Gewone mensentaal graag!

  • 26 juli 2019
  • 27 reacties
  • 1073 Bekeken


Toon eerste bericht

27 reacties

Reputatie 7
Badge
Ik ben inderdaad zo iemand die wil weten wat de storing is, maar niet omdat ik dat en inderdaad ik vraag me dan af waarom het sein op rood staat.
Wat ik eigenlijk wil weten is wat is de inschatting van de expert (de machinist) die alle informatie heeft over het verloop van de rit.

Bij wat grotere problemen op het spoor weet ook een machinist vaak niet hoe lang het gaat duren. Deze kan vaak wel een paar minuten vooruit kijken, en daar een omroep over doen, bijvoorbeeld als een trein nog moet kruisen, of op een spoor nog een andere trein staat, maar ook niet meer.
Een machinist is daarvoor afhankelijk van de info welke ProRail eventueel met hem deelt, als deze al wel een inschatting kunnen maken.
Het idee dat een machinist wel alle info heeft als expert gaat dus vaak niet op is mijn idee.
Badge +3
Beetje jammer @AbbeyRoad om te zeggen dat ik niet inzie dat er allerlei verstoringen mogelijk zijn, en je daar nog eens bovenop zegt dat ik geen benul zou hebben over wat er speelt bij de NS.

Ik ben juist van mening dat je inderdaad gewoon moet 'roeien met de riemen die je hebt', dus hoor je mij echt niet over airco vs. arko en zo, en ben ik al lang blij als er iets rijdt. Het is afzien soms, maar je bereikt in ieder geval je doel (reizen van A naar B ).

Dat het nogal eens schort aan communicatie m.b.t. beperkte materieelinzet/beschikbaarheid (om maar niet te spreken over TVV treinvervangend vervoer) zijn we het volgens mij volkomen eens.

Maar goed, ik hou nu eenmaal van duidelijkheid. "Morgen bent u de eerste hoor" vind ik vaak beter dan met valse hoop ergens op staan te wachten. Allergisch voor paarse krokodillen denk ik... Zie er (te) veel maar lig er verder niet wakker van hoor 😅

Reageer