beantwoord

Knop 'Buy ticket' werkt niet

Ik las net dat het eindelijk mogelijk is om met een credit card een e-ticket te betalen. Een verademing omdat ik veel met toeristen te maken heb (waarvoor ik tot nu toe zelf de kaartjes kocht via i-deal en dan via e-mail doorstuurde). Helaas werkt het kopen van een kaartje niet in het Engels talige gedeelte. De knop 'Buy ticket' komt uit op een (Nederlandstalige!) 404 pagina. De Nederlandse versie werkt overigens wel.
icon

Beste antwoord door Denice NS 3 juli 2018, 12:27

Je hebt helemaal gelijk!

Ik heb het ook even geprobeerd. Staat de website in het Nederlands dan werkt het kopen van een kaartje via de Reisplanner wel maar inderdaad in het Engels krijg je de pagina 'U zoekt iets op NS.nl?'. Ik ga onze website beheerders op de hoogte brengen!
Bekijk origineel

11 reacties

Hi alexbla. Welkom bij de Community.

Vervelend dat het kopen van een E-ticket via de Engelse pagina niet lukt.

Ik heb zelf ook even een poging gedaan met de volgende stappen:

- Ga naar www.ns.nl en selecteer 'English'
- Via het menu naar 'tickets and supplement' - 'single ticket' - 'add to card' - invoeren reisgegevens/persoonsgegevens.
- 'Add to cart'
- 'Pay for your order'
- e-mailadres invoeren, akkoort met de voorwaarden en creditcard selecteren
- Pay for your order'
- Dan komt er een scherm 'Your order is being checked' en vervolgens de pagina waar je je credit card nummer, geldigheidsdatum en verificatiecode kan invoeren. Vervolgens klikken op 'pay'.

Kortom, ik ervaar niet hetzelfde probleem als jij. Wellicht ligt dit aan de internetbrowser of probeer je wellicht via de Reisplanner een ticket te kopen?
Bedankt voor je antwoord. Op deze manier werkt het, maar ik heb het inderdaad via de reisplanner gedaan. Dat lijkt mij de meest logische ingang overigens. Ik geef de gegevens van de reis in en dan verschijnt er een knop 'Buy ticket'. Die werkt vervolgens niet en krijg in het Nederlands de melding: U zoekt iets op NS.nl?
Je hebt helemaal gelijk!

Ik heb het ook even geprobeerd. Staat de website in het Nederlands dan werkt het kopen van een kaartje via de Reisplanner wel maar inderdaad in het Engels krijg je de pagina 'U zoekt iets op NS.nl?'. Ik ga onze website beheerders op de hoogte brengen!
Bedankt!
Het probleem zou inmiddels opgelost moeten zijn 😃
Bedankt, ik zie inderdaad dat het werkt, bijv met datum vandaag. Als ik echter een dag verder weg kies (19 september) dan krijg ik in het vervolgscherm boven het ingave blok te zien ‘something went wrong’. Dat gebeurt echter ook in het Nederlands.
Bijv. met deze link waarbij op de knop ‘buy ticket’ geklikt kan worden:
https://www.ns.nl/en/journeyplanner/#/?aankomst=Rotterdam%20Centraal&aankomsttype=treinstation&vertrek=Schiphol%20Airport&vertrektype=treinstation&type=vertrek&tijd=2018-09-19T17:00
mijn link lijkt niet te werken, maar ik probeerde van Schiphol naar Rotterdam CS, 19 september, vertrek 17:00
@alexbla je kunt maar tot maximaal 30 dagen vooruit een NS E-ticket bestellen,
anders krijg je inderdaad een foutmelding.

E-ticket Schiphol - Rotterdam voor 19 september 2018:
https://www.ns.nl/en/kaartje-kopen/shl/rtd/20180919

E-ticket Schiphol - Rotterdam voor 17 juli 2018:
https://www.ns.nl/en/kaartje-kopen/shl/rtd/20180718?icd=aan&show=icd&naar=rtd

Wat Michiel. aangeeft klopt inderdaad. Een E-ticket voor 19 september kan op dit moment nog niet gekocht worden. Deze kan je bestellen vanaf 19 augustus 🙂
Wellicht een idee om dan niet de foutmelding 'something went wrong' te geven?
Maar gewoon de melding dat je maximaal 30 in de toekomst een eticket kan kopen?
Ik zal je suggestie doorgeven, marv87. Ik durf niet te zeggen of wij dit op korte termijn kunnen realiseren.

Reageer