beantwoord

Innovatie van de NS app - beste idee van 2019

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Beste mensen van NS,

Ten eerste wens ik jullie een ontzettend mooi jaar toe. Op een nóg beter jaar als 2018!

Laat ik maar direct met de deur in huis vallen. Ik heb een idee/verbetering waar jullie erg blij van gaan worden. Ik ben er van overtuigd dat dit idee mee gaat helpen aan de reisbeleving van reizigers. Zijn jullie er klaar voor? Daar komt hij:

Het gaat om een nieuwe functie van de NS-app. Doormiddel van het invoeren van het treinnummer kan je de status van je trein bekijken, dus eigelijk hetzelfde als de LCD-schermen in de trein (het komt wel eens voor dat deze stuk zijn, kunnen jullie niets aan doen). Tijdstip van volgende stations, overstap-mogelijkheden, temperatuur, snelheid noem het maar op. Je zou in de app meer reisinfo kunnen toevoegen bijvoorbeeld welke kant je moet uitstappen en de kosten van de rit.

Maar nu komt het mooiste: Als je het treinnummer ook daadwerkelijk op de borden op het station laat zien en mensen dit nummer via de app invoeren. Kunnen reizigers meteen zien op welk station de trein zich nu bevind, zo kan je direct zien of er een vertraging is en dan lijkt het wachten niet zo lang omdat je ‘met de trein mee kan rijden’ via je mobiel. Huidig station is ook informatie wat in de trein doorgegeven wordt via de schermen, dus dit zou door te geven moeten zijn.

Op het moment dat iemand het treinnummer heeft ingevoerd, hebben zij ook de mogelijkheid om recensies te plaatsen. Zijn er dingen stuk? (Bijvoorbeeld de LCD-schermen). Of ondervond iemand ergens anders hinder van? Ook kan je hier een kopje met gevonden-voorwerpen maken, zo kan je gericht zoeken waar het gevonden voorwerp is afgegeven. En dan kan je meteen aangeven hoeveel sterren jouw reisbeleving was.

Ik weet zeker dat dit de beste verbetering van 2019 is, ja nu al.

Als jullie iets met dit idee kunnen/gaan doen, kunnen jullie mij op de hoogte houden, ik ben ook bereid om te helpen!? Dan heb ik ook een mooi verhaal om te vertellen op verjaardagen 🙂.

Groetjes,
icon

Beste antwoord door Jouke NS 7 januari 2019, 09:12

Hallo Njets en welkom bij de NS Community.

Wat ontzettend goed dat je zo actief met ons meedenkt. Zoals Slidestops al aangeeft is de meeste van de informatie al verwerkt in de app. We hoeven de app dus niet meer aan te passen. Je kunt eventuele suggesties voor verbetering van het onderdeel van de app ook aangeven via de Feedbackmogelijkheid in de app zelf. De makers van de app kunnen dan eventueel ook vervolgvragen stellen om je suggestie zo goed mogelijk toe te kunnen passen. Laat je ons het weten als dat gelukt is?

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Iets soortgelijks bestaat al; de treinradar. In de app kun je naar het menu gaan (rechts onder) en op treinradar drukken. Door middel van het zoek icoon kun je door middel van het treinstelnummer de ritgegevens etc opvragen 🙂 ook kun je de trein op gps volgen.
Hallo Njets en welkom bij de NS Community.

Wat ontzettend goed dat je zo actief met ons meedenkt. Zoals Slidestops al aangeeft is de meeste van de informatie al verwerkt in de app. We hoeven de app dus niet meer aan te passen. Je kunt eventuele suggesties voor verbetering van het onderdeel van de app ook aangeven via de Feedbackmogelijkheid in de app zelf. De makers van de app kunnen dan eventueel ook vervolgvragen stellen om je suggestie zo goed mogelijk toe te kunnen passen. Laat je ons het weten als dat gelukt is?

Reageer