beantwoord

Druktemeter reisplanner

• 20 januari 2018
  • 8 reacties
  • 807 Bekeken

Voor mijn profielwerkstuk moet ik weten hoe druk het is in de trein. Ik heb dat tot nu toe zelf ingeschat met behulp van de druktepoppetjes bij de reisplanner en het aantal zitplaatsen in de trein. Mijn vraag is of jullie een schatting kunnen geven van wat de
poppetjes betekenen. Ik heb nu aangehouden dat 1 poppetje betekent dat de trein 80% vol zit, 2 poppetjes is 100% vol, en 3 poppetjes is 120% vol (omdat er dan ook mensen moeten staan). Ik kijk alleen naar treinen die in de spits rijden.
Bij voorbaat dank, Ties.
icon

Beste antwoord door Robert B 20 januari 2018, 18:41

Drukte in de trein (aantal poppetjes) is natuurlijk subjectief. Voorbeeld: Als ik mijn tas (buiten de spits) niet naast of tegenover me op een stoel kan zetten maar op schoot moet nemen vind ik het al gauw erg druk! :P

Ik denk dat de enige betrouwbare info is of je kon zitten / moest staan / niet mee mocht.
Bekijk origineel

8 reacties

Ben je een beetje technisch, Ties? De achterliggende API geeft wat concretere waardes dan de poppetjes in de app, hint hint 😉
Badge +3
Drukte in de trein (aantal poppetjes) is natuurlijk subjectief. Voorbeeld: Als ik mijn tas (buiten de spits) niet naast of tegenover me op een stoel kan zetten maar op schoot moet nemen vind ik het al gauw erg druk! :P

Ik denk dat de enige betrouwbare info is of je kon zitten / moest staan / niet mee mocht.
Reputatie 7
Badge +4
Het zijn schattingen op basis van ervaring, het is niet altijd concreet en actueel.
Reputatie 7
Ik zou eerder zeggen dat 1 poppetje 0 - 50% vol is, 2 50-80% en 3 80-100%
Badge +3
Ik zou eerder zeggen dat 1 poppetje 0 - 50% vol is, 2 50-80% en 3 80-100%
Haha, en dan 4 voor op de trap zitten en 5 voor moeten staan op het balkon, en 6 voor in een coupé moeten staan :?
En 7 voor je kunt het dak op maar dat mag niet, dus neem de volgende maar!
De drukteindicatie is op basis van de telcijfers van HC's die worden doorgegeven.
Ben je een beetje technisch, Ties? De achterliggende API geeft wat concretere waardes dan de poppetjes in de app, hint hint ;)
Dat heb ik niet gezegd, is inmiddels veranderd in een enum LOW/MEDIUM/HIGH 🙂
Voor een profielwerkstuk is 'exacte' informatie wel een voorwaarde.

Reageer