beantwoord

Heerlen naar Rotterdam over Utrecht

• 31 juli 2017
  • 6 reacties
  • 133 Bekeken

In de reisplanner Heerlen naar Rotterdam cia Utrecht aangemaakt (ivm werkzaamheden) . Als ik ticket wil kopen kan ik alleen begin en eindpunt ingeven. Hoe koop ik via x traject kaart?
icon

Beste antwoord door Stijn NS 31 juli 2017, 20:34

Hallo bernadette paulissen, welkom op het NS Serviceforum.

Ik kan me voorstellen dat het enigszins verwarrend is met de werkzaamheden. Een reis via Breda is inderdaad het advies wat ik ook zou geven. Zoals Rudi en Robert B aangeven wordt een reis via Utrecht niet aangegeven volgens de reisplanner. Met het ontbreken van een 'via'-ticket kom je uit op een standaard vervoerbewijs Heerlen - Rotterdam, waarmee je in dit geval de route via Utrecht niet mag bereizen. Er zijn inderdaad werkzaamheden weergegeven op de route via Breda, dus ik snap dat je probeert om een omreis te maken zonder die werkzaamheden. Gelukkig hebben deze werkzaamheden geen effect op jouw specifieke reis. Voeg daarbij aan toe dat de reis via Breda ook nog een een half uur sneller is, lijkt met het een makkelijke keuze 🙂
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Een via kaart bestaat niet meer. Je kunt gewoon een kaart kopen met begin en eindpunt en dat voldoet in dit geval ivm de werkzaamheden 🙂
Reputatie 5
Maar in dit geval (Heerlen-Rotterdam) geeft de reisplanner alleen verbindingen via Eindhoven-Breda en dat zou betekenen dat een reis via Utrecht Centraal niet mag.
Badge +3
Heerlen - Rotterdam mag inderdaad niet via Utrecht, *tenzij* je een overstap zou hebben in Eindhoven én in Breda, dan mag het weer wél (want minder overstappen).

Tip: Reis gewoon via Utrecht als je dat zo graag wilt, en zeg dat je naar Rotterdam Alexander moet, en hoop dat je op het op het laaste stukje geen controle tegen komt.
Dank. Ik vind de werkzaamheden info tamelijk onduidelijk. Maar ik waag het erop via Breda... dagje uit met NS
Hallo bernadette paulissen, welkom op het NS Serviceforum.

Ik kan me voorstellen dat het enigszins verwarrend is met de werkzaamheden. Een reis via Breda is inderdaad het advies wat ik ook zou geven. Zoals Rudi en Robert B aangeven wordt een reis via Utrecht niet aangegeven volgens de reisplanner. Met het ontbreken van een 'via'-ticket kom je uit op een standaard vervoerbewijs Heerlen - Rotterdam, waarmee je in dit geval de route via Utrecht niet mag bereizen. Er zijn inderdaad werkzaamheden weergegeven op de route via Breda, dus ik snap dat je probeert om een omreis te maken zonder die werkzaamheden. Gelukkig hebben deze werkzaamheden geen effect op jouw specifieke reis. Voeg daarbij aan toe dat de reis via Breda ook nog een een half uur sneller is, lijkt met het een makkelijke keuze 🙂
Reputatie 6
Badge +1
Even voor de duidelijkheid: de intercity Eindhoven-Den Haag (via Breda en Rotterdam) rijdt gewoon tijdens deze periode van werkzaamheden. Je hebt pas last van de werkzaamheden als je naar Dordrecht wilt reizen, of naar een sprinterstation tussen Lage Zwaluwe en Rotterdam.

Reageer