Icd 8.23 vanaf schiphol

Beste ns in jullie app planner staat dat de icd van 8.23 vanaf schiphol toeslagvrij is vandaag de toeslagzuilen reken echter een toeslag van 2,40

37 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Ben wel benieuwd wat zo'n foutje nou oplevert. Denk dat nog niet eens de helft de toeslag terugvraagt.
Reputatie 7
Badge +3
Ik heb helaas nog geen antwoord gekregen. Ik neig naar het volgende: de Reisplanner geeft onterecht toeslagvrij aan, omdat deze Goede Vrijdag als een weekenddag beschouwt.
Ik heb op dit moment contact met woordvoering over dit hele probleem en hoop vandaag z.s.m. een antwoord te hebben.

Op de pagina over de toeslag staat duidelijk dat deze t/m 8 april niet geldt op feestdagen.
Op de pagina over feestdagen staat duidelijk dat goede vrijdag een feestdag is.

Kan toch niet zo moeilijk zijn ... :?
Misschien bij andere vervoerders maar ik kon gewoon gratis reizen met mijn weekend vrij bij ns vanmorgen
Hiermee bedoel ik de icd richting Rotterdam
Reputatie 2
Ik had hetzelfde in Breda als het goed is is de IC D vandaag (goede vrijdag ) toeslag vrij. Graag een antwoord.....
De reisplanner van ns is bindend heb ik wel eens gelezen hier op het forum
Reputatie 2
Dat zal vast zo zijn. Echter moet er wel e.a. in gang worden gezet voor restitutie? waarschijnlijk zijn ze vergeten de poortjes “uit” te zetten?
Reputatie 7
Goed dat jullie dit aankaarten.
Wat ik vermoed is dat de Reisplanner vandaag ziet als een 'weekenddag' omdat het Goede Vrijdag is, maar dat de zuilen dit niet erkennen. Ik ga even na of vandaag de zuilen toeslagvrij horen te zijn, of dat de Reisplanner niet klopt. Ik laat van mij horen zodra ik meer weet.
Reputatie 7
Badge +3
https://www.ns.nl/abonnementen/overig/intercity-direct-toeslag.html
Tot en met 8 april 2018 heeft u op de volgende momenten geen Toeslag Intercity direct nodig:

Maandag t/m vrijdag tussen 9.30 - 16.00 uur en tussen 19.00 - 6.30 uur.
Zaterdag, zondag en feestdagen de gehele dag.
Waarom hou je dan eigenlijk je kaart voor de toeslagzuil als je weet dat je geen toeslag nodig hebt ?
Ik heb mijn kaart ook niet voor de toeslagzuil gehouden maar er reizen nog meer mensen dan als ik alleen met de icd. En er waren in de 5 minuten dat ik op Schiphol moest wachten meerdere .En een die ik wel een toeslag zag laden. Maar Ja als zelfs de conducteur niet weet dat je toeslag vrij rijd vandaag met de icd dan schiet je als NS toch behoorlijke flater
Reputatie 6
Badge
In Rotterdam was het even voor negenen niet anders. Ik denk wel tientallen toeslagbetalers, waaronder ikzelf, al heb ik 'm weer geannuleerd. Ik vroeg de conducteur nog, of hij niet kon omroepen, dat reizigers onterecht toeslag hebben betaald. Dat kon niet, want dat zou voor veel verwarring zorgen, omdat het intern bij NS niet duidelijk zou zijn, of dit nou wel of geen feestdag was......

----
Maar wellicht kan NS voor de middagspits nog iets betekenen voor de reizigers: Er rest nog ongveere 5 uur.
Reputatie 6
Badge
Waarom hou je dan eigenlijk je kaart voor de toeslagzuil als je weet dat je geen toeslag nodig hebt ?

In het geval van vertraging, al komt dat de laatste tijd niet meer zo vaak voor, kun je dan je GTbV indienen. Volgens NS behoor je je de toeslag overigens ook te laden in de vrije perioden, zodat er geen onduidelijkheid kan ontstaan!
Reputatie 2
Ook als je de Ic d toeslag vrij is dan dien je even je kaart aan te bieden aan de paal is mij uitgelegd en staat ook op de paal aangegeven. Nog geen antwoord van de NS?
Reputatie 2
De ns heeft zelfs een speciale website voor hun feestdagen
https://www.ns.nl/uitgelicht/wanneer-reizen-met-voordeel/wat-zijn-de-feestdagen.html
Reputatie 7
Ik heb helaas nog geen antwoord gekregen. Ik neig naar het volgende: de Reisplanner geeft onterecht toeslagvrij aan, omdat deze Goede Vrijdag als een weekenddag beschouwt.
Ik heb op dit moment contact met woordvoering over dit hele probleem en hoop vandaag z.s.m. een antwoord te hebben.
Reputatie 7
Badge
Op de pagina over de toeslag staat duidelijk dat deze t/m 8 april niet geldt op feestdagen.
Op de pagina over feestdagen staat duidelijk dat goede vrijdag een feestdag is.

