Kaartje bij De actuele situatie op het spoor

• 11 maart 2020
  • 0 reacties
  • 96 Bekeken

Hallo,

Ik vraag me af of er andere mensen zijn die vinden dat het kaartje op de pagina "De actuele situatie op het spoor" beter kan.

Op dit moment (wo 11 maart, 15:50) zijn er 7 storingen waar niets van te zien is op het kaartje. Dat werkt dus niet zo goed nu.

Daarnaast geeft de NS ook niets weer op het kaartje als er door geplande werkzaamheden met bussen moet worden gereisd. Dat is inderdaad niet helemaal hetzelfde als geen treinen (spoor is rood) of vertraging (spoor is geel), maar toch vind ik het niet correct om het er uit te laten zien of er niks aan de hand is. Ook met geplande bussen duurt het vaak langer en het is minder comfortabel dan met de trein.

Natuurlijk kun je al die dingen ook zien in de reisplanner, of in de lijst van storingen onder het kaartje, maar ik vind juist dat kaartje zo handig, omdat je dan in 1 oogopslag kunt zien hoe je om moet reizen. Je hoeft dan niet al die plaatsnamen door te lezen.

Dus, misschien is een 3e kleurtje (blauw bijvoorbeeld) handig voor businzet bij geplande werkzaamheden. Zet er ook even een legenda bij, zodat mensen zien wat het betekent.

Wie herkent zich hier in?

0 reacties

Geen reactie

Reageer