Icd 8.23 vanaf schiphol

Toon eerste bericht

37 reacties

Badge +3
Ik las op Twitter ook al dat mensen met Weekend Vrij in tegenstelling tot wat vermeld is onder 'feestdagen' (en NS webcare gisteren ook tweette) vandaag gewoon moesten betalen. :?
Badge +3
Misschien bij andere vervoerders maar ik kon gewoon gratis reizen met mijn weekend vrij bij ns vanmorgen
Good catch, zou dat het zijn? Heb het als reactie bij de betreffende tweet(s) gezet.
Misschien is iemand "vergeten" in de systemen goede vrijdag aan te merken als feestdag. Menselijk foutje wat kan gebeuren maar geef de NS dan wel de kans om dit recht te zetten zonder nu meteen weer de NS aan te vallen jelle001.

Je kunt er toch echt wel vanuit gaan dat dit geen bewuste actie is van iemand, het oplossen van dit soort incidenten kost meer dan dat deze fout de NS mogelijk oplevert.
Reputatie 2
Ik val de NS niet aan in constateer gewoon een feit en dit is niet de eerste keer........ mag hopen dat ze er geen stuiver aan verdienen.

Jelle
Het lastige is dat NS van mening is dat het onmogelijk is om de onterecht in rekening gebrachte toeslagen automatisch terug te betalen. Dat zou je in dit soort gevallen wel verwachten, op zijn minst voor alle reizen op rekening-klanten en ov-chipkaarten waarvan contactgegevens beschikbaar zijn. Daar wordt heel snel een privacy-issue van gemaakt, terwijl het dat bij goede samenwerking met TLS in mijn optiek helemaal niet hoeft te zijn.
Badge +3
Maar wellicht kan NS voor de middagspits nog iets betekenen voor de reizigers: Er rest nog ongveere 5 uur.
Nope, meldingen stromen volop binnen 😞
Het lastige is dat NS van mening is dat het onmogelijk is om de onterecht in rekening gebrachte toeslagen automatisch terug te betalen. Dat zou je in dit soort gevallen wel verwachten, op zijn minst voor alle reizen op rekening-klanten en ov-chipkaarten waarvan contactgegevens beschikbaar zijn. Daar wordt heel snel een privacy-issue van gemaakt, terwijl het dat bij goede samenwerking met TLS in mijn optiek helemaal niet hoeft te zijn.

Dat ben ik met je eens dat de NS hier werk van zal moeten maken om vanuit hun zijde dit ICD toeslag op Euro 0,00 te stellen met terugwerkende kracht.Dit zodat de mensen niet zelf achter deze toeslag aan hoeven te gaan.
Reputatie 2
En dat moet je dus wel en dat zal naar mijn verwachting altijd zo blijven. NS profiteert van mensen die het achteraf laten zitten is gewokn gratis geld voor ze......
Je zit met een aantal beperkingen, simpel. Je kunt die 2,40 niet zomaar terugstorten op de OV-chipkaart, want dat saldo moet als bestelling afgehaald worden. Dat heeft met de technische opzet van de OV-chipkaart te maken. Die bestelling kan je in mijn optiek voor alle klanten die onterecht toeslag hebben moeten betalen klaarzetten. Reizen op Rekening-klanten zijn een erg eenvoudige uitzondering hierop.

Het punt is dan even, hoe ga je al die klanten vertellen dat ze even naar de kaartautomaat moeten om een bestelling op te halen. Voor een grote groep klanten zullen er contactgegevens zijn en kan er, eventueel in samenwerking met TLS, een mailtje verzonden worden. Daarnaast heb je een groep anonieme klanten waarvan je geen contactgegevens hebt. Daar zal je even over na moeten denken.
Badge +3
Hmm, voor dat laatste zou een advertentie in landelijke en regionale dagbladen vroeger wel gewerkt hebben... maar ja, wie leest er nog een krant?

Wellicht in het Metro krantje en @Metro op Twitter, of een tweetje aan #treinleven? Of misschien dan maar via andere landelijke media (radio/tv/etc) een 'terugroepactie'?
En een briefje op de toeslagzuilen, dan komt het vanzelf wel goed. Tot op zekere hoogte valt best te begrijpen dat het voor NS op dat punt een beetje ophoudt. Maar het aandeel anonieme kaarten zal hierin niet bepaald groot zijn.
Reputatie 7
Badge
Volgende week een week geen toeslag. Dan maak je het aardig goed.

Reageer