Int 245 van Asd naar Hvs niet mogelijk? Wel voor Amf???

Reputatie 1
Wat mij is opgevallen is dat de Reisplanner wel aangeeft als je de Int 245 van Amsterdam Centraal naar Amersfoort gaat, maar niet als je van Amsterdam Centraal naar Hilversum gaat . Ik vraag me eigenlijk af waarom niet en mogen de Hilversummers dan niet met deze trein mee als ze van Amsterdam Centraal naar hun woonplaats moeten? Is mij eigenlijk niet duidelijk. Heeft iemand misschien een idee waarom? Valt me ook op dat de eerste beste verbinding van Amsterdam Centraal naar Hilversum is via Schiphol Airport??? Vind ik ook heel erg vreemd. Het lijkt erop dat de reisplanner op hol is geslagen. En wat een te krappe aansluiting via Schiphol is ook niet haalbaar.

14 reacties

Deze foutieve informatie wordt bewust door de NS gedaan in de hoop dat binnenlandse reizigers niet de ICE nemen en deze minder druk is.

Mijn ervaring is echter dat veel NS personeel dit niet weet en als je het op het perron aan de conducteur vraagt je allerlei verzonnen antworden krijgt zoals dat niet alle stops op het bord passen....

Zie ook
https://community.ns.nl/op-het-station-17/volgens-de-informatieborden-stop-ic-berlijn-niet-te-hilversum-en-amersfoort-waarom-30487
Reputatie 7
Badge +3
@marv87
Er rijdt helemaal geen ICE naar Amersfoort.

De reden dat deze trein tot Hilversum niet wordt vermeld is om dronken/stoned uitgaanspubliek naar Hilversum buiten de deur te houden.
@marv87
Er rijdt helemaal geen ICE naar Amersfoort.

Ik bedoelde de internationale IC naar Berlijn die via Hilversum rijdt. Zoals ook in het voorbeeld van TS.

Maar blijft bewuste foutieve informatie om geen binnenlandse reizigers mee te krijgen.
Reputatie 1
Dat dronken en dat stoned valt op zich wel mee als op de dag van vandaag. Ik slik medicatie dus kan niet tegen alcohol maar wiet blowen doe ik toch niet. Wetenschappelijk is wel bewezen dat je daardoor traag en dom van wordt, maar dat laatste is gezegd door de wetenschappers.
Reputatie 7
Badge +3
@Jesper65536
Er zijn in het verleden wel degelijk veel klachten van internationale reizigers geweest over de overlast door uitgaanspubliek naar Hilversum in deze trein. In overleg met DB is daarom besloten reizigers naar Hilversum te weren.
Ik kan me nog wel voorstellen dat dit een overweging is, maar niet dat deze reden geheim gehouden wordt. Personeel op de trein snapt niet waarom Hilversum niet op het bord staat en waarom nemen ze dan niet een tekst op.
Niet bedoeld voor reizigers naar Hilversum (omdat die teveel overlast geven).

Of mag dat niet gezegd worden? Maar als het niet gezegd mag worden, mag je het dan wel uitvoeren.
Reputatie 3
Hetzelfde gebeurt bij de IC naar Berlijn van 17:00. Die stopt volgens de borden niet in Hilversum en Amersfoort, omdat spitsreizigers volgens de NS in de IC naar Amersfoort van 17:03 moeten stappen.
Reputatie 7
Badge +3
Hetzelfde gebeurt bij de IC naar Berlijn van 17:00. Die stopt volgens de borden niet in Hilversum en Amersfoort, omdat spitsreizigers volgens de NS in de IC naar Amersfoort van 17:03 moeten stappen.
Dat heeft een andere reden, namelijk de drukte.

Wellicht is het een oplossing om de treinen naar Berlijn gewoon te verbieden voor reizigers naar Hilversum. Een andere oplossing is om deze treinen in Nederland toeslagplichtig te maken.
Reputatie 3
Het werkt toch prima zo? Dat uitgaanspubliek wil je niet in de trein en dagelijkse reizigers weten het toch wel. In de IC naar Berlijn van 17:00 is altijd wel een zitplaats te vinden. Ook de IC naar Amersfoort van 17:03 is gewoonlijk niet overvol.

Buiten de spits is er capaciteit over tussen Amsterdam en Hilversum. Verbieden of toeslagplichtig maken lijkt me geen goed idee. De treinen zijn namelijk onderdeel van de halfuursdienst Amsterdam - Amersfoort.
Badge +3
Verbieden gaat al helemaal niet werken bij mensen die op saldo, flex of abonnement reizen. Hun eindbestemming staat immers niet vast bij controle in de trein. Ze kunnen gewoon in Hilversum uitstappen.
Reputatie 5
De treinen van 09:03 (IC143) en 11:03 (IC145) uit Amsterdam hebben sedert het wijzigingsblad van 9 juni helemaal geen stop meer in Hilversum, ook niet voor instappen. Gerede kans dat ze daar doorrijden.
Reputatie 3
Nee, er wordt dan een aparte IC Amsterdam - Deventer ingelegd die 3 minuten voor de IC Berlijn uit rijdt.

De ritduur Amsterdam - Amersfoort is dan opeens zeven minuten langer.

Wat is daar de reden van @NS, die IC Berlijn zou toch versneld worden?

Sowieso lijkt het mij overcapaciteit, gezien de gemiddelde bezettingsgraad van de IC tussen Amsterdam en Deventer.
Badge +3
Het versnellen van de IC Berlijn is vooralsnog een onzinverhaal. Er is helemaal geen capaciteit om de trein te versnellen en stations over te slaan. Zolang de IC Berlijn is geïntegreerd in de binnenlandse treindienst in zowel Nederland als Duitsland komt er van versnellen helemaal niets.
Reputatie 1
Verbieden gaat al helemaal niet werken bij mensen die op saldo, flex of abonnement reizen. Hun eindbestemming staat immers niet vast bij controle in de trein. Ze kunnen gewoon in Hilversum uitstappen.
Daar ben ik ook helemaal mee eens. Je kunt reizigers ook niet verbieden als ik gewoon met mijn OV chipkaart in en uit check. Het is toch wel openbaar vervoer. Ook al zou ik bij wijze van spreken stoned of dronken zijn. Maar ik zou het ook fijner vinden als er ook een normale ICM3 naar Deventer kan gaan rond dit tijdstip. Of als het niet anders kan extra sprinters kan worden ingezet richting Amersfoort? Misschien is dit nog maar een topje van de ijsberg maar ik hoop wel dat er een normale oplossing gevonden kan worden?

Reageer