idee voor NS app

  • 18 June 2023
  • 2 reacties
  • 73 Bekeken

Beste NS,

Ik wilde een tip geven voor de NS-planner app. Mijn vriendin en ik vinden de storing-meldingen op de NS app altijd onduidelijk. Het bericht "maintainance" geeft ons het idee dat die treinreis helemaal niet gaat, terwijl hij bij nader inzien niet stopt op de tussen gelegen stations.

Kunt u de storingen subtieler laten zien als het geen nadelig effect heeft op de treinreis die je plant?

In de bijlages twee screenshots van de app voor onze reis van Utrecht naar A'dam CS. Het feit dat de trein niet stopt op tussengelegen stations is helemaal prima, dus hoeft er daar niet te staan "storing". Hierdoor wilden we eerst deze trein niet pakken, totdat ons duidelijk was wat het probleem was. 

Hopelijk kunnen jullie hier wat mee. 

Hartelijke groet,

Fabian

 


2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Bij de Nederlandse versie staat ‘werkzaamheden’ en dat is op deze trein wel degelijk relevant. Deze trein gaat via Hilversum en stopt niet tussen Utrecht en Amsterdam Centraal.

Reputatie 7
Badge +3

Als een reis niet mogelijk is vanwege werkzaamheden, dan wordt de reis niet getoond. Het feit dat je deze reis wel ziet, betekent dat de reis mogelijk is. Daarnaast is de dienstregeling aangepast, andere tijd dan wanneer er geen werkzaamheden zijn en deels ander traject. Trein begint nu in Utrecht, normaal start deze in Nijmgen. 

Het is ook wel eens zo geweest dat er niet bij stond dat er werkzaamheden waren. Dan krijg je weer opmerkingen van reizigers dat de trein die ze iedere dag nemen niet gaat met vragen waarom niet. 

Reageer