beantwoord

Hopelijk een fout in de Reisplanner??

• 22 november 2016
  • 17 reacties
  • 369 Bekeken

Ik zie dat morgen (23-11) er "beperkingen in de materieelinzet" zijn tussen o.a. Nijmegen en Schiphol. Maar als ik voor morgen mijn reis (van Ede-Wageningen naar Driebergen-Zeist) plan, krijg ik het advies om via Amersfoort en Utrecht te reizen, inclusief overstappen een reis van 1 uur en 28 minuten in plaats van de normale 16 minuten!!

Kom op, NS, ik mag toch hopen dat dit een fout op de Reisplanner is en dat de treinen naar Den Helder van .11 en .41 (die rijden wel) een extra stop maken in Driebergen-Zeist?
icon

Beste antwoord door Sivan NS 22 november 2016, 17:31

Ik hoor net dat het is aangepast. Meteen dus getest en: het klopt weer!

Pfoei.
Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Oei, die is inderdaad wel heel vervelend.
En het stomme is, dat als je van Ede naar Utrecht zou reizen, en dan terug naar Driebergen, dan ben je 'maar' 42 minuten onderweg. Maar dat advies wordt niet gegeven, vanwege het 'terugsteekverbod'.
Ik mag toch hopen dat daar morgen soepel mee om wordt gegaan in dit geval.
Oei, die is inderdaad wel heel vervelend.
En het stomme is, dat als je van Ede naar Utrecht zou reizen, en dan terug naar Driebergen, dan ben je 'maar' 42 minuten onderweg. Maar dat advies wordt niet gegeven, vanwege het 'terugsteekverbod'.
Ik mag toch hopen dat daar morgen soepel mee om wordt gegaan in dit geval.

Dat mag ik ook hopen, want als inderdaad de extra stops niet worden gemaakt, dan ga ik toch echt op die manier reizen. En dan niet uitchecken in Utrecht. Dat "vecht" ik dan eventueel met de conducteur wel uit...
Reputatie 6
Badge
Goed idee, ik sta achter je. Kun je ons morgen vertellen of het gelukt is?
Eerst maar eens een reactie van NS afwachten. Ik bedacht na de eerste verontwaardiging dat ik nog wel andere alternatieven heb. Bijv. naar Veenendaal (met de vouwfiets) en dan de stoptrein pakken. Die rijdt wel normaal - als er vannacht niet weer wat blaadjes gaan vallen tenminste... 😞
Ik heb de vraag direct uitgezet, met het verzoek vandaag nog te reageren. Ik hoop echt dat dit gaat lukken!
Ik heb de vraag direct uitgezet, met het verzoek vandaag nog te reageren. Ik hoop echt dat dit gaat lukken!
Dank, Sivan, ik hoop het ook, ik kan me toch haast niet anders voorstellen dan dat die extra stops wel de bedoeling zijn. Maar goed, ik hoor of zie het wel.
Reputatie 1
Als je van Ede-Wageningen naar Maarn of verder naar Rhenen gaat, mag je blijkbaar wel terugsteken via Utrecht.
Ik hoor net dat het is aangepast. Meteen dus getest en: het klopt weer!

Pfoei.
Reputatie 7
Krijg nu ook nog een extra berichtje binnen dat de trein een extra stop maakt op Driebergen 😉
Yep, vanmorgen goed gelukt. Trein was natuurlijk wel stampvol... :(
Wel jammer dat NS zo weinig pro-actief informatie geeft. Je moet het allemaal zelf maar zien. Gistermiddag niet in Driebergen of in de trein of in Ede bericht gehoord of gezien van deze "verstoring"... Dat kan toch veel beter, maar communicatie blijft een zwak punt van NS.

En dan zet NS op de planner bij de trein van 7:41 die 6 minuten vertraging heeft: "Later vertrek vanwege gewijzigde dienstregeling". Dan denk ik: zijn ze daar nou gek of denken ze dat alle reizigers dom zijn? Wat een flauwekul! De trein heeft gewoon vertraging zoals helaas zoveel treinen in Ede-Wageningen hebben in de ochtendspits.
Fijn dat je de reis hebt kunnen maken Henk! Jammer dat het druk was. Dat was wellicht ook wel te verwachten. Door de beperkingen in de materieelinzet moeten er meer reizigers een andere route nemen. Jammer dat je vindt dat de informatie achterwege is gebleven. Gistermiddag was dit nog niet bekend, in de avond was de informatie wel te vinden op deze site en via de Reisplanner zelf. Als je een melding wilt krijgen van een storing op jouw traject, dan kun je dat in de Reisplanner app ook instellen. Wellicht is dat een handige optie voor jou 🙂
Fijn dat je de reis hebt kunnen maken Henk! Jammer dat het druk was. Dat was wellicht ook wel te verwachten. Door de beperkingen in de materieelinzet moeten er meer reizigers een andere route nemen. Jammer dat je vindt dat de informatie achterwege is gebleven. Gistermiddag was dit nog niet bekend, in de avond was de informatie wel te vinden op deze site en via de Reisplanner zelf. Als je een melding wilt krijgen van een storing op jouw traject, dan kun je dat in de Reisplanner app ook instellen. Wellicht is dat een handige optie voor jou :-)

