beantwoord

Krijg geen melding van verstoring

• 16 augustus 2017
  • 8 reacties
  • 276 Bekeken

Ondanks dat ik melden bij verstoring aan heb staan heb vandaag geen melding gekregen bij de verstoring op de Schiphol lijn vandaag. Had ik die wel gehad dan had me dat een half uur vertraging gescheeld. Nu onnodig voor de kat z'n .... op Sloterdijk zitten wachten. Ik heb wel wat beters te doen. Waarom biedt NS deze service aan als ze hem toch niet gebruiken. Prutsers.
icon

Beste antwoord door Thomas NS 17 augustus 2017, 20:49

Bedankt voor de extra informatie. Ik zal dit doorspelen naar de verbetermanagers. Zij dienen ervan op de hoogte te zijn dat de informatievoorziening op dit traject op dit tijdstip te wensen overliet. Voor nu kan ik het niet meer voor jou terugdraaien CoosV, alleen de Geld Terug Bij Vertragingsregeling kan jou in dit geval nog restitutie bieden. Hier vind je daar meer informatie over. En uiteraard onze oprechte excuses: dit moet beter.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Wat vervelend dat deze melding niet goed is doorgekomen in de NS Extra app. Begrijp ik goed dat jij normaal gesproken wel verstoringen doorgespeeld krijgt en dat dit een uitzondering is op de normale gang van zaken? Zou je mij kunnen aangeven hoe laat jij de trein wilde nemen, en wat jouw vertrekstation en eindstation zou zijn geweest?
Vertrek 9:10 vanaf castricum overstap in Zaandam naar Schiphol.
Reputatie 7
Ik kan die verstoring niet goed terugvinden. Ik heb beide treinnummers voor je nagetrokken: de 833 (Castricum - Zaandam) en de 3333 (Zaandam naar Schiphol Airport) maar beide treinen hebben (voor zover ik kan zien) niet veel last gehad van de defecte trein rond Schiphol Airport. Zou je mij kunnen vertellen waar de problemen begonnen en wat er precies gebeurde hier? Dan kan ik dit als verbetervoorstel doorzenden, zodat wij kunnen kijken en reflecteren. Alvast bedankt!
Toen ik op Zaandam uitstapte om de aansluitende trein naar Schiphol te nemen zag ik dat deze niet verder reed dan Sloterdijk. Ik had dit graag eerder willen weten, dan was ik nl niet uitgestapt in Zaandam maar in Sloterdijk. Vanuit Sloterdijk vertrekken er nl treinen naar Schiphol vanuit CS en vanuit Zaandam. Die vanuit CS vertrekt vier minuten na die vanuit Zaandam. Alleen de afstand tussen de perrons vanuit CS en Zaandam is niet te overbruggen in vier minuten. Daardoor moest ik dus een half uur wachten omdat de tussenliggende treinen ook niet reden. Het is een moeilijk verhaal voor iemand die de situatie ter plekke niet kent, maar was ik gewaarschuwd geweest dan was mijn vertraging maar vier minuten geweest ipv een half uur. Ik word er intussen een beetje moe van dat ik NS personeel uit moet leggen hoe hun treine rijden, ik wil alleen weten waarom deugt jullie informatievoorziening niet.
De trein vanuit Zaandam reed dus niet verder dan Sloterdijk.
Badge +3
Tja, voor de kat zijn .... is natuurlijk klote van de bok!

In zo'n geval probeer ik dan altijd zo ver als mogelijk te komen, en dan rennen en hopen dat de korte overstap alsnog lukt (ook al zegt de planner dat het niet mogelijk is).

Zaandam is nou ook niet echt een station om over te stappen. Dan was (knooppunt) Sloterdijk inderdaad handiger geweest, en zou je bij totale uitval nog een metro naar Zuid kunnen nemen toch?
Reputatie 7
Bedankt voor de extra informatie. Ik zal dit doorspelen naar de verbetermanagers. Zij dienen ervan op de hoogte te zijn dat de informatievoorziening op dit traject op dit tijdstip te wensen overliet. Voor nu kan ik het niet meer voor jou terugdraaien CoosV, alleen de Geld Terug Bij Vertragingsregeling kan jou in dit geval nog restitutie bieden. Hier vind je daar meer informatie over. En uiteraard onze oprechte excuses: dit moet beter.
@robert. We waren met een 20tal mensen aan het rennen maar hebben het niet gehaald, ook omdat onze trein 1 minuut later binnenkwam helaas. Zaandam is als overstapstation prima want de overstap is op hetzelfde perron vier minuten later. Dit in tegenstelling tot Sloterdijk waar je twee trappen op moet.
@thomas. Geld terug heb ik al aangevraagd hoewel me die drie euro niet echt boeit, ik wil gewoon treinen die op tijd rijden en als dat niet lukt, wat kan gebeuren, gewoon goede info. En dat dat niet lukt dat helpt mij en als ik het forum zo bekijk, iedereen over de zeik. Regel dit en je hebt een hoop minder ontevreden klanten.

Reageer