beantwoord

HSL toeslag vrij bij werkzaamheden weekend 1-2 december?

• 30 november 2018
  • 9 reacties
  • 215 Bekeken

Reputatie 1
Is de ICD het weekend van 1-2 december toeslagvrij? Ik wil van W'veer naar Tilburg Reeshof reizen en de reisplanner kent door de werkzaamheden de route via 's Hertogenbosch niet, alleen de route via de ICD. Is deze dan dit weekend toeslagvrij? In de planner staat dit niet, en verder kan ik er ook niks over vinden.

Update: er rijden dus wel gewone treinen, maar de reisplanner geeft deze niet uit zichzelf aan, pas als ik via stations invoer kom ik op de reis die ik wil maken.
icon

Beste antwoord door Loes 30 november 2018, 20:24

Als ik de planner raadpleeg, krijg ik beide opties, ook via 's-Hertogenbosch. De Intercity Direct is niet toeslagvrij, dus die kan u alleen nemen als u de toeslag aanschaft.
Bekijk origineel

9 reacties

Als ik de planner raadpleeg, krijg ik beide opties, ook via 's-Hertogenbosch. De Intercity Direct is niet toeslagvrij, dus die kan u alleen nemen als u de toeslag aanschaft.
Reputatie 1

Ik krijg de reis via 's Hertogenbosch, dit maal via Schiphol in verband met werkzaamheden, alleen als ik een via station invoer. De reisduur is precies gelijk aan de route via Breda. Vreemd dat die niet standaard in de planner verschijnt, retour geeft hij dat wel aan.

Zaterdag 1 december, 12 uur
van Wormerveer
naar Tilburg Reeshof
Ik krijg deze 2 opties, zonder een Via op te geven. Reisduur is niet hetzelfde bij mij.

Reputatie 1
ik gebruik de reisplanner op de pc, die geeft als toeslagvrij alternatief via Den Haag HS aan, reisduur 2 uur 30, net zo lang als over 's Hertogenbosch

Waarom kan ik die toeslagtreinen niet uitschakelen in de planner? Dat kon eerst wel.

En de overstap op Sloterdijk is een virtuele overstap, het is dezelfde trein die doorgaat naar Schiphol (tenminste, zo is het doorgaans bij deze werkzaamheden). Dat in ogenschouw genomen valt het allemaal nog wel mee dit weekend met reizen naar Brabant vanuit het noord-westen.
Badge +3
Als je buiten de spits (dus ook in het weekend) de toeslag op een ov-chipkaart laadt bij de rode toeslagzuil op het perron, dan is die € 1,40 dus wellicht het overwegen waard voor die 21 minuten tijdwinst?
Ik zit zelden achter een computer, dus ik kan die even niet checken, sorry. Wel vervelend dat die niet synchroon met de app loopt 😔.
Reputatie 7
Badge +2
Met de reisplanner op de website krijg ik hetzelfde advies als Loes laat zien, dus via Sloterdijk, Schiphol en Den Bosch. Bij mij komt er geen Den Haag HS uit.
En inderdaad de overstap op Sloterdijk is geen echte overstap, van Wormerveer tot Sloterdijk is het een 704000 en vanaf Sloterdijk een 4600, maar de 704000 rijdt vanaf Sloterdijk door als 4600. Maar dan alleen op zaterdag, zondag rijdt het weer anders.
Reputatie 1
Zitten de planners mee te lezen? ☺ Nu krijg ik ook op de pc via Den Bosch direct te zien.
Reden waarom ik liever via Den Bosch ga is dat mijn ervaring in het weekend met ICD niet bepaald goed is, vaak te laat op Breda, en aangezien de overstaptijd 8 minuten is lijkt het mij relaxter via Den Bosch (dat heel af toen misloopt, maar niet vaak). Verleden week zaterdag was ik ook 10 minuten te laat op Breda met ICD , maar dat was niet erg want het was mijn eindbestemming, hoefde niet over te stappen.🤗
Ik zal het aankaarten eline.kleibrink. Goede reis vandaag en/of morgen!

Reageer