Dag Minke, zo ben ik er ook achter gekomen. Ik heb mijn vraag gesteld rond 16:00 uur in de middag, toen werd de "verstoring" (= te weinig materieel?) op de websites "Reisplanner" en "Rijden de Treinen" al vermeld, die check ik regelmatig. Dus toen ik rond 17:45 van Driebergen-Zeist naar Ede-Wageningen reisde was het al een paar uur bekend, en daarom verbaasde het mij dat er niets over werd omgeroepen. Juist in dat tijdvak reizen denk ik veel forenzen weer naar huis. Dat zijn mensen waarvan je kunt verwachten dat ze vaak op dat traject reizen. Stukje service, dunkt mij.

Op Driebergen-Zeist had ik vorige week ook al twee keer zo'n ervaring, eerst met een uitgevallen trein, waarna er een extra trein kwam 15 minuten later, en de dag daarna met een trein die ruim 10 minuten vertraging had en toen nog een extra stop maakte in Veenendaal De Klomp. In beide gevallen werd er niets omgeroepen op het station. Vind ik een slechte zaak, temeer omdat er maar heel weinig informatieborden op de perrons in D-Z staan, sta je verder naar de westkant dan zijn ze niet te lezen...

NS schijnt te denken dat iedereen zelf maar alles in de gaten moet houden, maar ik vind dit een stukje meedenken met de klant waarin NS gewoon tekort schiet.

Oh en trouwens, je schrijft: "Door de beperkingen in de materieelinzet moeten er meer reizigers een andere route nemen." Maar dat is hier niet van toepassing: er rijden op dit traject vandaag de hele dag (!) gewoon de helft minder Intercity's. Dus hetzelfde aantal mensen moet zich in de helft van de treinen persen.
Hoi Henk, dankjewel voor je reactie. Ik snap dat je graag had gewild dat die info werd omgeroepen. Conducteurs moeten echter keuzes maken in wat ze omroepen en deze conducteur heeft ervoor gekozen om dit niet te doen. De storing was ook van toepassing op de volgende dag en was daarmee niet urgent. We raden reizigers altijd aan om van tevoren de reis te plannen via de reisplanner. Ik ben blij dat je hier in ieder geval zelf op tijd achter bent gekomen. Om nog even op je laatste zin terug te komen. Ik kan me voorstellen dat het reisadvies voor sommige trajecten is aangepast, omdat er minder treinen rijden. Soms kan het dan voordeliger uitpakken om via een ander station te reizen. Maar ik zal eerlijk zijn, dit was een aanname van mij. Excuses als deze info niet klopte. Ik ben blij dat Sivan ervoor heeft kunnen zorgen dat het reisadvies is aangepast. Hier hebben vast en zeker veel mensen voordeel van gehad!
Ik had het eigenlijk vooral over informatie op de stations. Dat de reiziger wordt geadviseerd altijd de Reisplanner te raadplegen is één ding, maar het lijkt vaak alsof NS denkt dat proactief informatie verstrekken daarmee niet meer nodig is. Zie ook mijn voorbeelden betreffende station Driebergen-Zeist. De geluidsinstallatie werd NIET gebruikt...
@Henk Volgens mij gaat de discussie nu een beetje off-topic. Net hadden we het nog over de reisinformatie van de storing van de volgende dag en nu gaat het over de reisinformatie op het moment zelf. Laten we het hier maar bij houden. Sivan heeft de reisplanner aan laten passen. Dat is volgens mij al een mooie afhandeling + antwoord op de vraag die je had.
@Minke: dat komt omdat je zeer selectief reageert op mijn opmerkingen. Ik had het er over dat ik eergisteren op D-Z en in de trein en op E-W geen bericht heb gehoord over de verstoring van de volgende dag, vervolgens heb jij als reactie: "Conducteurs moeten keuzes maken...". Sorry, maar conducteurs zijn niet verantwoordelijk voor berichtgeving op de stations. Ergerlijk dat je zo reageert. Maar laat verder ook maar...

En voor wie dit nog leest: ook morgen zijn er weer beperkingen in de materieelinzet tussen Nijmegen en Schiphol 😠
En ik voorspel nu alvast: vrijdag 25-11 ook weer...:(

Reageer