beantwoord

Kan niet inloggen op de app maar wel op de site

Ik kan niet inloggen op de app, zowel op iPad als iPhone trillen de gebruikersnaam en wachtwoord alsof die niet zouden kloppen maar die kloppen wel want als ik online in de browser inlog werkt het wel.
beetje lastig voor mij als ik assistentie wil boeken. Ik kan nergens iets vinden over een storing dus wat gaat er mis? Ik heb de allernieuwste updates gewoon geïnstalleerd.
icon

Beste antwoord door Miriam NS 13 juni 2018, 14:34

Oké fijn om te lezen dat het zo is opgelost en dat je nu je reis kunt boeken. Bedankt dat je dit ons nog even laat weten.

Voor de meelezers: Heb je een soortgelijk probleem als Ashena? Dan kun je het beste even contact opnemen met onze Klantenservice. Dit kan telefonisch via 030 - 751 51 55 of via Facebook of Twitter. Mijn collega's kunnen aan de hand van je gegevens dan een reset uitvoeren.
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Dan gaat er dus iets fout. Misschien dat Henk weet hoe dit komt? 🤔
Word nog leuker. Volgens de ns op fb messenger klopt Mn wachtwoord niet, dikke bulshit, of ik Mn wachtwoord wilde veranderen. Allemaal prima maar dan krijg ik dit: Wtf gaat hier mis?

Hallo Ashena, welkom op onze NS Community!

Ik heb ook even navraag gedaan, maar begrijp dat de exacte oorzaak niet duidelijk is. Heeft het herstel van je wachtwoord uiteindelijk geholpen?
Uiteindelijk heeft de klantenservice zelf handmatig het wachtwoord veranderd. Waarna het inloggen wel werkt. Ik moet 'm alleen zelf nog een keertje zien te veranderen. 😂
Oké fijn om te lezen dat het zo is opgelost en dat je nu je reis kunt boeken. Bedankt dat je dit ons nog even laat weten.

Voor de meelezers: Heb je een soortgelijk probleem als Ashena? Dan kun je het beste even contact opnemen met onze Klantenservice. Dit kan telefonisch via 030 - 751 51 55 of via Facebook of Twitter. Mijn collega's kunnen aan de hand van je gegevens dan een reset uitvoeren.
Badge +3
Uiteindelijk heeft de klantenservice zelf handmatig het wachtwoord veranderd. Waarna het inloggen wel werkt. Ik moet 'm alleen zelf nog een keertje zien te veranderen. 😂
Vaak helpt het om de app te verwijderen en opnieuw te installeren.

Wat je ook kunt doen is in de app tikken op 'Meer' waarna je je account bovenaan ziet staan. Tik deze aan.
Dan staat er 'Consumenten' en je e-mail adres. Als je daarop tikt krijg je je Reishistore. Daar staat een poppetje rechts boven, waarmee je kunt uitloggen.

Als je vervolgens (in een browser) je wachtwoord wijzigt, kan je daarmee vervolgens ook in de app inloggen. Gebruik bij voorkeur geen al te ingewikkelde tekens zoals ' ` " in je wachtwoord.
Bedankt voor de aanvulling Robert B.

Uiteindelijk heeft de klantenservice zelf handmatig het wachtwoord veranderd. Waarna het inloggen wel werkt. Ik moet 'm alleen zelf nog een keertje zien te veranderen. 😂Vaak helpt het om de app te verwijderen en opnieuw te installeren.

Wat je ook kunt doen is in de app tikken op 'Meer' waarna je je account bovenaan ziet staan. Tik deze aan.
Dan staat er 'Consumenten' en je e-mail adres. Als je daarop tikt krijg je je Reishistore. Daar staat een poppetje rechts boven, waarmee je kunt uitloggen.

Als je vervolgens (in een browser) je wachtwoord wijzigt, kan je daarmee vervolgens ook in de app inloggen. Gebruik bij voorkeur geen al te ingewikkelde tekens zoals ' ` " in je wachtwoord.

Bedankt Robert maar opnieuw installeren had ik al geprobeerd, dat werkte niet in dit geval en uitloggen gaat lastig als je niet ingelogd kan raken. Via de browser mn wachtwoord aanpassen lukt nog steeds niet dus voorlopig houd ik het voor gezien met het wachtwoord dat voor mij is ingesteld door de klantenservice. Ik probeer het over een paar dagen wel weer 😂
Badge +3
Ook niet als je hier klikt? Rechts bovenaan staat dan Inloggegevens met daar in de tekst een linkje om te wijzigen. Succes!
In mijn geval zat er een : in mijn wachtwoord. Het lijkt erop dat de encoding not goed werkt in de app. Mijn vermoeden is dat wachtwoorden met = : >< @ ook problemen kunnen geven. Dus wachtwoord veranderen met een ander speciaal teken is mogelijk de oplossing. Wel iets voor de app ontwikkelaars om te checken.
Op Android had ik vanmorgen hetzelfde probleem. Ik wilde met een ander account op de NS app inloggen, maar na uitloggen werden beide accounts met correct wachtwoord geweigerd. Opnieuw installeren van de app hielp ook niet.

Oplossing was het wissen van de Gebruikersgegevens en Cache van de NS app. Op iedere telefoon werkt dat iets anders, maar het komt hier ongeveer op neer. Ga naar:
  • Instellingen
  • Geïnstalleerde apps / apps beheren
  • NS
  • Opslag
  • Gegevens wissen (Gebruikersgegevens en Cache)
Bij opnieuw opstarten van de NS app werkt inlog weer zoals het hoort.
Reputatie 1
In mijn geval zat er een : in mijn wachtwoord. Het lijkt erop dat de encoding not goed werkt in de app. Mijn vermoeden is dat wachtwoorden met = : >< @ ook problemen kunnen geven. Dus wachtwoord veranderen met een ander speciaal teken is mogelijk de oplossing. Wel iets voor de app ontwikkelaars om te checken.

Yep, ik had deze problemen met een wachtwoord met % erin. Na wijzigen in een webbrowser vandaag werkt het wel.

Stom genoeg zeurt de browser interface om een wachtwoord te kiezen met een speciaal karakter erin, maar kan de app daar niet mee overweg. Tsk.
Op Android had ik vanmorgen hetzelfde probleem. Ik wilde met een ander account op de NS app inloggen, maar na uitloggen werden beide accounts met correct wachtwoord geweigerd. Opnieuw installeren van de app hielp ook niet.

Oplossing was het wissen van de Gebruikersgegevens en Cache van de NS app.

Toen mijn vrouw met de andere account via de app op haar telefoon wilde inloggen werkte dit ook niet. Dit keer bleek bij haar het leesteken ':' de boosdoener. Via de website wachtwoord gewijzigd met teken '/' in plaats van ':'. Daarna kon ook zij op de app inloggen.

Reageer