beantwoord

Fouten bij advies ritten naar blaak vanaf helmond

• 31 juli 2017
  • 5 reacties
  • 125 Bekeken

Ns planner geen geen juist advies. Het lijkt erop als je van Helmond naar Rotterdam Blaak intoetst dat er geen intercity's rijden via Breda. Dus wordt geadviseerd via Utrecht te gaan. Dat is 1 uur extra reistijd. Dit terwijl er wel gewoon intercity's rijden tijdens de werkzaamheden tussen Zwijndrecht en Breda en je dus geen NS snel bussen hoeft te nemen. Wanneer in Helmond naar Rotterdam Centraal doet gaat het wel goed. Fout advies dus wat de klant 1 uur extra onnodig reistijd kost!.
icon

Beste antwoord door Rudi 31 juli 2017, 17:16

De planner reageert zoals hij geprogrammeerd is. Omdat je tussen Breda en Rotterdam Centraal al langs Rotterdam Blaak komt (ook als je via de hogesnelheidslijn gaat), beschouwt de planner een overstap op Rotterdam Centraal als "terugsteken" en dat mag niet, zelfs tijdens de werkzaamheden, wanneer daar geen enkele trein uit Breda stopt.. Als je bij de opties in de reisplanner "Altijd Vrij" aangeeft, krijg je wel het logische advies, want dan heeft terugsteken geen betekenis. Ik denk overigens niet dat er iemand moeilijk zal doen tijdens de werkzaamheden.

Naar Barendrecht mag je trouwens wél legaal terugsteken vanaf Rotterdam Centraal, want daar komt de hogesnelheidslijn, waarover de Intercity's rijden, niet langs. Naar Rotterdam Lombardijen mag het dan weer niet, hoewel de hogesnelheidslijn daar helemaal geen perrons heeft. Elders op dit forum is daar een (onbeantwoorde) discussie over.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 5
De planner reageert zoals hij geprogrammeerd is. Omdat je tussen Breda en Rotterdam Centraal al langs Rotterdam Blaak komt (ook als je via de hogesnelheidslijn gaat), beschouwt de planner een overstap op Rotterdam Centraal als "terugsteken" en dat mag niet, zelfs tijdens de werkzaamheden, wanneer daar geen enkele trein uit Breda stopt.. Als je bij de opties in de reisplanner "Altijd Vrij" aangeeft, krijg je wel het logische advies, want dan heeft terugsteken geen betekenis. Ik denk overigens niet dat er iemand moeilijk zal doen tijdens de werkzaamheden.

Naar Barendrecht mag je trouwens wél legaal terugsteken vanaf Rotterdam Centraal, want daar komt de hogesnelheidslijn, waarover de Intercity's rijden, niet langs. Naar Rotterdam Lombardijen mag het dan weer niet, hoewel de hogesnelheidslijn daar helemaal geen perrons heeft. Elders op dit forum is daar een (onbeantwoorde) discussie over.
Reputatie 3
Naar Lombardijen mag ook niet volgens de planner.
Barendrecht wel.
Reputatie 5
Klopt. Veranderd.
Badge +3
Ik heb dat hele topic gelezen over Lombardijen en Barendrecht, interessant.

Ik woon in Eindhoven dus als ik in Rotterdam moet zijn wordt het voortaan een e-ticket naar Barendrecht kopen. Scheelt weer een paar dubbeltjes 😉
Reputatie 3
Een paar ?
Heen en terug zijn het 26 dubbeltjes.☺️

Reageer