beantwoord

Fout advies

Ik heb vannacht geprobeerd een reisadvies van de planner op te volgen, namelijk van Hilversum via Weesp naar Amsterdam cs. Op Weesp zou de nachttrein van 1.28 naar Amsterdam en daarna Rotterdam stoppen volgens de planner. Maar helaas, hij scheurde met zo'n 80 km/hr langs, nog net langzaam genoeg om de correcte eindbestemming te kunnen lezen. Aangezien ik anders op Weesp had moeten blijven tot de volgende morgen, heb ik toen maar een taxi gebeld a 55€. Net van de klantenservice (10ct/min, vier wachtenden voor me) gehoord dat dat niet vergoed wordt. Grrrrrrrrrrrrrrr
icon

Beste antwoord door Thomas NS 1 augustus 2017, 10:13

Update: Inmiddels is Otto geholpen of Social Media en heeft hij, omdat het advies in de reisplanner er niet zo in had mogen staan, restitutie ontvangen voor zijn taxikosten.
Voor de meelezers: in principe maken wij niet zomaar taxikosten over. Dit doen wij alleen bij hoge uitzondering, zoals hier, waarbij onze reisplanner Otto op het verkeerde been heeft gezet. Houd de reisplanner altijd goed in de gaten: maak gebruik van de reisadviezen die in de planner worden gegeven. Bij nachttreinen is het reizen 'via een ander station' sterk af te raden, omdat het tot dit soort situaties leidt.
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Waar had je dat advies gevonden? Ik krijg namelijk als laatste reismogelijkheid met de sprinter aankomst om 1.17?

Ook is het nummer van de klantenservice van NS (030-7515155) lokaal tarief en geen 10 ct p/m
Reputatie 2
Kijkend naar OVTijden gisteren laat zien dat er om 01:28 een IC naar Rotterdam Centraal zou stoppen (wel zonder perron). https://www.ovtijden.com/avtdag/WP/20170730/
Reputatie 7
Hallo Otto en welkom op het NS Serviceforum.

Vooralsnog heb ik de reis die jij beschrijft niet goed terug kunnen vinden in de reisplanner zelf, maar zoals Coryza aangeeft, lijkt het er wel op alsof er iets fout is gegaan in de weergave van deze reis, omdat hij op OVTijden wel beschreven staat. Wat mij daaraan stoort is dat er geen enkele andere trein is geweest die hele avond die om bijvoorbeeld 00:58 of 00:28 is gestopt, dus het lijkt erop dat het geen reguliere stop zou zijn geweest. Ik zie wel dat er in de Reisplanner verwerkt stond dat er een Sprinter (richting Hoofddorp) is vertrokken van spoor 5 om 01:25, was dit geen optie voor jou geweest? Hoe laat vertrok jouw trein vanuit Hilversum precies?

Als je mij deze informatie kunt geven, wil ik er nog wel even naar kijken, voordat deze deur helemaal wordt dichtgegooid voor jou. Laat het mij maar weten in dit topic.
Reputatie 7
Die stop in Weesp is dat bedoeld om in het juiste pad te komen. De trein heeft pas een pad vanaf 28 en als ie eerder is, zal hij dus moeten wachten tot hij door kan.

In de reisplanner komt hij niet terug als een geldige reismogelijkheid.
Waar had je dat advies gevonden? Ik krijg namelijk als laatste reismogelijkheid met de sprinter aankomst om 1.17?

Ook is het nummer van de klantenservice van NS (030-7515155) lokaal tarief en geen 10 ct p/m

Beste slidestops,

Ik had het advies op de NS app gevonden. Ik heb een screenshot bijgesloten.

Ik geef toe dat ik die 10ct/min van dit forum had ergens (van een andere klager), het zal inderdaad gewoon lokaal tarief zijn.
Hallo Otto en welkom op het NS Serviceforum.

Vooralsnog heb ik de reis die jij beschrijft niet goed terug kunnen vinden in de reisplanner zelf, maar zoals Coryza aangeeft, lijkt het er wel op alsof er iets fout is gegaan in de weergave van deze reis, omdat hij op OVTijden wel beschreven staat. Wat mij daaraan stoort is dat er geen enkele andere trein is geweest die hele avond die om bijvoorbeeld 00:58 of 00:28 is gestopt, dus het lijkt erop dat het geen reguliere stop zou zijn geweest. Ik zie wel dat er in de Reisplanner verwerkt stond dat er een Sprinter (richting Hoofddorp) is vertrokken van spoor 5 om 01:25, was dit geen optie voor jou geweest? Hoe laat vertrok jouw trein vanuit Hilversum precies?

