beantwoord

E-ticket op reisplanner Xtra: internet nodig?

• 17 augustus 2017
  • 9 reacties
  • 1096 Bekeken

Mijn vraag is of ik thuis een e-ticket kan laden op de app, en als de conducteur langskomt in de trein, waar ik geen internet heb, ik alsnog een geldig kaartje kan laten zien via de app.
icon

Beste antwoord door Thom 17 augustus 2017, 11:32

U laadt het kaartje thuis en dat blijft op uw smartphone staan, ook als er geen Internet is. Het wordt opgeslagen, vergelijk het met een bijlage in uw mail. U heeft dan gewoon een geldig kaartje. Zorg voor voldoende stroom in de batterij.
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +4
U laadt het kaartje thuis en dat blijft op uw smartphone staan, ook als er geen Internet is. Het wordt opgeslagen, vergelijk het met een bijlage in uw mail. U heeft dan gewoon een geldig kaartje. Zorg voor voldoende stroom in de batterij.
Wat als de batterij op is en er niet 1-2-3 een optie voor laden voorhanden is? Dan is het heel hard huilen als de conducteur een boete geeft en maar bidden en bidden dat 'ie niet langskomt?
Reputatie 7
Badge +4
Ja, dan moet u maar zorgen dat het niet gebeurt. U moet een geldig kaartje kunnen tonen, dat weet u, Dus u zorgt voor voldoende batterijlading. U kunt ook een papieren kaartje kopen als u een geladen batterij te lastig vindt. Die hebben geen stroom nodig, dan is er ook geen gejank. Zo niet, dan krijgt u terecht een boete. Reizen doe je niet met een rotsmoes maar met een geldig kaartje.

Bidden is niet nodig, gewoon adequaat als volwassene handelen. Wie het echt wil heeft de batterij wel opgeladen.
Badge +3
Wat als de batterij op is en er niet 1-2-3 een optie voor laden voorhanden is?
Dat is de verantwoordelijkheid van de reiziger. Daar staat dit over in de voorwaarden:

Bron: http://www.ns.nl/reisinformatie/ns-op-uw-mobiel/mobiele-tickets.html
Bedankt, iMark. Voor mij dus een reden om ver uit de buurt van mobiele tickets te blijven.
Kan het kloppen dat er nog wat ontbreekt aan de antwoorden van iMark en Thom? Ik had ergens vernomen geloof ik dat het ook mogelijk is een geladen ticket in de app alsnog te printen?

Bidden is niet nodig...Bidden biedt mij altijd opluchting.
Badge +3
Volgens mij moet je de Aztec-code kunnen printen. Daar zit alle relevante informatie in verstopt.

Iets anders is Geld Terug Bij Vertraging wanneer met een e-ticket gereisd wordt. Hoe kan dat werken wanneer geen in- en uitcheckmomenten geregistreerd worden? Kan iemand dat uitleggen?
Dit werkt doordat de reiziger op zijn woord wordt geloofd dat hij op die tijd heeft gereisd...
Reputatie 7
Badge +4
Een mobiel ticket kan ook uitgeprint worden
Leuk als je telefoon onderweg ineens het niet meer doet en dan bedoel ik niet een lege batterij. We hangen iets te veel op elektronica. Net als pinnen als dat uitvalt sta je daar met je volle kar met boodschappen in de super.

Reageer