beantwoord

Kan geen kaartje via app bestellen

Ik probeer nu al de hele dag een kaartje van de app te bestellen, helaas zonder resultaat. Op het moment dat ik wil betalen, ik ben dan nog in de NS app, dan lukt dat niet omdat hij steeds de datum van een vorige treinrit in april pakt. Ik heb de oude tickets al verwijderd, de app opnieuw geïnstalleerd maar niets helpt. Uit pure ellende heb ik vandaag een kaartje uit de automaat moeten kopen en dus 1 euro extra moeten betalen. Wie weet een oplossing?
icon

Beste antwoord door Miriam NS 26 juni 2018, 11:26

Hallo AstridBM, welkom op onze Communtiy!

Het klopt dat er inderdaad wat problemen zijn met de aanschaf van tickets via de app. Vervelend dat je hier ook hinder van hebt. De app opnieuw opstarten nog wel eens wil helpen, maar je geeft aan dat je hem zelfs al opnieuw hebt geïnstalleerd dus dat is ook geen oplossing dan. Lukt het vandaag wel?
Bekijk origineel

10 reacties

Spijtig om te lezen dat het niet gelukt is AstridBM. Mocht het zo zijn dat je extra kosten hebt gemaakt door deze storing, dan wil ik je adviseren contact op te nemen met onze Klantenservice. Zij kunnen kijken of we de extra kosten kunnen vergoeden.

Dag Sascha, Ik wilde van Apeldoorn naar Amsterdam en een dag later weer terug. Geen kortiingkaart, niks bijzonders. Zo oud is mijn S8 toch niet en iemand zoeken met een Iphone of S9 is ook ietwat omslachtig. Ik hoor toch graag wat er aan de hand is en wat ik moet doen om toch via mijn eigen telefoon  een kaartje te kunnen kopen.

Marnix

Die wilde ik nu maken, maar nu wordt het bedrag wel bepaald en is de button “Koop” blauw geworden (niet meer uitgegrijsd) en lijkt het erop dat ik wel een ticket kan kopen. Heel bijzonder.. dus op dit moment doet het probleem van 25-12 zich niet meer voor.

Dat is wel fijn om te vernemen! Hoe heb je het nu woensdag opgelost dan?

Lijkt me inderdaad apart. Je bestelt dan ook wel een enkele reis, aangezien je op een andere dag pas retour gaat? Heb je anders een printscreen voor me?

Hallo AstridBM, welkom op onze Communtiy!

Het klopt dat er inderdaad wat problemen zijn met de aanschaf van tickets via de app. Vervelend dat je hier ook hinder van hebt. De app opnieuw opstarten nog wel eens wil helpen, maar je geeft aan dat je hem zelfs al opnieuw hebt geïnstalleerd dus dat is ook geen oplossing dan. Lukt het vandaag wel?
Nee, nog steeds niet! Echt super onhandig!!
Hallo Miriam,

Ik neem aan dat jullie inmiddels ook contact met AstridBM hebben om de ten onrechte in rekening gebrachte € 1,00 terug te betalen????

Ik heb vandaag geprobeerd om een kaartje via de app te kopen. ik kom een heel eind.

Na het plannen van de reis, kan ik de reis selecteren en dan op de knop ‘Koop kaartje’ klikken.

Ik krijg dan het scherm ‘Kaartverkoop’ , kan het aantal personen kiezen, soort ticket, klasse en Samenreisticket Dal (=Nee). Wat ik ook kies, het bedrag blijft -,-- en de knop ‘Koop’ blijft uitgegrijsd.

Ik kan alleen annuleren. Wat gaat er fout?

De app is up to date (versie 6.0.38 - 2688), vandaag opnieuw geïnstalleerd.

Ik gebruik een Galaxy S8, met Android 9, laatste update 11 december

Marnix

Ik heb al e-tickets gekocht en geimporteerd, maar kopen via de app is gemakkelijker, zou fijn zijn als dat weer werkt.

Goedemiddag Marnix Eefting! Welkom bij de NS Community.

Wat balen dat het niet wil lukken om via de NS app e-ticket aan te schaffen. Ik heb zelf een iPhone waar het wel op wil lukken. Ook op de Galaxy S9(?) van mijn vriendin lukt dit gewoon.. Welk traject wil je afleggen? Als het een rit met meerdere vervoerders betreft is het soms niet mogelijk om een e-ticket aan te schaffen via de Reisplanner.

Reageer