beantwoord

Hoera..maar niet heus mobiel ticket is een treinkaartje dat wordt geladen in de NS Reisplanner Xtra

• 6 juni 2016
  • 9 reacties
  • 1132 Bekeken

Een mobiel ticket is een treinkaartje dat wordt geladen in de NS Reisplanner Xtra app, op een smartphone met Android of iOS. "Momenteel testen we mobiele tickets voor een beperkt aantal treinkaartjes. Het door u gekochte kaartje is daar één van"

Jammer dat het niet werkt. Volgens mij mis ik een stap in het verhaal.
Het lijkt er op dat je eerst ingelogd moet zijn met je account van de ns (op je mobiel), daarbij moet je een ov kaart aan geven....en die heb ik effe niet meer. Is verlopen. En dan??
Nu moest ik toch weer uitprinten. En ja mijn telefoon is geschikt en heeft alle laatste software en updates gehad.
http://www.ns.nl/reisinformatie/ns-op-uw-mobiel/mobiele-tickets.html
icon

Beste antwoord door JoelHaasnoot 6 juni 2016, 21:20

Hoi Olleke,
Vervelend dat het niet lukte. Dit is vanmiddag gelanceerd, dus nog vers van de pers. Helaas liep de update voor iOS wat vertraging op: die is nu wel beschikbaar.

Zorg dat je versie 4.4 hebt van de Reisplanner Xtra app. (op Android staat dit onder instellingen in de app, op iOS staat dit in de App Store). Mocht het nog steeds niet lukken (je kan namelijk ook met papier als mobiel reizen), horen we graag wat voor toestel je hebt en of je versie 4.4 van de Reisplanner Xtra hebt.

Er is verder geen andere app of account nodig: met de link op de pagina van je bestelling kan je het ticket laden.
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Geen idee, het experiment loopt kort maar er zijn wel mensen die het werkend hebben. Voorheen was het alleen voor internationale kaartjes. De instructies moet je heel precies volgen, wordt steeds beweerd. De experimenten beperken zich ook tot weinig kaartjes. Ik ben er wel blij mee dat er een begin is overigens, er is veel over gesproken op het forum.

Naar het buitenland werkt het inmiddels goed maar daar is een aparte app voor nodig. Met de normale app van NSXtra zou het wat handiger moeten zijn maar bij deze app is het maar een onderdeel.
Hoi Olleke,
Vervelend dat het niet lukte. Dit is vanmiddag gelanceerd, dus nog vers van de pers. Helaas liep de update voor iOS wat vertraging op: die is nu wel beschikbaar.

Zorg dat je versie 4.4 hebt van de Reisplanner Xtra app. (op Android staat dit onder instellingen in de app, op iOS staat dit in de App Store). Mocht het nog steeds niet lukken (je kan namelijk ook met papier als mobiel reizen), horen we graag wat voor toestel je hebt en of je versie 4.4 van de Reisplanner Xtra hebt.

Er is verder geen andere app of account nodig: met de link op de pagina van je bestelling kan je het ticket laden.
Hoera... nu werkt het wel!!
Reputatie 7
Badge +4
Het lijkt er op dat er wat aanloopmoeilijkheden waren, waardoor het haperde.
Hoera... nu werkt het wel!!

Goed om te lezen! Bedankt voor de terugkoppeling olleke en welkom op het NS Serviceforum!
Helaas treed er een fout op bij het op halen van de kaartjes.
Ik heb er 2 besteld. Dus voor 2 personen.
Bij het uitprinten krijg ik ook 2 verschillende e tickets.
Maar bij het in de app laden gebeurt wat geks...
Ik heb 2 kaartjes, die worden omschreven met de 2 verschillende namen. Maar achter elke naam zit het zelfde ticket. Ook de nummering van de tickets zij het zelfde.
Hoe kan dat. Toch maar ook de geprinte e tickets mee nemen dus.
Bedankt voor deze bevinding en de screenshots - gaan we naar kijken
Dit is aangepast in versie 4.4.2, daar klopt het weer helemaal.
we wachten op de update....en zullen het zien

Reageer