De “storing” of “werkzaamheden” in de ochtend tussen Utrecht en ‘s-Hertogenbosch (en ook die tussen Utrecht en Rotterdam) zou afgelopen vrijdag eindigen. Maar helaas: nu verlengd tot 12 april.
Dat op zich is naar genoeg. Maar nog iets verdrietiger word ik van de NS Reisplanner die vandaag (maandag 1 april) voorspiegelt dat de trein op 8 april wel gewoon rijdt.
Ik begin nu te begrijpen dat de Planner niet meer dan een week van tevoren door jullie wordt bijgewerkt. Maar dat is toch raar: in dezelfde planner staat aangekondigd dat het langer duurt dan die week. Kan de planner niet “bij” gebracht worden met alle “storingen” die jullie ook meer dan een week van tevoren zien aankomen?
Beste antwoord door Stijn NS
Het lijkt erop dat ik het voor nu verder kan toelichten. De exacte oorzaak van de problemen heeft Jeroen in deze reactie uitgebreid toegelicht. In het kort komt het er op neer dat een wijziging in werkmethoden op rangeerterreinen ervoor gezorgd heeft dat er meer tijd nodig was om treinen van het terrein af te rangeren. Dit leverde problemen op in de planning. Om de planning toch te kunnen uitvoeren zijn we daarom genoodzaakt geweest om de eerste vier treinen op te heffen.
Als oplossing van het probleem is de ruimere tijd nodig om treinen af te rangeren meegenomen in de planning, waardoor het nu wel weer past. De exacte details zijn mij niet bekend, maar ik ga ervan uit dat een rangeerplanning net zo strak is als onze dienstregeling. Het meenemen van deze ruimere rangeertijd zal daardoor aardig wat puzzelen nodig hebben gehad. Hierdoor heeft het dan ook even geduurd voordat dit allemaal was opgelost.
De werkzaamhedenpagina is momenteel al geüpdatet en geeft weer dat deze 'verstoring' tot en met 3 mei van kracht zal zijn. Zoals eerder al aangegeven zullen de vier treinen vanaf 6 mei dus weer rijden zoals oorspronkelijk gepland. In de Reisplanner is het verwerkt tot en met de huidige week, week 15. Momenteel is dit nog niet het geval voor de komende weken, maar mij is aangegeven dat hieraan gewerkt wordt en het ook voor de komende weken nog wordt aangepast.
Wat betreft de manier waarop deze 'verstoring' is weergegeven in het werkzaamhedenoverzicht heeft dit te maken met de beperkte templates die beschikbaar zijn voor de meldingen. Deze zijn erg beperkt en zeker bij zo'n extreem specifieke oorzaak als deze is het dus niet mogelijk om die exacte oorzaak te vermelden. Aangezien het belangrijk is dat het wel vermeld wordt, is er dus voor de huidige methode gekozen. Op de beknopte inhoud van de melding zelf zal ik hier niet ingaan, aangezien het algemene kritiek is, en niet specifiek voor deze storing. Het extreem beknopt zijn van de werkzaamhedeninformatie is een vaak langskomend punt, waarbij wij de kritiek ook continu doorgeven. Uiteindelijk is de huidige beknopte weergave een bewuste keuze.
Bekijk origineel
Als oplossing van het probleem is de ruimere tijd nodig om treinen af te rangeren meegenomen in de planning, waardoor het nu wel weer past. De exacte details zijn mij niet bekend, maar ik ga ervan uit dat een rangeerplanning net zo strak is als onze dienstregeling. Het meenemen van deze ruimere rangeertijd zal daardoor aardig wat puzzelen nodig hebben gehad. Hierdoor heeft het dan ook even geduurd voordat dit allemaal was opgelost.
De werkzaamhedenpagina is momenteel al geüpdatet en geeft weer dat deze 'verstoring' tot en met 3 mei van kracht zal zijn. Zoals eerder al aangegeven zullen de vier treinen vanaf 6 mei dus weer rijden zoals oorspronkelijk gepland. In de Reisplanner is het verwerkt tot en met de huidige week, week 15. Momenteel is dit nog niet het geval voor de komende weken, maar mij is aangegeven dat hieraan gewerkt wordt en het ook voor de komende weken nog wordt aangepast.
Wat betreft de manier waarop deze 'verstoring' is weergegeven in het werkzaamhedenoverzicht heeft dit te maken met de beperkte templates die beschikbaar zijn voor de meldingen. Deze zijn erg beperkt en zeker bij zo'n extreem specifieke oorzaak als deze is het dus niet mogelijk om die exacte oorzaak te vermelden. Aangezien het belangrijk is dat het wel vermeld wordt, is er dus voor de huidige methode gekozen. Op de beknopte inhoud van de melding zelf zal ik hier niet ingaan, aangezien het algemene kritiek is, en niet specifiek voor deze storing. Het extreem beknopt zijn van de werkzaamhedeninformatie is een vaak langskomend punt, waarbij wij de kritiek ook continu doorgeven. Uiteindelijk is de huidige beknopte weergave een bewuste keuze.