Foute adviezen van planner
Als je de trein vanuit Castricum van 9 over het heel of half neemt en je moet naar Schiphol krijg je het advies om over te stappen op Sloterdijk. Het is duidelijk dat degene die dit heeft ingeprogrammerd nooit op Sloterdijk is geweest. Voor deze overstap moet je nl eerst een flinke trap op, uitchecken, het station uit, 300 meter buiten lopen, ander station in, inchecken en weer een flinke trap op. En dan maar hopen dat de roltrappen werken als je daar bent met je koffers. Je stapt daar dan op in een sprinter naar Schiphol. Dezelfde sprinter waar je ook een halte eerder in Zaandam in had kunnen stappen en daar hoefde je dan alleen maar het perron voor over te steken.
Page 2 / 2
Ik heb nog een steekproefje gedaan voor meerdere dagen. Bij vertrek uit Castricum om .06 en .36 naar Schiphol toont de reisplanner alleen maar overstappen in Zaandam. Dit vanaf 06.36 tot en met 18.36 uur.
Vanaf 19.29 uur toont de reisplanner om .29 en .59 een verbinding met overstappen Uitgeest en Sloterdijk. Om .25 en .55 is er een snellere verbinding met alleen een overstap in Zaandam.
Vanaf 19.29 uur toont de reisplanner om .29 en .59 een verbinding met overstappen Uitgeest en Sloterdijk. Om .25 en .55 is er een snellere verbinding met alleen een overstap in Zaandam.
Dan is dat toeval want dit advies, overstappen op Sloterdijk, staat er al sinds het begin van de nieuwe dienstregeling op.
Page 2 / 2
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.