fietsreservering | NS Community

fietsreservering

  • 2 August 2021
  • 47 reacties
  • 1133 Bekeken

Ik heb zojuist 2,5 uur in Assen gewacht want kon geen fietsreservering doen. Nu op weg, met reservering, naar Utrecht met 6 (zes!) fietsen boven op elkaar, ik ben de enige met een reservering en geen conducteur die er iets van zegt. Dus dat werkt totaal niet!


47 reacties

Reputatie 7

Zie ook dit topic. NS voert nieuw beleid in maar geeft totaal geen opvolging aan dit beleid. Prutswerk dus.

 

Hallo beepee en welkom bij de NS Community,

 

Spijtig dat je reis zo is verlopen. Het is niet de bedoeling dat je zonder reservering met een fiets de trein instapt. Los van de vele reacties dat er geen handhaving hierop plaats vind kunnen deze reizigers wel samen met hun fiets de trein uit worden gezet. Het is wel gewoon verplicht om een fietsplek te reserveren. Ik zal je signaal doorzetten en hopelijk hoef je dit niet nogmaals te ervaren.

Reputatie 7
Badge +3

Waarom durft NS dit “reserveren” te noemen wanneer je geen gegarandeerde plaats krijgt? Reserveren betekent dat je van te voren een plaats bespreekt. Het is dan aan de leverancier om die gegarandeerde plaats voor je vrij te houden, te reserveren.

Onkunde, onbenul en onzin. 

Hallo beepee en welkom bij de NS Community,

 

Spijtig dat je reis zo is verlopen. Het is niet de bedoeling dat je zonder reservering met een fiets de trein instapt. Los van de vele reacties dat er geen handhaving hierop plaats vind kunnen deze reizigers wel samen met hun fiets de trein uit worden gezet. Het is wel gewoon verplicht om een fietsplek te reserveren. Ik zal je signaal doorzetten en hopelijk hoef je dit niet nogmaals te ervaren.

Als dat niet de bedoeling is, waarom wordt daar dat niet op gecontroleerd? Dit is gewoon minachting voor de klant die zich wel netjes aan de regels houdt! En dan om als klant te moeten constateren dat jij netjes gewacht hebt en de 5 andere fietsen niet dan voel je toch echt bekocht. 

Als ik TS was zou ik de volgende keer wel gewoon in de trein stappen zonder reservering want de kans dat je eruit gezet wordt is 0 en als het toch een keer voorkomt kan je altijd nog weer in de volgende trein stappen.

Ik heb nergens gezegd dat wij daar niet op controleren. Het is uiteraard wel de bedoeling dat dit gebeurt.

Badge +3

Als ik TS was zou ik de volgende keer wel gewoon in de trein stappen zonder reservering want de kans dat je eruit gezet wordt is 0 en als het toch een keer voorkomt kan je altijd nog weer in de volgende trein stappen.

Dat kan sowieso, want als je een plekje voor je fiets hebt gevonden heb je 15 minuten om alsnog te reserveren. Wat voor gevolgen dit heeft voor reizigers (met eerdere reservering) die op latere stations instappen weet ik niet. Neem aan dat die niet ineens geweigerd worden.

Reputatie 7

Hallo beepee en welkom bij de NS Community,

 

Spijtig dat je reis zo is verlopen. Het is niet de bedoeling dat je zonder reservering met een fiets de trein instapt. Los van de vele reacties dat er geen handhaving hierop plaats vind kunnen deze reizigers wel samen met hun fiets de trein uit worden gezet. Het is wel gewoon verplicht om een fietsplek te reserveren. Ik zal je signaal doorzetten en hopelijk hoef je dit niet nogmaals te ervaren.


Hoop is uitgestelde teleurstelling. Dit gaat gewoon nog vele malen voorkomen want NS heeft totaal geen lering getrokken uit o.a. de adviezen van de communityleden in onderstaand topic maar ook in andere topics.

