beantwoord

Locatie Bussen op stations


  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Op de Reisplanner zie ik dat ik een vervangende bus moet nemen van Amsterdam Zuid naar Schiphol. Echter er wordt niet aangegeven waar de bussen stoppen. Dat betekent dat je 10 minuten eerder bij het station moet zijn om de locatie van de bussen te zoeken. Handiger als in de app en op de website de buslokatie van vervangend gelijk staat aangegeven. Met name handig voor grotere stations met meer dat twee uitgangen. Op Amsterdam Zuid zou de bus op de Stravinskylaan of Mahlerplein kunnen stoppen en dat is toch 300 meter afstand en je kan niet zien wat waar is.
icon

Beste antwoord door Robert B 31 maart 2018, 11:56

Bij geplande werkzaamheden staat de weg naar de bussen echt wel aangegeven, dus 10 minuten eerder op het station zijn om te zoeken is niet nodig. Bovendien rijden NS bussen meestal niet volgens een vaste dienstregeling maar pendelen zoveel mogelijk op en neer. De tijden in de reisplanner zijn bij benadering.
Bekijk origineel

12 reacties

Badge +3
Het zou dan ook veel handiger zijn wanneer NS afspraken zou maken met de andere vervoerders in de regio over het vervoeren van reizigers naar Schiphol dan zelf bussen in te zetten.
Na eerdere en slechte ervaringen met touringcars over de snelwegen naar Schiphol is het onbegrijpelijk dat NS weer kiest voor "eigen" bussen.

Wanneer met de andere vervoerders in de regio gereisd kan worden is er ook geen misverstand over de haltes. De reguliere haltes en opstappunten kunnen dan gebruikt worden voor de reguliere bussen en metro's.
Alleen regulier vervoer (vooral buslijnen) zijn op veel extra vervoer niet betekend. Zo is vaker gebleken.
Badge +3
Bij geplande werkzaamheden staat de weg naar de bussen echt wel aangegeven, dus 10 minuten eerder op het station zijn om te zoeken is niet nodig. Bovendien rijden NS bussen meestal niet volgens een vaste dienstregeling maar pendelen zoveel mogelijk op en neer. De tijden in de reisplanner zijn bij benadering.
Badge +3
Er is nog vaker gebleken dat het vervangend vervoer veel slechter functioneert dan het regulier vervoer. Zeker in een weekend met feestdagen. Vaak wordt vergeten dat regulier vervoer natuurlijk ook versterkt kan worden. Allemaal een kwestie van planning en samenwerking. Precies zoals dat volgens de concessie HRN van NS zou moeten gebeuren. Nu rijdt het vervangend vervoer van NS parallel aan het regulier vervoer.

Zo mogelijk nog merkwaardiger is dat ProRail de Paasmaandag niet gebruikt voor werkzaamheden op hetzelfde traject.
Reputatie 7
Badge
nog merkwaardiger is dat ProRail de Paasmaandag niet gebruikt voor werkzaamheden op hetzelfde traject.
vanuit het wereldvreemd zijn van ProRail is het niet zo vreemd dat in hun jaartelling geen feestdagen voorkomen 🙂 De toeslagpaaltjes van ICD weten ook niet dat Goede Vrijdag een feestdag is.
Badge +3
De toeslagpaaltjes van ICD weten ook niet dat Goede Vrijdag een feestdag is.
En (sommige) mensen met Weekend Vrij hebben ook betaald gereisd en studenten met een weekend studentenreisproduct hetzelfde, ondanks de info op deze pagina.
Bij verstoringen is er inmiddels de mogelijkheid om de locatie van het busvervoer aan te geven, welke ook steeds actiever gebruikt wordt. Werkzaamheden worden momenteel nog via een ander systeem ingevoerd en beschikken daarom niet over deze mogelijkheid, maar het staat wel op de planning. In de toekomst komt er dus hopelijk ook een locatie-aanduiding van busvervoer bij geplande verstoringen (=werkzaamheden) 🙂
Badge +3
"Geplande verstoringen". Het eufemisme van de dag. 😃
Nog niet zo lang geleden kon het rijdende personeel nog in hun Railpocket zien waar het vervangende busvervoer stond.
Maar die hebben geen Railpocket meer, dus zijn afhankelijk van de infobronnen welke elke reiziger heeft.
Een directe link met de Railpocket en de stromen die in ORP beschikbaar zijn zie ik niet, er zijn bepaalde businesskeuzes gemaakt om data wel of niet aan te (gaan) bieden, maar dat is een verhaal apart.

"Geplande verstoringen". Het eufemisme van de dag. :D
Ik heb 'm ook niet bedacht 😃
@-Henk, Het rijdende personeel zag de "stromen" in ieder geval wel.
Inzetten op de implementatie van gestructureerde geplande verstoringen lijkt me een goede 🙂

Reageer