beantwoord

Graag bus 58 vanuit Nijmegen toevoegen aan de NS reisplanner

• 14 december 2017
  • 16 reacties
  • 223 Bekeken

Bus 58 tussen Nijmegen en Emmerich is zo te zien niet opgenomen in de NS Reisplanner. Graag toevoegen. Overigens verder complimenten voor de Reisplanner App. Werkt geweldig!
icon

Beste antwoord door Erryt NS 14 december 2017, 09:54

Hallo David van K en welkom op het NS Forum,

Wij krijgen alle reisdata aangeleverd van 9292.nl. Indien deze daar wordt aangepast zal dat ook bij ons in de reisplanner worden aangepast. Volgens de site van 9292 kan je deze reis het beste met de trein maken. Of dat advies wordt gegeven omdat dit een beter reisadvies is of omdat de busreis naar Duitsland betreft en daardoor niet wordt getoond kan ik niet zeggen. Ik wil je wel bedanken dat je dit bij ons neerlegt. Voor de meelezers wil ik nog aangeven dat wij deze wijzigingen niet kunnen doen.
Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 2
Komt denk ik ondat dit een lijndienst is naar het Buitenland? Weet jet niet zeker hoor. Is het een NL of DE bus?

Jelle
Reputatie 7
Badge +3
Lijn 58 is van de NIAG uit Moers maar gewoon te gebruiken met de OV-chipkaart.

Wij krijgen alle reisdata aangeleverd van 9292.nl. Indien deze daar wordt aangepast zal dat ook bij ons in de reisplanner worden aangepast. Volgens de site van 9292 kan je deze reis het beste met de trein maken. Of dat advies wordt gegeven omdat dit een beter reisadvies is of omdat de busreis naar Duitsland betreft en daardoor niet wordt getoond kan ik niet zeggen. Ik wil je wel bedanken dat je dit bij ons neerlegt. Voor de meelezers wil ik nog aangeven dat wij deze wijzigingen niet kunnen doen.
Reputatie 6
Badge +1
Erryt, bus 58 wordt ook niet weergegeven als je alleen binnen Nederland plant. Ik zou niemand het hele traject aanraden, maar een deel is soms een goede optie.
Badge +3
Je kunt in de 9292 app en website (bij extra opties) gewoon Trein uit zetten bij het plannen. Helpt dat?
Reputatie 6
Badge +1
Nee, bus 58 zit ook niet in 9292
Reputatie 4
Sowieso vreemd. Misschien pakt 9292 niet alle data van buitenlandse vervoerders. Tussen Nijmegen en Emmerich liggen geen eens plaatsen die vanuit Nederland per spoor bereikbaar zijn. Kleve lukt alleen met de 58.
Reputatie 2
Je kan toch gewoon via de reisplanner met de trein daar komen via Arnhem en een duitse vervoerder......

Jelle
Dan moet de desbetreffende vervoerder natuurlijk wel data aanleveren 😉
Reputatie 4
Waarom kun je dan bij de NS planner en Rijden de Treinen wel die informatie krijgen? 9292 maakt zichzelf overbodig zo...
Badge +3
Waarom kun je dan bij de NS planner en Rijden de Treinen wel die informatie krijgen? 9292 maakt zichzelf overbodig zo...
Zie reactie #3, de data die NS gebruikt krijgen ze... van 9292! 😛
Mja, ongeveer. Maar als de data er is, zal RIG daar ook zeker over beschikken. Of ze die correct in de eigen planner implementeren is een ander verhaal #terugsteekverbod.

Een aantal partijen, waaronder RIG, zijn ndov-loketten en beschikken over de data. Daarnaast doet RIG SSC-dienstverlening, waaronder datalevering naar NDOV-loketten, voor een aantal vervoerders (waaronder NS). Verder is RIG nog uitgever van 9292, waarvan de API weer door NS gebruikt wordt voor deur-tot-deur.

Morgen overhoring.
Reputatie 4
Ha ha, dat 9292 het terugsteekverbod niet toepast mag een gebrek heten.
Dat vind ik ook inderdaad. Het lastige aan het verhaal is dat, net als bijvoorbeeld DCRI van NS, er theoretisch allerlei muren zijn tussen de verschillende, losstaande afdelingen die effectief hetzelfde bedrijf zijn en soms zelfs dezelfde mensen. In de praktijk blijkt dat soms anders de liggen.
Ik heb ondertussen bij zowel 9292 als de NL vertegenwoordiger van de vervoerder (Breng) het verzoek ingediend deze gegevens op te nemen. Even afwachten wat daar uit komt...

Reputatie 7
Badge +3
Volgens mij heeft Breng niets te maken met de NIAG

Reageer