Als je mij deze informatie kunt geven, wil ik er nog wel even naar kijken, voordat deze deur helemaal wordt dichtgegooid voor jou. Laat het mij maar weten in dit topic.

Beste Thomas,

Bedankt voor je reactie. Ik heb het reisadvies gevonden in de NS app (zie screenshot in bijlage). Het zal inderdaad een irreguliere stop zijn geweest, ik denk dat de nachttrein omgeleid werd via Weesp, daar komt hij normaal niet langs dacht ik. Maar dus wel een stop die vermeld werd in reisadviezen in de app, en dat lijkt de fout geweest. De sprinter die je vermeldt is de sprinter waarin ik van Hilversum naar Weesp gereisd ben. Als ik had geweten dat die trein niet zou stoppen, was ik daar inderdaad wel in blijven zitten. Maar dat wist ik dus niet.
Reputatie 7
Ik krijg dat advies echt niet uit mijn planner...

Ik nu ook niet meer. Maar gisteravond wel, getuige dat screenshot.

Was is jouw hypothese, slidestops, van wat er aan de hand is?
Ik moet zeggen dat ik het gister toen ik uit de sprinter stapte al wel verdacht vond dat er niets op de borden stond aangegeven over die trein. Maar het alternatief, in de sprinter naar Zuid/Schiphol blijven zitten, was ook niet geweldig, omdat dat me zeker een half uur tot een uur extra reistijd opgeleverd zou hebben. Wat me verder over de streep trok dat die trein echt bestond was het feit dat de app er een vertraging van +4 minuten bij aangaf. Maar met de mogelijkheid van een 4 minuten vertraagde trein die wel bestond, maar niet stopte, hield ik niet echt rekening..
Viel mij in elk geval op dat er tijdens werkzaamheden Ut - Asd bij actuele vertrektijden voor station Wp Intercity Amsterdam Centraal kwamen te staan om :29 en :59 als "Extra trein". Ook de nachttrein zou in de nacht van zaterdag op zondag een Intercity naar Rtd vertrekken en later ook in dezelfde nacht een Intercity naar ut. Allemaal in het rood als "Extra trein"worden weer aangegeven. Ik denk dat er een foute bug is bij de actuele vertrektijden. Ook op de NS app was dat goed te zien. Maar de reisplanner heeft meer dat soort falen. dat is in het verleden vaker gebeurd.
Heeft waarschijnlijk onterecht geen NVR meegekregen op Weesp. Seems legit, gezien de vele aanpassingen dit weekend in die hoek.

TS had op deze informatie mogen vertrouwen, en kon dat ten onrechte niet doen. Is in mijn ogen een kinderlijk eenvoudig verhaal, gezien de herkomst van de informatie.
Reputatie 7
Wat ik je in dit geval wil adviseren, Otto, is om contact op te nemen met onze Social Media afdeling. Voor de afhandeling hebben wij een bonnetje nodig, en via dit forum kan ik privé geen bijlagen ontvangen. Zou jij mij in een privébericht jouw Facebook-/Twitternaam willen geven? Dan licht ik de Social Media afdeling in die, op mijn advies, jou verder gaan helpen. Als je iets niet begrijpt, stuur dit vooral in het privébericht.
Reputatie 7
Update: Inmiddels is Otto geholpen of Social Media en heeft hij, omdat het advies in de reisplanner er niet zo in had mogen staan, restitutie ontvangen voor zijn taxikosten.
Voor de meelezers: in principe maken wij niet zomaar taxikosten over. Dit doen wij alleen bij hoge uitzondering, zoals hier, waarbij onze reisplanner Otto op het verkeerde been heeft gezet. Houd de reisplanner altijd goed in de gaten: maak gebruik van de reisadviezen die in de planner worden gegeven. Bij nachttreinen is het reizen 'via een ander station' sterk af te raden, omdat het tot dit soort situaties leidt.

Reageer