Geen treinen in de spits via reisplanner?

• 1 september 2015
  • 3 reacties
  • 135 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb nu een aantal trajecten in de spits moeten plannen voor mijn bedrijf, maar nu heb ik het vermoeden dat de NS een aantal ritten verborgen houdt in de planner.
Een voorbeeld:
De trein van Amsterdam naar Alkmaar.
Elk uur gaat er een trein om 12 over heel. BEHALVE de trein van 17:12. Deze staat niet in het overzicht.
9292ov geeft deze trein wel aan.

Gaat er dan in de spits een trein minder naar Alkmaar (lijkt me gek, want vanaf Utrecht gaat deze trein wél! En hij stopt in Amsterdam, dus ik neem aan dat er in Amsterdam ook mensen mogen instappen om 17:12?)

Dus, NS, waarom houden jullie ritten achterwege in de reisplanner? Dat is ontzettend onhandig. Het maakt me niet uit dat de treinen vol zitten. Ik reis toch eerste klas. Schrijf er desnoods bij: let op, deze trein is extra vol.

3 reacties

Badge
Ik zie die trein van 17.12 uur gewoon staan in de reisplanner...
Reputatie 4
Badge
Raar, als ik Amsterdam-Alkmaar om 17 uur opvraag, verschijnt deze trein gewoon. Ik heb getest op diverse data.
Misschien zit er ergens een bug, maar ik zie niet in waarom NS moedwillig over bepaalde trajecten een trein niet zou vermelden.
Reputatie 6
Badge +1
De NS reisplanner heeft een rare bug. Als je veel reizen plant of vaak doorklikt naar 'later', dan worden er wel eens treinen overgeslagen.

Reageer