beantwoord

Fout in NSapp en in reisinformatie Almere-Leiden?

• 26 juli 2017
  • 4 reacties
  • 122 Bekeken

Gisteren Almere-Leiden en vice versa. Ik plan via de app Sprinter Almere-A'dam (14u39) en vervolgens A'dam-Leiden. Eén keer overstappen volgens de app. Overstaptijd 5 minuten).
Opvallend: beide treinen staan in A'dam gepland op hetzelfde spoor (13a). Dan ga je wat vermoeden. En inderdaad het was dezelfde trein, dus nul keer overstappen. Retour hetzelfde laken een pak. Helemaal prima, maarrrr......(ik beschrijf de heenreis)
1. de app geeft dit niet aan; sterker: door vertraging tussen Weesp en Diemen meldde de app halverwege dat de geplande overstap 'niet meer mogelijk was'. Welzeker wel, want de vertraagde trein reed daarna gewoon van A'dam CS richting naar den Haag door.
2. stationsinformatie en treindisplay/ computervoice geven hardnekkig aan: A'dam CS is eindpunt, allemaal uitstappen...terwijl de reizigers voor het vervolgtraject al staan te dringen
3. het treindisplay geeft alle overstapmogelijkheden op CS aan...behalve de Sprinter naar Leiden (dat was hijzelf namelijk...).

Dit geldt voor iedereen die op Zwolle-A'dam-Den Haag kiest voor een 'sprinteroverstap' op A'dam CS. De hele dag door. Fout in de app? Of zie ik iets over het hoofd??
icon

Beste antwoord door Robert B 26 juli 2017, 22:54

Oh, dat is gewoon de sprinter Zwolle - Den Haag die een ander ritnummer krijgt in Amsterdam. Zie dit topic voor mijn verklaring.
Bekijk origineel

4 reacties

Vermoedelijk gaat het treinstel in Amsterdam over in een andere treinserie.
De reisplanner en andere reisinformatie kunnen daar om een of andere reden niet goed mee omgaan.
Dat zou zomaar kunnen...toch lastig voor al wie uitstapt...en direct weer in moet stappen of helemaal op het verkeerde been gezet wordt ('deze overstap kan niet meer'). IC's op deze route zijn vaak erg vol) . Kortom: als bovenstaande klopt...is het tijd voor een oplossing/ bugfix??
Het probleem is al jaren bekend.
Geen idee of het onmogelijk, onwil of onkunde is dat er nog steeds geen oplossing is.
Badge +3
Oh, dat is gewoon de sprinter Zwolle - Den Haag die een ander ritnummer krijgt in Amsterdam. Zie dit topic voor mijn verklaring.

Reageer