beantwoord

Intercity wel of niet

• 31 maart 2020
  • 8 reacties
  • 193 Bekeken

Ik reis dagelijks op en neer naar Schiphol vanaf Barneveld viaAmersfoort. Ik weet dat deze intercity niet rijdt. Hoe kan het dat deze wel telkens in de reisapp staat? Alleen als je de reis opent waar je de tussen-stations ziet zie je dat deze niet vet is aangegeven, dus niet rijdt. Dit is heel frustrerend om je reis te plannen.

icon

Beste antwoord door mrfreeze 31 maart 2020, 16:38

Hoi jjterpstra,

De reisplanner/-app van NS geeft al een tijdje onjuiste informatie. Je kunt beter de planner van 9292.nl gebruiken.

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi jjterpstra,

De reisplanner/-app van NS geeft al een tijdje onjuiste informatie. Je kunt beter de planner van 9292.nl gebruiken.

Hallo Freez,

bedankt voor je bericht/tip.

Ik hoop alleen dat zolang de ns rijdt hun reisinfo ook up to date is. Of beide aan elkaar koppelt zodat een ieder elk moment de juiste info heeft. 

Reputatie 7
Badge +3

Dat hopen we allemaal :slight_smile:  Helaas werken dat soort dingen bij NS heel anders … Dit probleem is ontzettend makkelijk op te lossen (al was het maar door de eigen planner gewoon even te verbergen en een link naar 9292 te plaatsen), maar zelfs dat is al teveel moeite.

Dat blijkt, maar toch bedankt. 

Badge +3

Er wordt (website en app) al een tijdje verwezen naar de planner van 9292, maar daarvoor moet je eerst op de rode “Reis alleen indien strikt noodzakelijk en houd 1,5 meter afstand” melding klikken.

Kan veel duidelijker inderdaad.

Reputatie 7
Badge +3

Op deze pagina staat nog steeds gewoon:

Wij raden iedereen aan om voor vertrek de NS Reisplanner of de NS-app te raadplegen voor het meest actuele reisadvies.

Badge +3

Op deze pagina staat nog steeds gewoon:

Wij raden iedereen aan om voor vertrek de NS Reisplanner of de NS-app te raadplegen voor het meest actuele reisadvies.

Ja, dan moet je eerst nog weer verder doorklikken naar https://www.ns.nl/reisinformatie/calamiteiten/actuele-informatie-ns.html (info over de basisdienstregeling)...

Reputatie 7
Badge +3

Gek hè, dat er dan onduidelijkheid ontstaat :wink:

Het staat ook wel op de homepage, maar wel een beetje verstopt. Ik las er zelf afgelopen weekend ook overheen.

Reis alleen indien strikt noodzakelijk en houd 1,5 meter afstand

Laatst gewijzigd: 30 maart 2020, 08.42 uur

Tot nader bericht is een speciale basisdienstregeling van kracht. Dit houdt in dat vanaf ieder station in Nederland in alle richtingen twee treinen per uur rijden. Vanaf stations waar normaal één keer per uur een trein vertrekt blijft dit zo. Plan uw reis kort voor vertrek met de reisplanner van 9292.nl voor het meest actuele reisadvies. Let op: de treinen blijven rijden zodat mensen die daar echt afhankelijk van zijn, zoals mensen in vitale beroepen, er gebruik van kunnen maken. Reis dus alleen met de trein als dat noodzakelijk is! Houd minimaal 1,5 meter afstand van elkaar, op het station, in de trein en bij het in- en uitstappen.

Reageer