beantwoord

Handleiding NS Reisplanner

• 16 maart 2019
  • 3 reacties
  • 130 Bekeken

Prachtig, al die functionaliteit in de NS Reisapp!
En regelmatig lees ik bij updates: "Nu kan er ook dit", en "Nu kan er ook dat". Nu weer iets met "Je eigen kaarten uploaden". Prachtig, maar die updates komen nooit op momenten dat ik eens rustig met de app kan spelen. Op de NS-site kom ik ook allerlei fragmentarische beschrijvingen tegen van de app-functionaliteit. En het geduld om op mijn gemakje te gaan zoeken naar allerlei nieuwigheden heb ik niet.

Mijn vraag: waar vind ik een heldere gebruikshandleiding waar precies in staat wat er hoe kan met de app en welke updates welke uitbreidingen/verbeteringen met zich mee hebben gebracht?
Dan kan ik dat eens bekijken op een tijdstip dat mij schikt en de krenten uit de pap halen.
icon

Beste antwoord door Stijn NS 18 maart 2019, 17:00

Ik heb een reactie ontvangen LeendertC! Zoals ik al vermoedde hebben wij niet een algemene instructie of handleiding, los van de website die ik gelinkt heb en die je al gevonden had. Alle functionaliteiten staan daar beschreven en bij velen wordt ook uitgelegd hoe je die in de app kunt terugvinden. Daarnaast is het hele idee achter de App dat hij zo gebruiksvriendelijk mogelijk is, als er een noodzaak zou zijn aan een handleiding dan gaat er iets mis.

Een handleiding zal voor sommigen ongetwijfeld nuttig zijn, maar tot dusver is de vraag hiernaar, voor zover bij ons bekend, zo klein dat er daar geen noodzaak voor is geweest. Ik zal je daar dus in moeten teleurstellen. Ik heb jouw wens in ieder geval doorgespeeld, in het geval dat er wel meer vraag naar is zal er mogelijk opnieuw gekeken worden naar deze noodzaak.
Bekijk origineel

3 reacties

Ik heb een reactie ontvangen LeendertC! Zoals ik al vermoedde hebben wij niet een algemene instructie of handleiding, los van de website die ik gelinkt heb en die je al gevonden had. Alle functionaliteiten staan daar beschreven en bij velen wordt ook uitgelegd hoe je die in de app kunt terugvinden. Daarnaast is het hele idee achter de App dat hij zo gebruiksvriendelijk mogelijk is, als er een noodzaak zou zijn aan een handleiding dan gaat er iets mis.

Een handleiding zal voor sommigen ongetwijfeld nuttig zijn, maar tot dusver is de vraag hiernaar, voor zover bij ons bekend, zo klein dat er daar geen noodzaak voor is geweest. Ik zal je daar dus in moeten teleurstellen. Ik heb jouw wens in ieder geval doorgespeeld, in het geval dat er wel meer vraag naar is zal er mogelijk opnieuw gekeken worden naar deze noodzaak.
Dank, Stijn, voor je snelle reactie. De linkjes die je noemde, was ik inderdaad al tegengekomen. Méér kon ook ik niet vinden en vandaar dat ik mijn vraag naar de beschikbaarheid van een handleiding maar hier heb gesteld.
Ben benieuwd of deze wens bij meer gebruikers leeft.
Misschien dat er wel liefhebbers zijn, die zoiets met een soort van crowdsourcing op kunnen zetten. Dit forum biedt al heel veel input daarvoor - maar ook versnipperd.
Goedemiddag LeendertC en welkom bij de NS Community!

Dit is een hele goede vraag en ik ben bang dat ik er ook geen antwoord op kan geven gezien die handleiding, in ieder geval door ons, (nog) niet bestaat. We hebben wel een deel van onze website toegeweid aan de App, maar hier staat voornamelijk wat je via de app kunt doen, niet zozeer hoe dat dan werkt of waar je dat in de app kan vinden. Volgens mij heb je deze pagina ook zelf al gevonden.

Vervolgens kan ik dit document vinden, wat volgens mij meer in de buurt komt van wat jij graag zou willen, maar dit is puur voor het koppelen van een zakelijke kaart aan de app.

Een meer algemene instructie hebben wij dus niet, volgens mij. Ik zal eens navragen of dit misschien wel ergens bestaat of dat dit eventueel gemaakt zou kunnen worden.

Reageer