beantwoord

Inloggen Mijn NS via app: Melding Geen internetvervinding

• 1 oktober 2020
  • 10 reacties
  • 545 Bekeken

Via de Mijn NS app op mijn telefoon kan ik prima rijdadviezen opvragen, dat gaat allemaal prima.

Als ik dan probeer in te loggen via de app, dan krijg ik de mededeling: Geen Internetverbinding,

Als eerder kon in gewoon via mijn telefoon via de browser inloggen op mijn NS. Maar via de app bleef onmogelijk. Ik heb de app van mijn telefoon gehaald en deze daarna opnieuw geïnstalleerd, ik heb ook de cache van de app weggehaald. Maar dat alles mocht niet baten. Nog immer kan ik niet via de app inloggen op mijn NS. Dit is jammer en lijkt me onnodig. Ik dacht dat ik de app dan misschien te weinig permissies had gegeven, maar als ik reisadvies kan binnenhalen, dan kan de app dus gebruik maken van de internetverbinding van mijn telefoon. Dus daar zal het dan ook niet aan liggen.

Weet iemand een antwoord?

icon

Beste antwoord door Mark NS 1 oktober 2020, 13:14

Hoi Matthijs_77, welkom op de NS Community. 

Alle functies binnen de app werken verder wel correct op het inloggen na? De instellingen op het toestel zelf geven de app volledig toegang? Dit is de controleren in het menu instellingen onder de kop overige instellingen. 

Bekijk origineel

10 reacties

Mocht het nog wat toevoegen: ik heb al tijden hetzelfde probleem (al minstens een jaar). 

Zowel thuis op de wifi als in de trein is het me niet gelukt.
Als ik dan via de browser op mijn telefoon inlog op mijnNS dan lukt het wel.
Het is dus niet blokkerend, maar wel een beetje onhandig.

Reputatie 7
Badge +1

Nee, die functie bestaat al enkele jaren als ik het me goed herinner. 

Badge +3

Oh ja, handig inderdaad! Is dat nieuw? Want ik heb er drie kaarten in staan en de optie om een kaart te scannen eigenlijk nog nooit gezien. Maar die zal ik dan wel via Mijn NS (website) toegevoegd hebben… 

Reputatie 7
Badge +1

De camera permissie wordt gebruikt om op een snelle manier een OV-Chipkaart toe te kunnen voegen aan je Mijn NS. Je scant de kaart met de camera van je telefoon en de app vult het kaartnummer en geldigheidsdatum van de kaart automatisch in. Het is dan niet meer nodig om alles handmatig in te typen. Niet noodzakelijk, maar kan wel handig zijn.

Badge +3

De permissie voor oplag is o.a. om reisadviezen, e-tickets en dergelijke op te slaan. Die kan je dus in principe aan laten.

De camera permissie is mij ook niet helemaal duidelijk, en locatie is natuurlijk optioneel.

Voor de duidelijkheid, als je naar Meer - Mijn NS gaat dan kan je wél je gegevens invullen maar krijg je vervolgens die melding (en kunt dus niet inloggen)? Werkt het thuis (Wi-Fi) misschien wel?

Hmm ik blijk niet goed te kunnen zoeken.

Ik zie in de app staat rechtsonder een mogelijkheid tot meer. Dat opened een menu met daarin een submenu instellingen. Daarin staan Prijzen, Pushberichten en App versie, geen knop.

Ook in het menu instellingen van mijn telefoon heb ik geen knop.

Ik zie ook geen nieuwe update voor de NS app.

Via de app heb ik als een contact gehad. De oplossing daar was dan de app van de telefoon te halen en opnieuw te downloaden en installeren. Dat heeft het probleem echter niet opgelost.

De kop overige instellingen staat in het menu instellingen onderaan. De instellingen bij het mobiele dataverkeer geven de app ook voldoende toestemming? Lijkt me inderdaad niet dat het probleem met camera of locatie te maken heeft. Opslag kan ik me iets bij voorstellen, wellicht heeft de app toegang nodig om bepaalde data op het toestel te kunnen opslaan. Heb je via de app ook al contact opgenomen met app support? 

Plannen, vertrektijden en storingen werken gewoon zoals het hoort.

NS vraagt machtigingen voor

Camera: Heeft de app niet nodig. Dus die machtiging staat uit.

Locatie: Ik geeft zelf wel de locatie op vanaf waar ik wil plannen. Dus die machtiging staat uit.

Opslag: Geen idee wat de app met de opslag op mijn telefoon wil, maar dat is privé. Dus die machtiging staat uit.

Geen van deze machtigingen gaat over het gebruik van de internet verbinding.

Geen idee trouwens waar de knop overige instellingen uithangt.

Hoi Matthijs_77, welkom op de NS Community. 

Alle functies binnen de app werken verder wel correct op het inloggen na? De instellingen op het toestel zelf geven de app volledig toegang? Dit is de controleren in het menu instellingen onder de kop overige instellingen. 

Reageer