Erg snel

• 17 april 2021
  • 10 reacties
  • 217 Bekeken

Reputatie 2

De trein langzaam? Welnee, tussen Zwolle en Deventer rijdt de trein met de snelheid van het licht

10 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Leuke afwijkende route inderdaad. Deze omweg via Zwolle komt wel vaker voor. Er is inderdaad een merkwaardigheid. Normaal is de reistijd ook 1.47 en daar zal de computer niet helemaal mee uit de voeten kunnen. Het is gewoon fout vermeld. Ik vraag me inderdaad af hoe deze fout ontstaat, het lijkt of de begin- en eindtijd van Amsterdam en Hengelo zijn aangehouden. Vanaf Deventer is het normaal, lol. Maar de trein zal er dan nog niet zijn bij vertrek om 17.10. Er is wel een vertraging vermeld bij aankomst. De ICT-boys moeten hier maar even mee aan de gang.

Badge +3

Als je de trein volgt op spoorkaart.mwnn.nl of andere sites dan is die inderdaad de weg kwijt :rolling_eyes: Bij Zwolle (wat doen we hier?) dan maar linksaf… 

Reputatie 7
Badge +4

Bij Zwolle (wat doen we hier?) 

Het is een getrokken trein. Als er via Zwolle wordt gereden, blijft de loc gewoon vooraan, al lijkt dat niet zo op het eerste gezicht.  Dat scheelt gedoe en tijd. Als er tussen Hilversum en Deventer wat aan de hand is, wordt deze route gekozen. Deze kaart is ook maf. Ik heb het meermalen meegemaakt en daar heb je niet altijd nog zin in als je uit Berlijn komt en naar Gouda moet.:innocent:

Badge +3

Ik bedoelde dat die trein normaal niet via Zwolle rijdt, maar de planner de weg kwijt is omdat in die rit weliswaar Hilversum en Amersfooort als opgeheven staan, maar Deventer nog steeds als (tijdreizen) stop staat.

Foutje natuurlijk, want uiteraard kom je helemaal niet in Deventer en gaat de trein via Almere naar Zwolle. De stop in Lelystad die het advies van TS toont snap ik eigenlijk ook niet, dat zou dan Almere moeten zijn?

want uiteraard kom je helemaal niet in Deventer en gaat de trein via Almere naar Zwolle.

Hoe kom je dan van Zwolle naar Almelo?

Badge +3

want uiteraard kom je helemaal niet in Deventer en gaat de trein via Almere naar Zwolle.

Hoe kom je dan van Zwolle naar Almelo?

Normaal via Hilversum - Amersfoort - Deventer maar gisteren dus via Almere/Lelystad en Zwolle, toch? (zie screenshot)

Dus waar de (Blauwnet/Keolis) 7900 rijdt langs jouw ‘huis’. Of hebben ze daar geen bovenleiding?

Reputatie 7
Badge +4

Standaard is Bentheim, Hengelooo, Deventer en daarna Zwolle en verder. De ICBerlijn neemt niet de route bovenlangs Hengelo-Deventer. 

Overigens gaat de omleiding ook vaak via Deventer- Zwolle -Amersfoort en dat is vaak gunstiger. Het is maar net waar de verstoring is.

Wat Thom zegt inderdaad, de route vanaf Zwolle is over Deventer naar Almelo. Alleen Amersfoort en Hilversum vervallen.

Badge +3

Oke, maar dan kom je dus (vanuit Flevoland) langs Zwolle en Almelo zoals ‘bij Zwolle linksaf’ in mijn screenshot, toch?

Deventer zou daar dan ook als opgeheven moeten staan (net als Hilversum en Amersfoort).

Almere-Lelystad-Zwolle-Deventer-Almelo. Deventer hoort niet te vervallen. Alleen de visualisatie van de route in die kaart klopt niet (want via Wierden), maar dat is een ander verhaal.

Reageer