beantwoord

Hoe kan ik de NS Reisplanner weer gebruiken?

• 4 oktober 2017
  • 8 reacties
  • 244 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Ik kan regelmatig geen reis plannen met de Reisplanner, omdat die telkens een foutmelding geeft. Dit probleem treedt op bij zowel de app op iOS als de website. Zie de bijlage voor de foutmelding op de website.

icon

Beste antwoord door Thomas NS 10 oktober 2017, 21:11

Update: Inmiddels is deze storing verholpen, er waren inderdaad problemen met de Reisplanner als hier adresgegevens in werden verwerkt. Deze storing is met veel aandacht behandeld en inmiddels verholpen.
Bekijk origineel

8 reacties

Hallo GvNL en welkom op het NS Forum!

Welke reis probeer je te maken en welke gegevens vul je in? Ik vermoed namelijk dat het niet aan de reisplanner(website) zelf ligt.
Reputatie 3
Badge
De foutmelding komt alleen voor als je bij je vertrek of aankomstpunt een straat invult. Zoals in dit Topic te lezen is komt dit meestal door een (eerdere) storing op de website
U kunt proberen om bij bij het vertrek en aankomstpunt alleen een station in te vullen. Als het noodzakelijk is om een straatnaam in te vullen kunt u gebruik maken van andere reisplanners zoals: 9292 of Google maps
Hallo GvNL en welkom op het NS Forum!

Welke reis probeer je te maken en welke gegevens vul je in? Ik vermoed namelijk dat het niet aan de reisplanner(website) zelf ligt.

Bedankt voor de verwelkoming, Arnold. Het ligt zeker aan de Reisplanner, want mijn probleem treedt willekeurig op, ook bij invoer van hetzelfde traject. Richard benoemt hetzelfde probleem en geeft de oplossing om enkel een station-naar-stationreis in te voeren. Voor zover ik weet, lijkt deze combinatie altijd te werken. Deur-tot-deurreizen leveren helaas vaak problemen op.
Reputatie 7
Badge
@GvNL
deze reisplanners zijn mogelijk handiger voor U;
https://www.sbb.ch/en/ (gewoon de Nederlandse stations invullen, zonder adres)
of www.rijdendetreinen.nl/reisplanner

Beide hebben ook goedwerkende apps, die alleen laten zien wat je nodig hebt.

De beste gratis app voor iPhone is TRE!N Deze app wordt al sinds 2013 niet meer bijgewerkt, omdat ontwikkelaar Dennis Stevense voor een loopbaan in de VS heeft gekozen. Maar deze app heeft nog steeds een fanatieke aanhang, van gebruikers die niet van plan zijn om Trein in te ruilen voor een nieuwerwetse app
Hallo GvNL,

We zijn op de hoogte van het feit dat de deur-tot-deur planner vooralsnog suboptimaal werkt. We raden daarom dan ook vaak aan om gebruik te maken van 9292/ als het gaat om deur-tot-deur informatie. Voor al je reizen met de trein vind je op ns.nl echter de meest actuele reisinformatie. Ik begrijp dat het niet is wat je hoopt, maar hopelijk kom je er zo wel uit 🙂.
Reputatie 7
Update: Inmiddels is deze storing verholpen, er waren inderdaad problemen met de Reisplanner als hier adresgegevens in werden verwerkt. Deze storing is met veel aandacht behandeld en inmiddels verholpen.
Badge +3
Als het noodzakelijk is om een straatnaam in te vullen kunt u gebruik maken van andere reisplanners zoals: 9292 of Google maps
Dan voeg ik als tip (naast Google Maps e.d.) ook nog even www.openstreetmap.org toe. 😃
Reputatie 3
Badge
Als het noodzakelijk is om een straatnaam in te vullen kunt u gebruik maken van andere reisplanners zoals: 9292 of Google maps
Dan voeg ik als tip (naast Google Maps e.d.) ook nog even www.openstreetmap.org toe. :D
is inderdaad ook nog wel een goeie. Thanks voor je aanvulling 😉

Reageer