beantwoord

Dubieuze info reisplanner app

• 13 december 2016
  • 7 reacties
  • 103 Bekeken

Ik wil van Venray naar Tilburg (of Tilburg Universiteit) maar de app geeft gekke informatie. Elke keer als ik vernieuw, geeft de app iets anders aan. Andere reizen of de ene trein rijdt dan wel en dan weer niet. Nu heb ik geen idee welke kant ik op moet.
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 13 december 2016, 21:22

Het kan zijn dat we net aan het updaten waren. Ik zie ook geen gekke zaken. Excuses in ieder geval dat het niet duidelijk was, dat is altijd erg vervelend. Hopelijk was het een incident en komt dit niet weer voor.
Bekijk origineel

7 reacties

De app was dus gewoon een zooitje. De realiteit gaat tot nu toe wel prima. Jammer dat de NS hun app niet op orde heeft.
Kan je ook aangeven wat die precies doet en hoe je het dan graag wil zien?
Kan je ook aangeven wat die precies doet en hoe je het dan graag wil zien?Heb zonet jou genoemde reis gepland in de reisplanner van de NS app, maar zie geen onvolkomenheden. Kan je is screenshots plaatsen?
Het kan zijn dat we net aan het updaten waren. Ik zie ook geen gekke zaken. Excuses in ieder geval dat het niet duidelijk was, dat is altijd erg vervelend. Hopelijk was het een incident en komt dit niet weer voor.
Het was de reis van 17:45-17:46. Het was voor mij niet duidelijk of ik richting Nijmegen of Roermond moest gaan gezien onduidelijkheid over vertraging van de initiële sprinter, het wel/niet rijden of eventuele vertraging van de intercity richting Eindhoven en de overstap op Eindhoven. De onduidelijkheid kwam door het vernieuwen van de app. De ene keer gaf hij het ene aan en vervolgens weer het andere. Uiteindelijk ben ik op de gok richting Roermond gegaan, en daarna via Eindhoven. Elke reiziger verwacht eenduidige informatie van de app, waarin de verschillende tracks naar waarheid, met geupdatete informatie over de reis, weergegeven kan worden, opdat de reiziger een weloverwogen keuze kan maken.
@ Klaas-Jan ik heb een kwartier lang (17:30-17:45) de app vernieuwd om duidelijkheid te krijgen. Elke keer werd weer wat anders aangegeven. Bijvoorbeeld stond er dat de intercity die ik uiteindelijk nam vanaf Blerick naar Eindhoven (18:07) niet zou rijden, dan weer wel, dan zou ik de overstap niet halen, etc. Het lijkt mij logisch dat de onduidelijkheid nu niet in de app te zien is, omdat het al verleden tijd en dus duidelijk is.
Ik vrees dat op dat moment de situatie ook onduidelijk was. Soms kan een minuut vertraging een ander advies tot gevolg hebben. Wordt die minuut weer ingehaald dan krijg je een ander advies. Soms kan een overstap nét plaatsvinden en andere moment nét niet.

Reageer