beantwoord

Dienstregeling ochtend Breda-Bergen op Zoom in IOS reisplanner app incorrect

Reputatie 2
Al maanden toont de IOS NS app een incorrecte dienstregeling op het traject Breda-Bergen op Zoom. Ik heb dit al twee keer direct doorgegeven aan app support in de app zelf maar dit heeft niet geholpen. Vandaar nu maar via de NS Community, wellicht krijgt een van de moderators meer voor elkaar ūüėČ.
Het probleem: tussen 8:15 en 12:15 worden alleen de ritten van :45 getoond, die van :15 vallen weg. Redelijk irritant als je voorafgaande de reis wil zien of deze zonder vertraging te doen is. Nu tik ik eerst Breda-Roosendaal in, bekijk dan de tijden en sporen om vervolgens Roosendaal- Bergen op Zoom in te voeren voor dezelfde info. Zo zie ik of er geen vertraging is om de overstap in Roosendaal te halen en of de overstap cross platform is of van 3a naar 4b. Vaak is de overstap van 3a naar 4a dus dat kan het probleem iig niet zijn zoals in het verleden wel eens voor is gekomen. Kan hier eindelijk eens naar gekeken worden? Dan kan ik de omslachtige manier van traject checken eindelijk achterwege laten. En denken de onbekende reizigers op dit traject eens niet dat er maar een keer per uur een trein

icon

Beste antwoord door Julian 5 juli 2019, 09:58

Ik heb intern even een lijntje uitgegooid.
Er lijkt bij die treinen specifiek een verschil te zitten in de perronaanduiding, namelijk 4a vs 4A (ondanks dat het uiteraard hetzelfde perron is). Echter bij die laatste wordt de aansluiting niet weergegeven, bij die eerste wel.
Bekijk origineel

42 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Nou al? :thinking::stuck_out_tongue:

Ik heb vandaag om een update gevraagd.

@Rizana NS  Er ontbreken nog steeds ritten en dit komt nog steeds dagelijks voor. Ook vlak voor en zelfs na vertrek nog. Vandaag bijvoorbeeld de ritten van 9:15 en van 10:15.

Het vertrekspoor in Roosendaal was 4a, net als de rit ervoor en erna. Dit was van tevoren bekend en ook gewoon in de NS reisplanner te vinden, wel met een A i.p.v. a. Alleen de overstap ontbreekt in de reisplanner, de losse reis van Roosendaal naar Bergen op Zoom was gewoon met correct vertrekspoor te vinden.  

6 maanden bezig en nu met de nieuwe dienstregeling nog steeds niet opgelost…. Ik vind dit een beetje triest.

Ik ben het met je eens dat je nog recht hebt op een reactie van ons, masd. Ik heb haar inmiddels over je vraag ge√Įnformeerd en zij komt erop terug. Ik heb helaas geen inzage in de route die zij tot nu toe heeft afgelegd om een reactie op je vraag te krijgen.¬†

Het lijkt erop dat het nu goed staat. Correct me if I'm wrong. :slight_smile:

Dat begrijp ik! Er wordt nu goed naar gekeken, wellicht dat dit anders kan. Het is dus bij ons onder de aandacht. En ik kom erop terug.
Reputatie 2
Nu 4 dagen na de melding rijdt er tussen Brabant en Zeeland nog steeds 1 trein per uur tussen 8:15 en 12:15 volgens de NS reisplanner app. En moet je de reis nog steeds in 2 hakken om te zien of er geen vertragingen zijn, hoe de overstap op Roosendaal is en of deze √ľberhaupt te halen is. Is het zo‚Äôn lastig op te lossen bug?

Goedemorgen, 

Volgens mij is het nu opgelost en staat 09.15 weer in de reisplanner. Laat je me weten als je hetzelfde ziet, @PaulBSA ?

Ik zie het. Ik ga dit navragen en ik kom erop terug.

Ik heb inmiddels ook al een reactie! 

In het specifieke geval voor morgen (trein van 11.15) is er van die trein nog geen vertrekspoor bekend in Roosendaal (de trein waarop je overstapt vanaf Breda). Dat zal morgen alsnog gebeuren, en dan kan het wel. Vrijdag staat 11:15 uur wel in de reisplanner. Mijn collega gaat hiervan een melding maken, zodat dit opgepakt kan worden en in de toekomst hopelijk niet meer voorkomt. 

Ik heb dit nogmaals uitgevraagd. Hopelijk kan ik je snel voorzien van een reactie.

