beantwoord

Is de klassewissel stuk?

• 4 juli 2019
  • 10 reacties
  • 266 Bekeken

Reputatie 1
Vorige week viel het mij al op en nu vandaag weer. Wanneer ik met de NS app een klassewissel instel voor bijvoorbeeld vandaag tot 2200 uur, dan ontvang ik wel de email dat de klassewissel is uitgevoerd maar in de app blijft mijn kaart op 2e klasse staan. Tot voor kort gaf de app wél de juiste klasse aan.

Is er iets stuk en niet onbelangrijk: wat is nou geldig?
icon

Beste antwoord door Emma NS 4 juli 2019, 14:15

Heel bizar. Ik ga het even doorgeven, bedankt voor je melding.

Hopelijk hebben andere forumleden nog tips!
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 1
Aanvulling op mijn vraag/probleem hierboven:

Op 25 juni en 26 juni jl heb ik ook een klassewissel gedaan van klasse (2e naar 1e).

Hiervan heb ik ook de bevestiging per mail ontvangen dat de klasswissel is geslaagd, maar in de app was dit niet zichtbaar. Verder zie ik nu in de reis history dat er 2e klasse is geregistreerd.

Er lijkt dus iets stuk.

Voor alsnog blijf ik bij een bevestiging per mail van klassewissel naar 1e klasse, in 1e klasse reizen. Mocht hierover discussie ontstaan met de conducteur, dan zal ik mij niet laten verwijderen uit de 1e klasse maar mij een boete zal laten uitschreven als het hierop aankomt. Deze zal ik dan betalen en vervolgens aanvechten.

Mag ik aannemen én hopen dat het aanpassen van deze klassewisselfunctie snel zal worden gerepareerd ?
Wat vervelend dat dit gebeurt! Zou je misschien willen proberen de app te verwijderen en opnieuw te downloaden? Mogelijk helpt het om opnieuw in te loggen? Je bent de eerste die ik hier over hoor, dus wanneer meer mensen hier last van hebben hoor ik dat graag.
Reputatie 1
Hoi @Emma NS

Dank voor je reactie.
Uiloggen en weer inloggen
Uitloggen, app verwijderd, app opnieuw geinstalleerd, inloggen.
klassewissel aangevraagd (2 naar 1)

Wél keurig de mail ontvangen, maar helaas wederdom geen 1e klasse in de app.
Helaas heeft wat je hebt geadviseerd niet geholpen.
Heel bizar. Ik ga het even doorgeven, bedankt voor je melding.

Hopelijk hebben andere forumleden nog tips!
Reputatie 1
@Emma NS

Als aanvulling, het zelfde heb ik naast de app, ook op de computer getracht te doen.
Ook hier: wel de bevestiging per mail, maar geen enkele wijze waarop ik kan zien dat ik 1e klasse reis.
Badge +3
De enige tip die ik kan geven is om in Mijn NS te kijken (website) of het daar wel goed staat, of in je reishistorie of daar 1e klas staat, of in ieder geval de juiste prijs.

Maar een vraagje... Waar in de app doe je die klassewissel? Als ik tik op Meer - Klassewissel kan ik alleen kiezen voor vandaag tot einde dag, tot een einddatum of voor onbepaalde tijd (dus totdat ik het zelf weer uit zet).

Ik zie in ieder geval nergens een keuze voor 'vandaag tot 22.00 uur' of iets dergelijks.
Reputatie 1
@Robert B
In de app kun je kiezen uit 3 mogelijkheden

• Vandaag tot einde dag
  • Selecteer een einddatum
  • Voor onbepaalde tijd
Wanneer je "selecteer een einddatum" kiest kun je een datum én tijd opgeven. Bijvoorbeeld vandaag tot 22:00 uur. Daarna bevestig je de keuze. Hierna volgt een email met de bevestiging.
Badge +3
Oh, dat werkt bij mij (Android) dan anders. Einddatum 4 juli kan ik niet selecteren (ligt in het verleden zegt hij dan) en als ik 5 juli kies doet hij precies hetzelfde als 'vandaag tot einde dag'.

Edit: In de mail die ik krijg bij einddatum 5 juli staat dan wel weer 'tot 6 juli 04.00' 🤔
Reputatie 1
Dit is dan de mail die ik ontvang. Heb bewust de referentienummers erin laten staan zodat met kan meekijken van de NS.

Geachte heer *****,

Uw aanvraag voor een klassewissel is uitgevoerd voor de NS-Business Card met nummer **** **** **** 6420.
U reist vanaf vandaag tot en met 5 juli 2019 1e klas in treinen van NS.

Let op: wanneer u met uw NS-Business Card incheckt ziet u op het poortje of paaltje ‘2e klas’ staan. U kunt dit negeren en gewoon in de hierboven genoemde 1e klas reizen.
Relatienummer: **********
Ons kenmerk: 5098310066
Onderwerp: Klassewissel van 2 naar 1
Referentienummer: X

Met vriendelijke groet,

Paulette van den Broek
Hoofd NS Klantenservice

Overige referentienummers zijn:

Ons kenmerk: 5098283332
Onderwerp:Klassewissel van 2 naar 1
Referentienummer: 51023166

Ons kenmerk: 5098283509
Referentienummer: 51023239

Ons kenmerk: 5098308752
Referentienummer: 51035200
Badge +3
Aha, Business Card maakt misschien ook nog een verschil dan. En oh, ik heb NS Flex dus dat kan ook nog verschillen.

Uw wijziging voor ov-chipkaart met kaartnummer **** **** **** 3999 is ontvangen. Vanaf 4 juli 2019 14:16 reist u 1e klas. Vanaf dit moment wordt het 1e klastarief berekend voor uw reizen.
Uw reisklasse is geldig tot 6 juli 2019 04:00.

Reageer