beantwoord

Gezocht: betrouwbare reisinformatie op Schiphol

• 1 oktober 2019
  • 27 reacties
  • 971 Bekeken

Reputatie 7
  • Reisleider***
  • 925 reacties
Goedenavond,

In de nacht van zaterdag op zondag had ik de Sprinter van 00:41 van Schiphol naar Sloterdijk, en eerder vanavond de Sprinter van 21:45 van Schiphol naar Zaandam. In beide gevallen stond in de NS app spoor 1 -2, terwijl de trein al langs het perron stond.

Nu heb ik eerder een topic over dit onderwerp geopend, maar kan deze niet terugvinden. Wanneer kan ik betrouwbare reisinformatie op Schiphol verwachten?
icon

Beste antwoord door Stijn NS 14 maart 2020, 13:15

Update: Ik heb inmiddels een reactie gekregen en de situatie is als volgt.

Het uiteindelijke betreffende spoor zou aangegeven moeten worden in de app zodra dat bekend is (doorgaans zo'n 5 minuten voor de vertrektijd) en zou dan ook overeen moeten komen met de informatie op de schermen.

Er zijn echter situaties bekend waarbij dit niet correct gebeurd, waardoor er dus een afwijking kan ontstaan tussen de informatie getoond op de schermen en de app. Dit is nog in onderzoek en zou (tzt) verholpen moeten worden. Blijkbaar heb jij dit probleem dus een aantal keer ondervonden, VIRM. Helaas heb ik geen prognose gekregen wanneer dit issue opgelost moet zijn.

Bekijk origineel

27 reacties

Het topic was gemarkeerd als beantwoord, met de beste oplossing op dat moment geselecteerd, omdat mijn collega je melding in oktober heeft doorgegeven.

Ik begrijp dat het probleem nog steeds speelt, dus ik zal kijken of ik meer achtergrondinformatie kan vinden hierover.

Update: Ik heb inmiddels een reactie gekregen en de situatie is als volgt.

Het uiteindelijke betreffende spoor zou aangegeven moeten worden in de app zodra dat bekend is (doorgaans zo'n 5 minuten voor de vertrektijd) en zou dan ook overeen moeten komen met de informatie op de schermen.

Er zijn echter situaties bekend waarbij dit niet correct gebeurd, waardoor er dus een afwijking kan ontstaan tussen de informatie getoond op de schermen en de app. Dit is nog in onderzoek en zou (tzt) verholpen moeten worden. Blijkbaar heb jij dit probleem dus een aantal keer ondervonden, VIRM. Helaas heb ik geen prognose gekregen wanneer dit issue opgelost moet zijn.

Reageer