Reputatie 2
@masd: bedankt voor de tip, hier kan ik in elk geval voorlopig mee vooruit. De beste oplossing lijkt mij uiteindelijk toch dat de app altijd de juiste adviezen geeft, ook als je dus van station naar station ingeeft wat de meeste gebruikers doen. Hopelijk wordt dit opgelost.

Ik heb helaas nog geen terugkoppeling ontvangen. 

Reputatie 2
Het komt in elk geval niet sporadisch voor maar al maanden en telkens dezelfde tijden in de ochtend. Ook met overstap van 3a naar 4a dus recht oversteken en waarbij die overstap de rest van de dag wel weergegeven wordt.
Reputatie 7
Badge +2

Volgens mij is het nu opgelost en staat 09.15 weer in de reisplanner. 

9.15 is nu zichtbaar en 11:15 nu ook, maar het is nog steeds niet opgelost. Ik heb even gekeken en er ontbreken op dit traject nog steeds ritten.

@PaulBSA aangegeven dat er reizen ontbreken tussen 8:15 en 12:15 en de reis van 10.15 ontbreekt bijvoorbeeld nog steeds. Dit betreft gewoon een overstap van 3a naar 4a, exact hetzelfde als die van andere ritten die er wel altijd in hebben gestaan (bijvoorbeeld 8:15 uur).

Dat is bekend, bedankt voor het doorgeven. Er wordt op de achtergrond naar gekeken. Alleen laat helaas de oplossing op zich wachten. Ik hoop dat ik over een week meer weet!

Reputatie 2
@Rizana NS: hoezo is dit topic beantwoord? Er is al aangegeven dat de overstap de hele dag 3 minuten is. Van spoor 3a naar 4a van 3a naar 4b, van 3a naar 3b. En alle mogelijkheden worden getoond, behalve bij de ritten van 8:15 tot en met 12:15 vanaf Breda richting Bergen op Zoom. Alle :15 ritten vallen hier weg en alleen de :45 ritten worden getoond. Ik voel me niet serieus genomen, zelfs erg voor het lapje gehouden. Is dit serieus onderzoek doen?
Hoi PaulBSA,

Rizana is momenteel niet aanwezig maar is nog onderzoek aan het doen voor jou. Ik heb het beste antwoord gereset. Dit was een foutje van mij, excuus.
Reputatie 2
Hoi Danny NS, blij te vernemen dat het een fout van jou betreft. Dit houdt in dat ik er van uit kan gaan dat er een oplossing komt voor deze hinderlijke bug die al maanden aanhoudt. Ik wacht in spanning af!
Dat klopt. Het topic staat op de status: "Wordt uitgezocht" in het lijstje van Rizana. Ik zal haar nog even een berichtje sturen!
Reputatie 7
Badge +2

Dit probleem is nog steeds niet opgelost. Is hier √ľberhaupt nog iemand mee bezig?

De ritten van :15 vallen nog steeds weg en op andere trajecten heb je er ook last van. Van Schiphol naar Breda werd de overstap op de IC Eindhoven in Rotterdam ook niet weergegeven. Ik vermoed vanwege een gewijzigd vertrekspoor van die trein, maar dat weet ik dus niet zeker. Feit is wel dat je voor een correct reisadvies nog steeds uit moet wijken naar 9292.

Ik begrijp eigenlijk ook niet zo goed waarom dit topic opnieuw op beantwoord is gezet.

Ik heb intern even een lijntje uitgegooid.
Er lijkt bij die treinen specifiek een verschil te zitten in de perronaanduiding, namelijk 4a vs 4A (ondanks dat het uiteraard hetzelfde perron is). Echter bij die laatste wordt de aansluiting niet weergegeven, bij die eerste wel.
Reputatie 2
Hoi Julian, ik gokte op moderators en dan blijkt een machinist sneller te zijn en het probleem ook nog te zien ūüėĀ. Top! Ik wacht het af. Banaal eigenlijk dat het verschil kan zitten in een A of een a.
Het is een gok van mijn kant, hoor ;)
Geen idee of het werkelijk het probleem is, maar dat is het enige verschil dat ik zo kan zien.

Ik ga ervan uit dat Rizana NS hiermee bezig is, nog steeds. Haar laatste reactie geeft aan dat ze het bij zal houden en zal aangeven als er iets is gebeurt. @Rizana NS  kun jij masd helpen met een reactie? 

Reageer