Integendeel NS heeft eigenlijk, behoudens het vraag- en antwoordtopic alleen maar gezwegen over het topic fietsreservering in de afgelopen 2 maanden. Op dat vragen en antwoordtopic zijn door diverse communityleden vragen gesteld. Op geen van die vragen is tot nu toe een duidelijk antwoord gekomen. Het is dat het de afgelopen periode matig fietsweer is geweest anders waren er natuurlijk al veel meer topics geweest. Kan Erryt misschien aangeven waarop die hoop dan wel is gevestigd???

Gaat NS nu wel eens een keer handhaven???? en alle illegale fietsen eruit gooien. Nee natuurlijk niet. We modderen gewoon lekker door tot 15 september. Zeggen vervolgens dat de pilot geslaagd is en voeren het voor het hele jaar in. Klantonvriendelijkheid tot in het kwadraat.

 

NB. Wat het locov in die brief van 11 kantjes al had aangegeven komt ook precies uit.

 

Zoals ik het in dat topic lees geeft Loes precies aan hoe zij te werk gaat. Dat het in de praktijk bij andere collega's niet altijd zo gaat betreur ik en is niet de bedoeling. Dergelijke signalen van reizigers geven wij ook door en hopelijk zal er daardoor verandering komen in het beleid van handhaven. Een waterdicht systeem hieromheen bouwen is niet mogelijk. Als alles gaat zoals wij het hopen en ik mag ervan uitgaan dat jullie daar ook zo over denken, dan is het reserveren een verbetering. Je hebt een plekje en je krijgt nog korting ook.

Reputatie 7

Ik heb nergens gezegd dat wij daar niet op controleren. Het is uiteraard wel de bedoeling dat dit gebeurt.

 

Er zijn op dit forum honderden topics over het ontbreken van controle door NS. Jij zit hier toch al lange tijd op dit forum als moderator. Dat je dan nu nog dit aangeeft…………

 

Iets meer realiteitszin is gewenst.

 

Reputatie 7

Het hele reserveren van een fietsplek staat volkomen haaks op de huidige rol van de conducteur (m/v).

Volgens NS is dat nu meer de rol van gastheer en niet van controleur. Als het fietsreserveringssyteem op enig moment zou moeten gaan werken, dan dient er dus actief voor het betreden van de trein op het hebben van een reservering worden gecontroleerd. Dit is allemaal 2 maanden geleden al door diverse forumleden betoogd, maar NS heeft zoals gezegd hier niets mee gedaan.

Ik heb nog nooit anders gezegd dat het de bedoeling is dat mijn collega's in de trein daarop controleren. Dat er hier wordt aangegeven dat het vaak niet gebeurt betekent niet dat het zo hoort te gaan.

Reputatie 7

Ik heb nog nooit anders gezegd dat het de bedoeling is dat mijn collega's in de trein daarop controleren. Dat er hier wordt aangegeven dat het vaak niet gebeurd betekend niet dat het zo hoort te gaan.


Aangezien dit niet gaat verbeteren op korte termijn maar waarschijnlijk ook niet op lange termijn is het fietsreserveringssysteem dus compleet nutteloos. Zoals ik al eerder zei de realiteit is dat er nauwelijks wordt gecontroleerd en helemaal niet op fietsreserveringen. (zijn inmiddels al voldoende topics die dit overduidelijk aangeven). De topics over fietsreserveringen zouden dus nu allemaal naar het directielid moeten gaan die dit verzonnen heeft.

 

NS heeft dan 2 keuzes.

 

  1. We gaan strikt op kaartjes en fietsreserveringen controleren. (conducteur keert eindelijk terug in de trein.)
  2. We schaffen het fietsreserveringssyteem per omgaande af.

 

Een gulden middenweg cq we gaan weer polderen is gewoon niet mogelijk.

Ik heb nergens gezegd dat wij daar niet op controleren. Het is uiteraard wel de bedoeling dat dit gebeurt.

Hi Erryt,  Jij zegt dit inderdaad niet, echter de vele topics en mijn eigen ervaring (afgelopen weekend weer 6 uur in de trein gezeten, diverse mensen met fietsen (zonder reservering) gezien. 0 controle. 
Dus je hoeft het niet te zeggen, want de werkelijkheid is gewoon dat er zeer weinig gecontroleerd is.

