beantwoord

Hulpmiddelen bij assistentie

• 13 juni 2018
  • 6 reacties
  • 167 Bekeken

Voorheen kon ik via de app bij het boeken met assistentie geen rolstoel met handbike aangeven, dit heb ik aangegeven en vandaag zie ik dat ik dat wel kan, helaas is er wel iets anders verdwenen.

Ik heb namelijk ook aangegeven dat de term SOHO hond helemaal niet meer bestaat. Die stichting bestaat al jaren niet meer en de juiste aanduiding zou gewoon assistentie hond moeten zijn. Maar bij het boeken vandaag is er enkel een optie voor blinden geleiden hond. Beetje jammer voor mij en vele andere gebruikers van Assistentie honden. Misschien kan dit weer toegevoegd worden? Ik weet nu al dat ik zaterdag aan de assistentie mag gaan uitleggen dat ik echt niet blind ben en dat 't verkeerd in het systeem staat..
Overigens kon ik het bij mijn profiel wel aangeven.
icon

Beste antwoord door Ben NS 21 juni 2018, 16:59

Hi Ashena, ik ben terug met een update.

Je opmerking met betrekking tot het gebruik van de term 'blindengeleidehond' heb ik doorgegeven aan mijn collega die gaat over de app voor Assistentieverlening.
Alle verbeterpunten zullen worden geanalyseerd, en waar nodig zullen er dus bepaalde zaken wijzigen.
Ik kan je geen precieze termijn geven waarop je deze wijzigingen zult gaan ondervinden.
Bekijk origineel

6 reacties

Bij de boeken van een treinreis met reisassistentie kun je kiezen voor Hulphond.
Er staat niets vermeldt over een SOHO-hond.

Overigens kunt u bij "Mijn assistentiegegevens" óók kiezen voor Rolstoel met handbike

Zie daarvoor https://www.ns.nl/reisassistentie/

Vanaf 5 juni 2018 boekt u uw reisassistentie via ns.nl/reisassistentie of de Reisplanner Xtra app
https://www.ns.nl/uitgelicht/aanvragen-assistentie.html
Hoi Michel,

Ik heb het over de app, waar ik normaliter mijn boekingen doe, en niet over de site in een internet browser waar je hier een mooie print van laat zien. Ook heb je misschien verkeerd gelezen dat ik in het Verleden geen rolstoel met handbike kon aangeven en nu gelukkig wel. Maar dat nu dus de term Hulphond of assistentie hond mist in de lijst in de App

Het is leuk dat je bij je profiel dit wel kunt aangeven maar ik moet het bij het boeken ook zelf aangeven en dat kan in het geval van een assistentie hond dus niet omdat hij niet op de lijst staat van de App. (Nogmaals. App, niet webbrowser).
Ik gaf ook enkele aan dat er in het verleden altijd nog SOHO hond in het lijstje stond maar nu dus enkel de optie voor een blinden geleidehond. En ik heb geen visuele beperking.

Dus zoals jou handtekening zegt onder je post wil ik graag boeken via de app, maar klopt de app niet helemaal. Nou kun je dat misschien een hoop gezeur vinden maar ik vind dat een app correct moet zijn en fouten gemeld moeten worden anders kan het niet veranderd worden toch?
Reputatie 5
Hallo Ashena,

Ik ga graag voor je navragen waarom er in de app alleen voor de term 'Blindengeleidehond' is gekozen, en daarnaast niet een andere term.
Het is uiteraard begrijpelijk dat je van mening bent dat de term blindengeleidehond de lading niet (volledig) dekt.

Je geeft aan dat de term SOHO er wel tussenstond, maar inmiddels verdwenen is. Hoelang merk je dit al?
En is er ook een specifieke term die in deze jouw voorkeur heeft, zoals 'hulphond' of 'geleidehond'?
Hallo Ashena,

Ik ga graag voor je navragen waarom er in de app alleen voor de term 'Blindengeleidehond' is gekozen, en daarnaast niet een andere term.
Het is uiteraard begrijpelijk dat je van mening bent dat de term blindengeleidehond de lading niet (volledig) dekt.

Je geeft aan dat de term SOHO er wel tussenstond, maar inmiddels verdwenen is. Hoelang merk je dit al?
En is er ook een specifieke term die in deze jouw voorkeur heeft, zoals 'hulphond' of 'geleidehond'?

Hoi Ben.
Dit merkte ik vanmiddag toen ik in de nieuwe app een boeking wilden maken. De officiële benaming zou zijn Assistentiehond. Die dekt namelijk alle soorten assistentie honden zowel blind,signaal,Ptss,ADL en autisme hulphonden (en welke ik verder nog mis) die allemaal onder het kopje medisch hulpmiddel vallen bij de wet en vreselijk onmisbaar zijn voor hun baasje.

SOHO was vele jaren terug een organisatie die ook hulphonden leverde. Maar deze instelling bestaat al ruim 10 jaar niet meer en de zogenaamde SOHO honden ook niet meer. Maar soms kom je deze term nog wel bij oudere ondernemingen tegen zoals bij de NS.
Reputatie 5

Je opmerking met betrekking tot het gebruik van de term 'blindengeleidehond' heb ik doorgegeven aan mijn collega die gaat over de app voor Assistentieverlening.
Alle verbeterpunten zullen worden geanalyseerd, en waar nodig zullen er dus bepaalde zaken wijzigen.
Ik kan je geen precieze termijn geven waarop je deze wijzigingen zult gaan ondervinden.

Bedankt voor de update!

Reageer