geen info in -vertrektijden- en/of in storingen in reisplanner NS, ook geen melding in NS extra

• 16 augustus 2017
  • 9 reacties
  • 329 Bekeken

vanochtend reed de trein van 06.18 uur vanaf Uitgeest niet. Geen melding. Pas op station aangekomen is het op vertrekbord aangegeven. Met een sprintje had ik de sprinter naar Castricum kunnen halen en van daar de IC naar Amsterdam Sloterdijk. Dit gebeurt regelmatig. Als ik een trein later moet nemen, kan ik iets langer slapen. Nu te laat op mijn werk maar niet zo te laat dat ik vertraging kan claimen bij NS. Maar wat eigenlijk nog laffer is..... geen uitleg. Ook conducteur volgende trein wist van niets. En als ze iets wist, deed ze heel goed alsof.

9 reacties

Hallo YvonneSant, welkom op het NS Serviceforum!

Ik begrijp je frustraties rondom het uitvallen van deze trein. Ik vermoed dat deze trein op het laatste moment is komen te vervallen en dat het daarom ook nog niet terug te vinden was in de app. Het treinpersoneel is ook niet altijd direct op de hoogte van verstoringen/uitval dus ik ga er vanuit dat de conducteur hier daadwerkelijk niet van op de hoogte was. Excuses voor de vertraging!
Dat kunnen we zien! Het bericht dat de trein 32 (=opgeheven) is, kwam voor station Uitgeest bij mij binnen om 06:02:59.

Okay ik lieg, want de tijden in het computersysteem zijn in 'zulu-tijd' aangegeven, dus niet in onze lokale tijdzone. Op papier is de 'timestamp', het moment waarop het bericht is gemaakt: TimeStamp="2017-08-16T04:02:59.000Z" 😉 In Nederland moet je daar, tijdens zomertijd, 2 uren bij optellen.
Okee, het bericht van Gabriëlle NS lijkt dus niet te kloppen, maar daar kan YvonneSant het mee doen?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!
Reputatie 7
Om eerlijk te zijn, snap ik het bericht van Henk_NL niet helemaal. Wat bedoelde je hier precies mee Henk?
TL;DR: Om 06:03 was op de schermen zichtbaar dat de trein niet zou rijden. De trein zou vertrekken om 06:18. Deze mededeling was dus 15 minuten voor vertrek beschikbaar, en niet 'op het laatste moment' :-)

Precies wat ik schrijf. We kunnen nakijken wanneer het bericht binnen is gekomen dat de trein opgeheven is. Dat is om 06:02:59. Ruim voor de vertrektijd om 06:18:00 dus. Daarna nog wat geneuzel van mij over het werken in zulu-tijd, om wat betweterige opmerkingen vanuit een bepaalde hoek te voorkomen.

De tijd die ik aanhaal is overigens het moment waarop CRIS het bericht heeft verstuurd. Daarmee is het bericht hooguit enkele seconden verwijderd van verwerking in de massapublicatie stations (PUB), en dus weergave op de borden, et cetera.

"Ik vermoed dat deze trein op het laatste moment is komen te vervallen" van Gabrielle klopt daarmee dus helaas niet.

Mijn berichten worden wat gecompliceerd soms, omdat ik hier geleerd heb me in te moeten dekken tegen allerlei pogingen om m'n ongelijk aan te willen tonen 😉
Waarom weten Henk_NL en Gabriëlle NS om welke trein het gaat?
TS vermeldt alleen het beginstation denk ik (Uitgeest) en 'een tijd' (vertrektijd?)
Om die tijd zie ik een trein naar Alkmaar maar die lijkt 'gewoon' gereden te hebben?: https://www.ovtijden.com/avtdag/UTG/20160816/

Omdat het 2017 is inmiddels ;)

https://www.ovtijden.com/avtdag/UTG/20170816/

Oeps! Ik leef nog in het verleden 😛 Erg prettig moet ik zeggen.

Vraag blijft dan wel als we er van uit gaan dat rond 06:03 uur al op 'de borden' op het station stond dat de trein niet reed YvonneSant zichzelf niet in staat zag om trein vertrektijd 06:13 richting Alkmaar 'te pakken'...
Omdat het 2017 is inmiddels ;)

https://www.ovtijden.com/avtdag/UTG/20170816/
Vraag blijft dan wel als we er van uit gaan dat rond 06:03 uur al op 'de borden' op het station stond dat de trein niet reed YvonneSant zichzelf niet in staat zag om trein vertrektijd 06:13 richting Alkmaar 'te pakken'...
Het stond om 06.03 op de borden, wie zegt dat YvonneSant op dat moment ook al op het station was? 😉
Het stond om 06.03 op de borden, wie zegt dat YvonneSant op dat moment ook al op het station was? ;-)
Oh ja, oeps.

Reageer