Als het wel de bedoeling is dat er gecontroleerd wordt, dan is er echt werk aan de winkel voor de NS om haar personeel daarop aan te spreken. Maar zover ik begrijp hier op het forum en van conducteurs in de trein worden zij vrij gelaten of ze wel of niet controle uitvoeren en kiezen de meeste ervoor om dat niet te doen.

 

Je krijgt hier binnen de community natuurlijk vaker de negatieve verhalen dan de positieve verhalen te horen, dat is ook zo met handhaving. Dit is sinds Corona helaas nog veel erger geworden, maar wel begrijpelijk. Ondanks dat we liever horen dat het goed gaat hebben we meer aan alle negatieve signalen. Ik spreek veel collega's en ik ben ook nog steeds zeer blij dat Loes, Jeroen en overige NS leden van de community nog vaak hun verhaal hier doen zodat we ook hun verhaal te horen krijgen. Het is helaas lastiger geworden om te handhaven, maar het gebeurt gelukkig nog wel. Niet zo vaak als voorheen, maar het gebeurt in ieder geval. Hopelijk zal dit weer dezelfde vormen aannemen als zoals het ooit was, wat ik ook wel verwacht. Het idee om te reserveren voor je fiets is in theorie een goed idee, maar in de praktijk moet daar nog wat aan worden gesleuteld. Om nu de handhaving hiervoor af te schaffen zal niet ten goede komen van de oorspronkelijke verwachtingen. Het zal misschien nu alle vragen en frustratie weghalen, maar moeten we dat willen? 

Reputatie 7

Ja dat moeten we inderdaad willen omdat je nu bij mensen valse verwachtingen wekt. Afschaffen dus met deze onzin. Je bent nu bezig met weer te polderen.

 

Dat kan niet in dit topic. Om in stoplicht termen te spreken het is rood of groen. Oranje is niet aanwezig..

Het is niet echt overleggen. We verplichten de reservering. Dat reizigers hier zich niet aan houden betreuren wij enorm. Hopelijk wordt dit snel opgelost. Ik zet alle signalen door en mijn collega's binnen de klantenservice doen dit ook. 

Reputatie 7

Het is niet echt overleggen. We verplichten de reservering. Dat reizigers hier zich niet aan houden betreuren wij enorm. Hopelijk wordt dit snel opgelost. Ik zet alle signalen door en mijn collega's binnen de klantenservice doen dit ook. 


Waarom kan dit niet bij het betreffende directielid onder de aandacht worden gebracht? Er zijn op dit forum slechts 2 conducteurs actief aanwezig Jeroen is machinist. Dit gaat hem dus ook weer niet worden.

 

Bijzonder jammer dat dit niet geëscaleerd kan worden.

Je mag ervan uitgaan dat desbetreffende leden binnen onze organisatie weten van de signalen. 

Reputatie 7

Je mag ervan uitgaan dat desbetreffende leden binnen onze organisatie weten van de signalen. 

 

Gezien de vele topics op dit forum over het ontbreken van handhaving op allerlei zaken (1e klas, kaartcontrole uberhaupt, stiltecoupe's, mondkapjes enz.enz.). pikt jouw organisatie al deze signalen niet op . Integendeel zelfs. Ze weten van de signalen maar besluiten om er helemaal niets maart dan ook helemaal niets mee te doen.

 

Toon eens aan waar uberhaupt de afgelopen 2 jaar iets met dit soort signalen is gedaan??

NS is een organisatie die alleen maar A zegt en nooit B. Dit topic maakt ook dat weer compleet duidelijk.

 

 

Reputatie 7

De klanten willen duidelijk goede handhaving en controle. Waarom wordt dat gewoon niet geboden, is dat moeilijk? Als dat niet het beleid is, wordt het misschien eens tijd om het beleid te wijzigen en controle weer zeer hoog op de prioriteitenlijst te zetten. Ik zit op dit moment al 45 minuten in een zeer rustige intercity, maar nog geen personeel gezien. Wel twee mensen zonder mondkapje en eentje met luide muziek (die heb ik aangesproken omdat dit in de stiltecoupé was en deze jongen ging mopperend weg gelukkig). Is het moeilijk om tussen Almelo en Deventer even langs te lopen en te controleren? Vanochtend op heenreis (rit van 2.5 uur) ook niemand gezien, alleen de omroep gehoord. Vervolgens laatste stukje met Blauwnet en ja hoor gelijk controle, zoals wel vaker). Maar goed dit is al zo vaak aangekaart.

