beantwoord

geen reisplanner meer

• 17 november 2018
  • 11 reacties
  • 255 Bekeken

Plotseling kan ik op de een of andere onverklaarbare reden de reisplanner niet meer gebruiken. Wanneer ik van plaats A naar plaats B de reistijd wil weten krijg ik geen enkele reactie. Hoe wordt dat probleem opgelost want voorheen heb ik nog nooit een probleem gehad.
Margriet Blok-Charbo
icon

Beste antwoord door Stijn NS 17 november 2018, 15:49

Ik durf niet te zeggen wat er mis gaat. Voor mij werkt het gewoon, dus dit moet een lokaal probleem zijn.

Heb je het ook al geprobeerd via een andere browser? Als je nu bijvoorbeeld Google Chrome gebruikt, probeer het eens via Internet Explorer. Mogelijk kan het ook helpen om de cookies van je browser te verwijderen.
Bekijk origineel

11 reacties

Goedemiddag mbc1411 en welkom bij de NS Community!

Er zijn deze week wat problemen geweest zoals jij die beschrijft met de NS Reisplanner app. Deze zijn alweer opgelost via een nieuwe versie van de app, je zou dus enkel even een update moeten uitvoeren en dat zou het probleem moeten oplossen!
Nee hoor. Het probleem op mijn computer is helemaal niet opgelost want er komt geen enkele reisinformatie te voorschijn. Het vreemde is dat op de computer van mijn man wel de reisplanner werkt. Vreemd toch ?? Of kan ik alleen maar via mijn smartphone de reisplanner gebruiken en niet meert op de computer. Slechts op één en dus niet op twee, zoals smartphone en ook de computer ??
Wat bedoel je met update ??
Margriet
Badge +3
Via https://www.ns.nl/reisinformatie zou het gewoon moeten werken.
Ik was ervan uitgegaan dat je dit probleem had in de Reisplanner Xtra App, gezien er daar dus problemen mee zijn geweest deze week. Ik vind het wel vreemd dat je dit probleem hebt met de reisplanner op de website. Welk advies probeer je precies te plannen? Zou je misschien een screenshot kunnen plaatsen van de pagina?
nee die linkt werkt niet meer. Wanneer ik Zaandam naar Hoorn, vandaag 16.00 uur intik en dan plannen gebeurt er helemaal niets. Vreemd maar echt waar.
Margriet
Ik durf niet te zeggen wat er mis gaat. Voor mij werkt het gewoon, dus dit moet een lokaal probleem zijn.

Heb je het ook al geprobeerd via een andere browser? Als je nu bijvoorbeeld Google Chrome gebruikt, probeer het eens via Internet Explorer. Mogelijk kan het ook helpen om de cookies van je browser te verwijderen.
Reputatie 5
Beste Margriet,

Dit komt omdat er verkeerde cookies/cache zijn opgeslagen op jouw computer. Als je deze verwijdert, zal het weer prima werken. Hoe je dit precies doet, verschilt per browser. Welke browser gebruik je?

Groeten, Simon
IK gebruik internet explorer. Hoe verwijder ik die cookies

Margriet
Via het tandwieltje rechtsboven, dan 'Internet Options'. Zie mijn afbeelding voor de verdere opties die je nodig hebt. :)

Badge +3
Dat is een optie, maar dan ben je voor ALLE websites je voorkeuren en eventueel zelfs je login-gegevens kwijt (als je daar aangegeven hebt 'onthoud mij' i.p.v. wachtwoord opslaan).

Ik zou gewoon bij cookies alles zoeken wat met NS te maken heeft, en alleen die verwijderen.

Aan de andere kant, alles een keer opschonen (frisse start, voorjaarsschoonmaak) kan je browser soms wel een stuk sneller maken, want er blijft best veel 'hangen' qua gegevens/historie wat je toch nooit meer gebruikt. 😃
Ik heb de instellinggegevens van internet explorer met die van mijn man op onze computers vergeleken en heb via instellingen, browsergeschiedenis het een en ander moeten aanpassen en nog vinkjes gezet bij: downloadgeschiedenis, formuliergegevens, medialicenties en websitemachtigingen. Deze moeten dus ook nog gewist worden bij het afsluiten van de computer. Daarna heb ik de computer opnieuw opgestart en jawel de reisplanner doet het weer en ik kan weer op reis. Je moet het maar weten.
In ieder geval allen die gereageerd hebben heel hartelijk dank hiervoor.

Margriet

Reageer