Kan toch niet zo moeilijk zijn ... :?

moeilijk is nog niet zo makkelijk om toe te geven... Vooral niet als de kassa rinkelt 😉
Reputatie 4
Probleem is dat als je ergens teksten neerzet als "Maandag t/m vrijdag tussen 9.30 - 16.00 uur en tussen 19.00 - 6.30 uur. Zaterdag, zondag en feestdagen de gehele dag." dat dat algemene teksten zijn waarbij je het hebt over LANDELIJKE feestdagen.
Goede vrijdag is geen landelijke feestdag, maar meer een soort "bedrijfsfeestdag". Alleen bepaalde bedrijfstakken geven mensen een extra vrije dag.

Die pagina over feestdagen gaat niet alleen over landelijke feestdagen maar ook de bedrijfsfeestdagen zoals de ns die zelf hanteert voor bepaalde kaartsoorten.
Reputatie 2
Heb via PM twitter ook de vraag uitgezet en daar werd gezegd 2,40 word terug gestort dus claimen die toeslag het zij via Twitter of
https://www.ns.nl/formulieren/geld-terug-intercity-direct.html

Dan neem ik aan dat iedereen zijn geld gewoon netjes terug krijgt
Reputatie 2
Leuk die uitleg maar zullen we het gewoon bij het probleem houden dat de NS wederom hun zaakjes niet in orde heeft door onterrecht toeslag af te schrijven.

Ik ga nu de trein in op schiphol en ga niet langs de toeslagzuil.......
Reputatie 4
Leuk die uitleg maar zullen we het gewoon bij het probleem houden dat de NS wederom hun zaakjes niet in orde heeft door onterrecht toeslag af te schrijven.

Ik ga nu de trein in op schiphol en ga niet langs de toeslagzuil.......

Dat er zaakjes niet op orde zijn is zo, maar er is nog helemaal niet gezegd dat het toeslag afschrijven onterecht is. Het is namelijk nog niet duidelijk welke van de twee zaken er nou niet op orde is.

Is de reisplanner correct, en wordt er dus inderdaad onterecht een bedrag afgeschreven voor de toeslag.
Of zijn de zuilen correct en de reisplanner dus niet.
NS zegt zelf altijd dat de reisplanner bepalend is. Oftewel, allemaal vrolijk die 2,40 terughalen. Dan had men maar duidelijk moeten zijn, deze situatie was te voorzien.
Reputatie 2
Het is een feestdag (volgens NS site en ik reis hele dag gratis met mijn dalvrij abbo)toch? Einde discussie en op Twitter heb ik persoonlijk al wel gelijk gekregen....... snap niet dat de NS er vervolgens een hele dag over moet vergaderen om het ook op het forum uit te spreken.

Jelle
Dat lijkt mij wel. Ik snap de opmerkingen van @Ravitsec heel goed, niks persoonlijks, maar als je als NS voor je abonnementen Goede Vrijdag als feestdag aanhoudt, dan moet je niet flauw doen om hier ineens te zeggen "ja maar geen officiele feestdag". Ik hoop van harte dat het officiele antwoord in diezelfde denklijn ligt.
Reputatie 7
Zojuist met verschillende afdelingen overlegd, dank overigens voor de melding.

Het klopt inderdaad dat de toeslag van de ICD vandaag niet betaald had moeten worden, maar dit toch is afgeschreven bij sommige reizigers. De Reisplanner had het hier dus bij het juiste eind. We zijn druk bezig om de vergoedingsprocedure hiervoor vorm te geven, maar voor nu mogen gedupeerden in dit topic kenbaar maken wanneer zij de toeslag hebben betaald. Ook doen we ons best om ervoor te zorgen dat 2e Paasdag (maandag) de toeslag ook niet afgeschreven zal worden.

Reageer