Reputatie 7

Ik word hier ook heel erg cynisch van., Bedrijf is totaal niet met de klant bezig.

Badge +3

Je mag ervan uitgaan dat desbetreffende leden binnen onze organisatie weten van de signalen. 

Goed zo, +1 namens mij, voor wiens fiets dus zoals altijd gewoon mee gaat wegens geen instap controle.

En voor wie ‘ja die heb ik’ een voldoende antwoord is bij de vraag of je wel of niet een reservering had voor die ene trein?

Ja natuurlijk gaat je fiets (die er al staat) niet zomaar de trein uit!

Reputatie 7

Het is niet echt overleggen. We verplichten de reservering. Dat reizigers hier zich niet aan houden betreuren wij enorm. Hopelijk wordt dit snel opgelost. Ik zet alle signalen door en mijn collega's binnen de klantenservice doen dit ook. 

 

Ik kom hier toch nog even op terug ben nog steeds behoorlijk boos. Wat je hier stelt is complete onzin:

We verplichten de reservering.

Als je iets verplicht dan moet je dat ook afdwingen, dat doen jullie totaal niet. Nier door controle in de trein, want die is er niet zeker niet m.b.t. de reservering en ook niet bij de aanschaf van het kaartje want in de automaat kan je niet reserveren.

 

In het grote topic over fietsreservering heb ik al gesteld dat het een enorme blunder was dat het ticket nu weer in de automaat verkrijgbaar is, omdat dat er voor zorgt dat er niet gereserveerd wordt. Gelijktijdige aanschaf en reservering voorkomt in ieder geval een deel van de problemen. Buitenlanders gaan dit idiote systeem van NS sowieso nooit begrijpen en ook de problemen van de vertraging is hier nog niet mee opgelost.

 

Dat ik mag aannemen dat het inmiddels bij de juiste personen ligt, is leuk, maar zoals gezegd er liggen hier genoeg topics bij de juiste personen, maar die doen er gewoon helemaal niets mee. Om met de woorden van iMark te eindigen.

 

Onkunde, onbenul en onzin.  Maar dan tot de tiende macht.

 

De klanten willen duidelijk goede handhaving en controle. Waarom wordt dat gewoon niet geboden, is dat moeilijk? Als dat niet het beleid is, wordt het misschien eens tijd om het beleid te wijzigen en controle weer zeer hoog op de prioriteitenlijst te zetten. 

Ik ben bang dat degenen die het beleid maken zelf zelden of nooit met de trein reizen en daardoor amper een idee hebben hoe het er in de praktijk aan toegaat. Je krijgt dan vanzelf mensen die in hun eigen ideale schijnwereld leven.

Ik heb vroeger bij een groot industrieel bedrijf gewerkt en de directeuren en de laag leidinggevenden daaronder waren verplicht om alle producten die we op de markt brachten ook zelf thuis minimaal een tot twee maanden te gebruiken zodat ze wisten waar ze het over hadden als ze beslissingen namen.

Reputatie 7

 

Ik heb vroeger bij een groot industrieel bedrijf gewerkt en de directeuren en de laag leidinggevenden daaronder waren verplicht om alle producten die we op de markt brachten ook zelf thuis minimaal een tot twee maanden te gebruiken zodat ze wisten waar ze het over hadden als ze beslissingen namen.

 

Kleine kanttekening: ondanks dat, was bij dat sterk op de technische productontwikkeling gerichte industriele bedrijf indertijd niet elke marktintroductie een doorslaand succes.

De consument zat niet altijd te wachten op wat al die wereldvreemde beta’s hadden bedacht en uitgeprobeerd.

Neemt niet weg dat het management van NS verplicht met het OV zou dienen te reizen en vanzelfsprekend actief zou moeten deelnemen aan de eigen community.

 

Reageer