Groot was de teleurstelling toen er slechts 4 bakkies aan kwamen rijden. Veel vertwijfelde reizigers bleven wachten op het deel dat blijkbaar nog moest komen. Ik liep naar de machinist om te vragen of hij wist of er nog een deel bij kwam, maar hij had geen idee, volgens zijn app zou er zelfs een heel ander treintype moeten rijden.
Het andere deel kwam natuurlijk nooit, dus uiteindelijk weer als sardientjes van voor naar achter, alle gangpaden vol, 1e klas compleet vol, balkons niet doorheen te komen, enz.
En dan de omroep, wel excuses maken omdat we een minuut na dienstregeling vertrokken waren (lekker belangrijk), maar geen woord over het feit dat er een trein rijdt die 60% korter is dan aangekondigd.
Soms staat er in de planner wel 's dat er een kortere trein rijdt dan gepland, waarom hier dan niet? Volgens de reisplanner en ovtijden.com heeft er een gecombineerde VIRM-4/DDZ-6 gereden (kan dat eigenlijk รผberhaupt?), maar het was toch echt alleen die VIRM-4.
Beste NS, zorg nou's voor betrouwbare informatie, dan had ik gewoon weer de sprinter kunnen pakken, 50% extra reistijd, maar wel een normale plek.
17:18 Utrecht - Amersfoort
Beste antwoord door Stijn NS
Goedemiddag thomroos. Ik vind het erg vervelend om te lezen dat, juist wanneer jij besluit om weer eens de IC te proberen, dit moet gebeuren. Het klopt inderdaad dat de Reisplanner vaak aangeeft wanneer een trein korter is dan wat hij oorspronkelijk had moeten zijn volgens de planning. Wat ook zeker het geval is bij deze specifieke trein. Waarom het voor jouw reis niet werd aangegeven durf ik echter niet te zeggen. Dit systeem is niet foutloos en wanneer het inkorten van een trein bijvoorbeeld een gevolg is van een eerdere verstoring, wil die informatieverwerking in de App nog wel eens mis gaan.
Waarom OV-Tijden deze rit zo heeft weergegeven weet ik het. Zoals Henk_NL al aangeeft is dit soort combinaties onmogelijk, dus is het sowieso een fout geweest. Wij beheren echter hun website niet, dus waarom het daar zo is weergegeven kan ik niet achterhalen. Edit: Blijkbaar wordt de informatie zo aangeleverd door oNS. Waarom dit verkeerd gaat is echter onbekend.
Ik zal in ieder geval een melding maken voor het ontbreken van de informatie dat en waarom de trein was ingekort. Hopelijk verloopt de volgende Intercity poging een stuk beter!
Bekijk origineel
Waarom OV-Tijden deze rit zo heeft weergegeven weet ik het. Zoals Henk_NL al aangeeft is dit soort combinaties onmogelijk, dus is het sowieso een fout geweest. Wij beheren echter hun website niet, dus waarom het daar zo is weergegeven kan ik niet achterhalen. Edit: Blijkbaar wordt de informatie zo aangeleverd door oNS. Waarom dit verkeerd gaat is echter onbekend.
Ik zal in ieder geval een melding maken voor het ontbreken van de informatie dat en waarom de trein was ingekort. Hopelijk verloopt de volgende Intercity poging een stuk beter!