is dit een rekenfout? | NS Community

is dit een rekenfout?


Reputatie 3

Kijk op ns.nl en vraag gegevens van een reis van Enschede naar Deventer. Een ander traject mag ook. Het tarief is:

Met Flex Dal Voordeel €7,50

Dit is €5 goedkoper dan een kaartje uit de automaat. Dus uit de automaat kost het €12,50

Met e-ticket €12,50

Dit is €1 goedkoper dan een kaartje uit de automaat. Dus uit de automaat kost het €13,50

Wie snapt het?


10 reacties

Badge +3

Dit heb ik inderdaad ook onder de aandacht gebracht bij het team achter de reisplanner.

Dat had @Daniël NS enkele dagen geleden al gedaan. 😅

Dit heb ik inderdaad ook onder de aandacht gebracht bij het team achter de reisplanner.

Reputatie 7
Badge +3

In het voorbeeld van Momo gaat ook het een en ander fout met de berekening, nog los van de euro toeslag. Daar mag ook nog even naar gekeken worden.

Haha, dat is inderdaad niet helemaal juist. Scherp van je! Dit was mij om eerlijk te zijn nog niet opgevallen, en ik gebruik de reisplanner regelmatig. De bovenste tekst laat inderdaad de hoeveelheid korting zien maar daar is de euro voor de toeslag niet bij gerekend nog.

Ik breng dit onder de aandacht bij mijn collega's van de website. Bedankt voor het doorgeven!

Reputatie 7
Badge +3

Even terug naar de (t/r)ekentafel ...

Dit staat er inderdaad clumsy. Bij de vergelijking met DalVoordeel zijn de automaatkosten niet meegeteld en bij de vergelijking met een eticket wel. 

Reputatie 7
Badge +3

NS wil blijkbaar graag het Dal Voordeel abonnement promoten en hebben de prijs met Dal Voordeel dan ook boven de reguliere prijs gezet. Misschien kunnen ze beter aangeven dat het met dat abonnement zoveel euro's goedkoper is dan bij reizen zonder abonnement. Daarnaast zie je prijs met 40% korting ook wanneer je een reis plant die begint in de spitsuren.

Verder kun je bij de prijs die aangegeven wordt als Reizen met e-ticket klikken op Meer prijzen en daar aangeven welk abonnement je hebt en dan wordt de prijs met dat abonnement getoont, alleen als je een abonnement hebt kun daar helemaal geen e-tickets voor kopen. En je krijgt dan bv ook met Weekend Vrij bij reizen in het weekend te zien dat je reis €0,00 kost en dat dat €1 goedkoper is dan een kaartje uit de automaat. 

 

Reputatie 7
Badge +3

De normale prijs voor als u geen korting abonnement hebt is €12.50 en die betaalt u voor een eticket.

Als u met u chipkaart op een Dal Voordeel abonnement reist krijgt u 40% korting en dat komt dan uit op €7.50.

En als u een ticket koopt in de automaat of aan een loket betaalt u €1 toeslag en dan komt het dus uit op €13.50.

Ja, maar zo staat het niet in de planner. Er wordt vergeleken met een kaartje uit de automaat, niet met een e-ticket.

Dus of die ene euro er bij optellen, of de tekst wijzigen in “Deze reis is al € 5,00 goedkoper dan een treinkaartje zonder korting.” o.i.d.

De normale prijs voor als u geen korting abonnement hebt is €12.50 en die betaalt u voor een eticket.

Als u met uw chipkaart op een Dal Voordeel abonnement reist krijgt u 40% korting en dat komt dan uit op €7.50.

En als u een ticket koopt in de automaat of aan een loket betaalt u €1 toeslag en dan komt het dus uit op €13.50.

Reputatie 7
Badge +3

Haha da's wel een goeie inderdaad. Ik had ook nog niet eerder gezien dat die prijzen met korting ook vergeleken worden met een vol tarief kaartje uit de automaat. Maar ze zijn inderdaad die ene euro vergeten mee te nemen in de berekening.

Reageer