beantwoord

Foutieve prijs NS Reisplanner of bug?

• 20 juni 2018
  • 4 reacties
  • 84 Bekeken

Wanneer men in het menu - > instellingen de prijzen wilt laten zien met 40% korting 2de klas doet hij het netjes. Maar hij geeft dan aan in het plan scherm, dat het de prijs is zonder korting, dit klopt niet, de prijs met korting wordt immers weergegeven (zie bijlage) Fout of bug?

Wellicht even aanpassen. 😃
icon

Beste antwoord door Iris NS 21 juni 2018, 11:48

Welkom bij onze NS Community, Mytyro :)

Dit klopt inderdaad niet. Goed dat je dit gezien hebt. Ik vermoed dat het ermee te maken heeft dat je de plaatsnamen echt als plaats hebt ingevuld, en niet voor de treinstations gekozen hebt. Als je de treinstations invult wordt namelijk (bij mij in ieder geval) wel de juiste ritprijs getoond. Zou je dit via de app kunnen doorgeven aan de ontwikkelaars? Je vindt dit onder "meer" en dan onder "over de app". Dan zie je de optie "contact met app support" staan. Als je je screenshot dan meestuurt dan kunnen ze het meteen oppakken. De informatie over je telefoontype en appversie wordt dan namelijk meteen automatisch meegestuurd.
Bekijk origineel

4 reacties

Welkom bij onze NS Community, Mytyro :)

Dit klopt inderdaad niet. Goed dat je dit gezien hebt. Ik vermoed dat het ermee te maken heeft dat je de plaatsnamen echt als plaats hebt ingevuld, en niet voor de treinstations gekozen hebt. Als je de treinstations invult wordt namelijk (bij mij in ieder geval) wel de juiste ritprijs getoond. Zou je dit via de app kunnen doorgeven aan de ontwikkelaars? Je vindt dit onder "meer" en dan onder "over de app". Dan zie je de optie "contact met app support" staan. Als je je screenshot dan meestuurt dan kunnen ze het meteen oppakken. De informatie over je telefoontype en appversie wordt dan namelijk meteen automatisch meegestuurd.
Klopt, doordat de plaatsnamen zijn gebruikt is er een deur-tot-deuradvies opgevraagd en die komt bij 9292 vandaan. Bij zo’n advies wordt geen rekening gehouden met de ingestelde abonnementsvorm maar geeft 9292 altijd de prijs van een 2e klas enkele reis.
Reputatie 6
Badge +2
201806 21 12:37 geeftkortingprijszegtvolleprijs
Maar de € 5,50 is (zoals TS al zegt) wel de kortingprijs.
Het is nog vroeg zullen we maar zeggen 🤐 De theorie zou in ieder geval moeten zijn wat ik aangaf, verder inderdaad wat Iris zegt, in de app even de contact-optie gebruiken of direct mailen app@ns.nl.

Reageer