kun jij masd helpen met een reactie? 

Reputatie 7
Badge +2

Dit probleem is nog steeds niet opgelost. Is hier √ľberhaupt nog iemand mee bezig?

De ritten van :15 vallen nog steeds weg en op andere trajecten heb je er ook last van. Van Schiphol naar Breda werd de overstap op de IC Eindhoven in Rotterdam ook niet weergegeven. Ik vermoed vanwege een gewijzigd vertrekspoor van die trein, maar dat weet ik dus niet zeker. Feit is wel dat je voor een correct reisadvies nog steeds uit moet wijken naar 9292.

Ik begrijp eigenlijk ook niet zo goed waarom dit topic opnieuw op beantwoord is gezet.

Ik heb inmiddels een reactie, waarin staat dat de case in behandeling is. Onderzoek kan een aantal weken duren. Vervolgens moet het dan nog aangepast worden op de website. Ook dat kan tijd in beslag nemen. Kortom, op korte termijn zie je geen aanpassing.

Ik update dit topic niet meer wekelijks, omdat dit geen zin heeft. Zodra er meer bekend is, hoor ik dit en laat ik het onder dit bericht weten.
Reputatie 2
@masd: bedankt voor de tip, hier kan ik in elk geval voorlopig mee vooruit. De beste oplossing lijkt mij uiteindelijk toch dat de app altijd de juiste adviezen geeft, ook als je dus van station naar station ingeeft wat de meeste gebruikers doen. Hopelijk wordt dit opgelost.

Reageer