beantwoord

In 2019 geen NSAlert meer over grote verstoringen per SMS

• 3 december 2018
  • 6 reacties
  • 219 Bekeken

Ik kreeg zojuist een SMS-bericht dat over grote verstoringen vanaf 1 jan 2019 geen NSalert meer wordt verstuurd per SMS. Er wordt dan verwezen naar een pushbericht via de NS App.
Daar heb ik niets aan, want ik heb geen smartphone en ik denk dat velen, meestal ouderen, ook niet over zo'n ding beschikken. Waarom gooit NS dat SMS-bericht eruit?
icon

Beste antwoord door Slidestops 3 december 2018, 11:14

Om in ieder geval te informeren dat er geen SMSjes meer gestuurd gaan worden. Zie ook https://community.ns.nl/de-ns-community-61/pushbericht-53783#post362498
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Om in ieder geval te informeren dat er geen SMSjes meer gestuurd gaan worden. Zie ook https://community.ns.nl/de-ns-community-61/pushbericht-53783#post362498
Bedankt voor deze verwijzing, Slidestops! Maar het afschaffen van de SMS blijft jammer: NS geeft mij zo het gevoel dat ik er niet meer toe doe/bij hoor. Mijn Nokia werkt nog uitstekend, dus waarom zou ik wegdoen?
Reputatie 7
Als u de Nokia nog prima vind, hoeft u die uiteraard niet weg te doen. Dat zal ook niemand beweren. De tegenwoordige tijd leert wel dat alles steeds meer op de smartphone gericht wordt. Dit geldt niet alleen voor NS, maar voor alle andere bedrijven en organisaties. Het is wel de toekomst. De keuze om die trend niet te volgen is begrijpelijk en geheel die van u. Het gaat dan helaas wel voorkomen dat u van sommige dingen geen gebruik meer kan maken.

De SMS'jes die verstuurd worden kosten een boel geld en ik vraag me af hoe gericht daarmee reizigers worden bereikt. Een Push-bericht in de app kost vrijwel niets en daar kan veel gerichter mee verzonden worden. Ook kan er dan misschien makkelijker en sneller een bericht uit specifiek voor uw reis. Uiteindelijk bied de app veel meer mogelijkheden dan de SMS.
De kosten is inderdaad één van de voornaamste redenen waarom we met de SMS-alerts stoppen. Ook hebben we de afgelopen 3 jaar geen aanmeldingen meer gehad voor deze service en niet alleen is het versturen van pushberichten goedkoper. Het bereik is ook groter 😉
Reputatie 4
De kosten is inderdaad één van de voornaamste redenen waarom we met de SMS-alerts stoppen. Ook hebben we de afgelopen 3 jaar geen aanmeldingen meer gehad voor deze service en niet alleen is het versturen van pushberichten goedkoper. Het bereik is ook groter ;)

Of je gelijk hebt dat het zo duur is kan niemand, zonder verdere informatie, zeggen. Het ligt aan het aantal verzonden smsjes per jaar en via wie het verzonden word. Laat ik het voorzichtig zeggen op een nieuw contract kan je 160.000 smsjes verzenden voor minder dan een derde van het maandsalaris van jullie direkteur.
Ik zeg niet dat de sms meldingen moeten blijven bestaan, maar misschien zijn er al wel heel veel mensen overgestapt naar een smartfoon, reizen niet meer per trein of hebben het nummer niet meer. Dan sturen jullie mogelijk een groot deel voor jandoedel.
Je jaagt klanten wel op kosten, aanschaf van een smartfoon en een data abbo. Jullie zouden de mensen met een oude telefoon ook kunnen vragen om een bijdrage om de service in stand te houden. € 1 of € 2 per jaar. Dat is goed voor 50 smsjes. Dat is voor de klant stukken goedkoper dan een smartfoon en data. Dat kost ze al gauw € 15 per maand. Die 180 euro per jaar kunnen ze niet aan reizen uitgeven.
Reputatie 1
De kosten is inderdaad één van de voornaamste redenen waarom we met de SMS-alerts stoppen. Ook hebben we de afgelopen 3 jaar geen aanmeldingen meer gehad voor deze service en niet alleen is het versturen van pushberichten goedkoper. Het bereik is ook groter ;)
Ik heb me in de afgelopen 3 jaar nog aangemeld voor deze service, niet omdat het per se nodig is maar wel omdat het accurater werkt dan de meldingen van de NS app

Reageer