beantwoord

Hoe kan je een advies geven met uur overstaptijd

• 23 oktober 2017
  • 2 reacties
  • 107 Bekeken

Adam centraal. Bovenleiding tussen Zaandam en hoorn gebroken. Advies krijg je om via uitgeest en Alkmaar te reizen. Treinen zouden aansluiten, maar wachten dus niet op elkaar. Gevolg is dat je een uur moet wachten op Alkmaar waar een uurs dienstregeling is na 2000 uur. En bovendien is alles dicht.
Hoe kun je zo'n advies geven servicepunt?
icon

Beste antwoord door Thomas NS 25 oktober 2017, 21:20

Hallo JaMe, wat vervelend dat dit zo heeft plaatsgevonden. Het is nooit de bedoeling om het advies te geven waardoor een reiziger onnodig veel vertraging oploopt. Het is uiteraard wenselijk dat in de communicatie tussen jouw (niet) aansluitende ritten er een afspraak wordt gemaakt om op elkaar te wachten i.v.m. de verstoring. Helaas, zoals Klant_Jac terecht aangeeft, gaat het hier wel eens mis, waardoor er onnodig veel vertraging optreedt met als resultaat: een ontevreden reiziger. Ik speel dit direct door voor je, zodat wij ervan kunnen leren. Bedankt voor het delen van jouw verhaal.

Overigens wil ik je wel wijzen op de Geld Terug Bij Vertraging claims, waarbij je na 30 minuten vertraging aanspraak kunt maken op een restitutie van een gedeelte van jouw ritprijs. Hier lees je daar meer over.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge
Welkom JaMe,

Helaas is het laten aansluiten van treinen bij verstoringen voor de NS een uitdaging waarin ze telkens niet slagen. Het NS-forum staat vol met voorbeelden dat het niet goed ging, en veel beter had gekund. Grote groepen reizigers hebben daardoor naast het omreizen nog meer vertraging.
Ik kan je niet anders adviseren dan je uitgebreide verhaal aan de NS toe te sturen, t.a.v. Mw Marjan Rintel, directeur operations NS. Laan van Puntenburg 100, 3511 ER Utrecht. Plak wel een postzegel op de envelop.
Reputatie 7
Hallo JaMe, wat vervelend dat dit zo heeft plaatsgevonden. Het is nooit de bedoeling om het advies te geven waardoor een reiziger onnodig veel vertraging oploopt. Het is uiteraard wenselijk dat in de communicatie tussen jouw (niet) aansluitende ritten er een afspraak wordt gemaakt om op elkaar te wachten i.v.m. de verstoring. Helaas, zoals Klant_Jac terecht aangeeft, gaat het hier wel eens mis, waardoor er onnodig veel vertraging optreedt met als resultaat: een ontevreden reiziger. Ik speel dit direct door voor je, zodat wij ervan kunnen leren. Bedankt voor het delen van jouw verhaal.

Overigens wil ik je wel wijzen op de Geld Terug Bij Vertraging claims, waarbij je na 30 minuten vertraging aanspraak kunt maken op een restitutie van een gedeelte van jouw ritprijs. Hier lees je daar meer over.

Reageer