beantwoord

Gedoe met E-ticket op Reisplanner Xtra app

• 8 juni 2016
  • 5 reacties
  • 285 Bekeken

Heb eens bekeken hoe dat werkt met zo'n E-ticket op Reisplanner Xtra 4.4.
Heb de betaling duidelijk niet afgemaakt, geen E-ticket ontvangen op de app, ook geen datum ingevuld of zo.
Toch zie ik tot mijn schrik dat er een bedrag voor de E-ticket van mijn rekening is afgeschreven. Het gaat om 21,10 euro.
Verdorie.... is het nog mogelijk dit bedrag terug te ontvangen?
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 8 juni 2016, 19:29

Wat vervelend Eppo. Ik snap het alleen niet helemaal; bij mijn weten kun je geen eticket kopen zonder het proces op IDeal te doorlopen. Het is onmogelijk dat wij geld van jouw rekening halen zonder dat je hier middels tussenkomst van IDeal toestemming voor geeft. Wanneer je op mijn naam klikt kun je een privébericht versturen. Graag ontvang ik alle relevante info; dan kijk ik het na.

EDIT: Ik heb Eppo inmiddels middels een privébericht kunnen helpen.
Bekijk origineel

5 reacties

Wat vervelend Eppo. Ik snap het alleen niet helemaal; bij mijn weten kun je geen eticket kopen zonder het proces op IDeal te doorlopen. Het is onmogelijk dat wij geld van jouw rekening halen zonder dat je hier middels tussenkomst van IDeal toestemming voor geeft. Wanneer je op mijn naam klikt kun je een privébericht versturen. Graag ontvang ik alle relevante info; dan kijk ik het na.

EDIT: Ik heb Eppo inmiddels middels een privébericht kunnen helpen.
Goedendag Klaas-Jan.
Ik ben een ontzettend eerlijk persoon. En daarom meld ik maar even dat ik nu, 14 dagen later, ook van de NS het bedrag terug heb ontvangen. Het gaat om 23,90, dat is precies de 21,10 + 2,80 die u eerder al overmaakte.
Het is afkomstig van: NS GROEP NSR CUST SERV
Tegenrekening: NL89 ABNA 0476 9588 22
Omschrijving: Restitutie NS 0551501809
Blijkbaar komt dit doordat de e-tickets nooit opgehaald dan wel gebruikt zijn.
Maar u was er dan ook niet helemaal van op de hoogte dat er automatisch restitutie plaats zou vinden.
Ik wil het hoe dan ook best weer even terugstorten als u een rekeningnummer opgeeft.
Dat betekent dat NS, verbazend, wel degelijk de betaling voor een niet-afgeronde bestelling zomaar van iemands rekening kan halen.
Aan Pe_pe: ach, dat heeft te maken met de werking van iDeal, daar ga ik maar niet over zeuren.
De werking van iDeal is dat pas als de betaling wordt afgerond, de webwinkel daar bericht van krijgt en vervolgens tot levering over gaat. Ik weet niet tot waar u de bestelprocedure had doorlopen, maar de betaling niet afronden hoort te betekenen dat er geen geld van uw rekening afgaat. Als NS vervolgens het geld alsnog incasseert, is er iets grondig mis.

Reageer