beantwoord

Klassen wissel

• 10 januari 2020
  • 3 reacties
  • 127 Bekeken

Beste,

Zojuist heb ik geprobeerd een klasse wissel in te voeren op Mijn NS, alleen lukt het op het moment niet. Ik was hierdoor genoodzaakt contact op te nemen met de klantenservice, wat blijkt een storing te zijn in het systeem. Heb is van belangen dat ik op het moment 1ste klasse zit, zoals ieder weekend. Ik ben van plan om mijn pas om te zetten naar 1ste klasse onbepaalde tijd, om dit in de toekomst te voorkomen. Op het moment zit ik in de 1ste klasse terwijl mijn pas als 2e klasse geregistreerd staat. Het is natuurlijk niet de fout van de klant dat het systeem niet werkt, dus zou ik graag willen weten wat de mogelijkheden hiervoor zijn.

groet.

icon

Beste antwoord door Jouke NS 10 januari 2020, 21:14

Hallo Nasreddine en welkom bij de NS Community. 

Hoewel ik begrijp dat je nu in de 1e klas zit, heb je geen geldig vervoerbewijs voor de 1e klas en kun je dus een boete krijgen bij controle. Ik snap dat het erg vervelend is dat je niet zelf nu een klassenwissel kunt doorvoeren maar vanuit NS is er op dit moment sprake van een storing. We doen er alles aan om dit op te lossen maar tot die tijd kun je beter reizen in de 2e klas of besluiten om je abonnement nu al om te zetten naar de 1e klas. 

Bekijk origineel

3 reacties

Hoewel ik begrijp dat je nu in de 1e klas zit, heb je geen geldig vervoerbewijs voor de 1e klas en kun je dus een boete krijgen bij controle. Ik snap dat het erg vervelend is dat je niet zelf nu een klassenwissel kunt doorvoeren maar vanuit NS is er op dit moment sprake van een storing. We doen er alles aan om dit op te lossen maar tot die tijd kun je beter reizen in de 2e klas of besluiten om je abonnement nu al om te zetten naar de 1e klas. 

Beste Jouke,

Ik heb al meerdere malen geprobeerd mijn abonnement om te zetten naar de 1ste klasse. Dat lukte helaas niet, vanwege de storing bij NS.

Echter is het geen mogelijkheid om in de 2e klasse te zitten, omdat er geen stopcontacten in dit trein stel zitten buiten de 1ste klasse. Wegens werk gerelateerde zaken ben ik genoodzaakt om in de 1ste klasse te zitten. Natuurlijk begrijp ik dat dat niet handig is, terwijl de klanten natuurlijk uit gaan dat de diensten van NS werken naar behoren.

Groet.

Een storing geeft je niet het recht om in de 1e klas te zitten, Nasreddine. Ik wil je dus ook vooral aangeven dat je op dit moment het risico op een boete loopt. Dat je stopcontacten nodig hebt is begrijpelijk maar geen reden om maar zonder geldig ticket in de 1e klas te zitten. 

Reageer