beantwoord

inlog bij de NS app werkt niet meer

• 30 mei 2019
  • 9 reacties
  • 212 Bekeken

Inloggen op de app werkt sinds een aantal dagen niet meer idem dit bij een collega van mij.
Via de site mijnns kom ik wel in mijn omgeving en kan ik ook gewoon mijn reishistorie raadplegen.
Ik heb de app al geheel verwijderd van de telefoon en daarna opnieuw gedownload en geïnstalleerd maar dat helpt ook niets.
Ik had al ergens gelezen dat er meerdere mensen waren met dit probleem maar het is nu stil op deze site hierover.
icon

Beste antwoord door Denice NS 30 mei 2019, 20:30

Wat vreemd dat je niet meer kan inloggen op de app!

Maak je gebruik van een particulier of een zakelijk account? Heb je wellicht recent je wachtwoord gewijzigd? Ik heb van enkele collega's begrepen dat de app namelijk moeite heeft met speciale tekens in het wachtwoord. Onze IT afdeling is ook bekend met het probleem, wanneer het echter is opgelost is bij ons niet bekend.
Bekijk origineel

9 reacties

Wat vreemd dat je niet meer kan inloggen op de app!

Maak je gebruik van een particulier of een zakelijk account? Heb je wellicht recent je wachtwoord gewijzigd? Ik heb van enkele collega's begrepen dat de app namelijk moeite heeft met speciale tekens in het wachtwoord. Onze IT afdeling is ook bekend met het probleem, wanneer het echter is opgelost is bij ons niet bekend.
Ik kijk nu tijdelijk even via de website dus ik hou het ook wel in de gaten dan.
Later probeer ik het wel weer.
Wachtwoord heeft wel een vreemd teken maar waarom de app niet en de site wel geen idee.
Wat je dan in elk geval zou kunnen proberen is om je wachtwoord te wijzigen naar een wachtwoord zonder vreemde tekens en vervolgens proberen via de app in te loggen. Mocht je dit gaan proberen wil je ons dan laten weten of het wel/niet heeft gewerkt?
Reputatie 7
Badge +3
Ik heb van enkele collega's begrepen dat de app namelijk moeite heeft met speciale tekens in het wachtwoord.
Dat is toch echt een grap hoop ik?

Beste NS, het is 2019. Al jaren wordt er constant gewezen op het belang van sterke (en vooral ook lange) wachtwoorden. En jullie ontwikkelen een app die daar niet mee om kan gaan en geven als advies om een wachtwoord zonder vreemde tekens in te stellen? 😥

Zo'n storing zou zo'n beetje de allerhoogste prioriteit bij de ontwikkelaars moeten hebben.
Ik snap je punt volledig, mrfreeze. Don't shoot the messenger.😉. Aan de ene kant fijn als het probleem van Verwp01 verholpen zou zijn als het wachtwoord is aangepast maar natuurlijk niet echt bevorderlijk voor een sterk wachtwoord...
Ho Ho Denice ☺ , ik ga het wachtwoord niet aanpassen want die werkt prima op de internet site van mijnns.
Ik probeer de app later wel weer te downloaden en kijken of het dan werkt.
Ik blijf een sterk wachtwoord belangrijk genoeg te vinden voor elke app of internet site.
Helemaal goed, ik geef je groot gelijk Verwp01!
Badge +3
Ik weet dat in ieder geval een '-' minteken voor de @ in een e-mail adres problemen geeft in de app.
Het e mail adres is geen probleem maar het wachtwoord heeft zoals zo vaak vreemde tekens.

Reageer