Fietsreservering in reisplanner

• 10 juli 2021
  • 0 reacties
  • 53 Bekeken

Ik probeer een fietsreservering te maken voor Amsterdam - Driebergen. Daarvoor heb ik twee opties: overstappen in Utrecht of met de sprinter richting Rhenen.

Als ik een Intercity gebruik dan moet ik overstappen in Utrecht. Bij uitval of vertraging mis ik de overstap, en daarom moet ik ook reserveren voor de eerstvolgende volgende InterCity. Om die reden moet de overstaptijd in Utrecht verlengd worden, zodat ik nog kan overstappen wanner de tweede trein aankomt. Het blijkt dat je daarvoor twee verschillende OV-chipkaarten moet gebruiken, maar dat lukt.

Het is echter niet mogelijk om te reserveren voor een volgende overstap in Utrecht. Je krijgt de melding dat je eenmaal per uur mag reserveren. Dat is vervelend, want het betekent een uur extra reistijd. Maar wat blijkt: ook voor een uur later is het niet mogelijk om te reserveren. Je krijgt dezelfde mededeling over ‘binnen een uur’ reizen, ook bij het invoeren van een tweede OV-chipkaart.

Het heeft een half-uur gekost om alles in te voeren. Ik heb alles gewist, en geprobeerd met de Sprinters. Daarmee is het wel gelukt on voor twee opeenvolgende treinen te reserveren. Dit is echter geen optie voor langere reizen, waar een overstap nodig is.

0 reacties

Geen reactie

Reageer