beantwoord

Geen optie om E-ticket in Reisplanner Xtra app te laden

  • 24 oktober 2016
  • 1 reactie
  • 3653 Bekeken

Hallo,

Ik heb begrepen dat het mogelijk is om mijn verzilverde e-tickets te openen in mijn Reisplanner Xtra app op mijn mobiel (Samsung Galaxy S4). Als ik echter via mijn mobiel op de gele knop "Haal mijn kaartjes op>" druk, dan zie ik op mijn persoonlijke pagina alleen de optie om mijn e-ticket uit te printen. Volgens de link hier http://www.ns.nl/reisinformatie/ns-op-uw-mobiel/mobiele-tickets.html zou ik als extra optie krijgen om de tickets te laden in de Reisplanner Xtra app:



Echter, deze laatste optie staat er niet op mijn persoonlijke pagina.
Ik heb de laatste versie van de Reisplanner Xtra app geïnstalleerd en ik heb Android 5.0.1 op mijn Samsung S4.

Hoe kan ik dit oplossen?
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 25 oktober 2016, 15:53

Bedankt voor het stellen van deze vraagt JohnnyGui. Steeds meer reizigers geven aan niet over een printer te beschikken, en steeds meer klanten oriënteren en kopen vanaf hun mobiele telefoon. In de ticketingmarkt (bijv. luchtvaartmaatschappijen, festivals en attracties) is je ticket of toegangsbewijs op je mobiele telefoon laden steeds meer gemeengoed aan het worden. Daarom is mobile ticketing voor NS een logische stap. Vanaf 7 juni 2016 is NS gestart met het proefbedrijf Mobile Ticketing. De basis hiervan is het reizen op een e-ticket, maar in plaats van geprint op A4 wordt het e-ticket geladen in de Reisplanner Xtra App. De barcode van het mobiele ticket is gelijk aan die van het papieren ticket.

Gedurende het proefbedrijf is het mobile ticket uitsluitend te koop bij een aanschaf van een Enkele Reis of Dagretour via de NS webwinkel op ns.nl/producten. Via de app is dit ook mogelijk; je wordt dan naar de productenpagina geleid om een ticket aan te schaffen. Heb je het via één van deze routes gedaan?

Als het niet lukt om je ticket op de mobiele telefoon te laden dan dien je deze uit te printen. Is dit geen optie? Dan kun je een los vervoerbewijs aanschaffen óf reis op saldo. Die kosten worden dan achteraf uiteraard volledig vergoed.
Bekijk origineel

1 reactie

Bedankt voor het stellen van deze vraagt JohnnyGui. Steeds meer reizigers geven aan niet over een printer te beschikken, en steeds meer klanten oriënteren en kopen vanaf hun mobiele telefoon. In de ticketingmarkt (bijv. luchtvaartmaatschappijen, festivals en attracties) is je ticket of toegangsbewijs op je mobiele telefoon laden steeds meer gemeengoed aan het worden. Daarom is mobile ticketing voor NS een logische stap. Vanaf 7 juni 2016 is NS gestart met het proefbedrijf Mobile Ticketing. De basis hiervan is het reizen op een e-ticket, maar in plaats van geprint op A4 wordt het e-ticket geladen in de Reisplanner Xtra App. De barcode van het mobiele ticket is gelijk aan die van het papieren ticket.

Gedurende het proefbedrijf is het mobile ticket uitsluitend te koop bij een aanschaf van een Enkele Reis of Dagretour via de NS webwinkel op ns.nl/producten. Via de app is dit ook mogelijk; je wordt dan naar de productenpagina geleid om een ticket aan te schaffen. Heb je het via één van deze routes gedaan?

Als het niet lukt om je ticket op de mobiele telefoon te laden dan dien je deze uit te printen. Is dit geen optie? Dan kun je een los vervoerbewijs aanschaffen óf reis op saldo. Die kosten worden dan achteraf uiteraard volledig vergoed.

Reageer